Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 9.0

This site may earn commission on affiliate links.
Hopelijk gaan Summon dan eens in Europa werken als dat ook de data verbinding gaat zijn. Summon doet het eigenlijk nooit en je moet een aantal pogingen doen om je auto te verplaatsen.

Volgens Tesla is dat niet waar. :p

Je moet alleen eerst zelf tussen de geparkeerde auto's kruipen om dan je sleutel op het dak bij de voorruit te leggen.
Wanneer je dit niet doet dan is je sleutel buiten bereik en werkt summon niet. Als je het wel doet dan werkt het overigens in 99 van de 100 gevallen ook niet. Je telefoon moet immers ook op dezelfde GPS plek zijn als je auto...:confused:

Wanneer ik zelf tussen de geparkeerde auto's pas en mijn telefoon op dezelfde GPS plek moet houden als de auto staat dan kan ik ook gewoon instappen en wegrijden.:(
 
Vandaag op weg naar de SuC en vreemde melding over mijn laadklep. Eerste keer dat ik dit ziet. Bij aankomst opent de klep vanzelf bij het uitstappen. Voorheen moest ik knop op oplaad slang indrukken.
Weet niet of de melding te maken heeft met “nieuwe feature”. In ieder geval handig
A1C37D3E-0C7B-43B7-92B9-4F3687D37D1F.jpeg
 
Volgens Tesla is dat niet waar. :p

Je moet alleen eerst zelf tussen de geparkeerde auto's kruipen om dan je sleutel op het dak bij de voorruit te leggen.
Wanneer je dit niet doet dan is je sleutel buiten bereik en werkt summon niet. Als je het wel doet dan werkt het overigens in 99 van de 100 gevallen ook niet. Je telefoon moet immers ook op dezelfde GPS plek zijn als je auto...:confused:

Wanneer ik zelf tussen de geparkeerde auto's pas en mijn telefoon op dezelfde GPS plek moet houden als de auto staat dan kan ik ook gewoon instappen en wegrijden.:(

Uiteraard, sleutels bij je ruitenwisser mikken dan meestal na de 3x wil hij een halve meter verplaatsen om vervolgens de verbinding weer te verliezen.

Maar ja, problemen die enkel Europeanen ondervinden worden gewoon niet verbeterd want de Amerikaanse devs hebben er geen last van.

Laten we de goede moed er in houden en hopen dat het niet enkel een BT aanwezigheids check is maar de summon communicatie echt via BT verloopt i.p.v. via het internet want dan zou summon het straks ook gewoon in parkeergarages moeten doen.
 
  • Like
  • Informative
Reactions: woes and PaulusdB
Hier exact hetzelfde, MS 90D HW.2.0.
Heel irritant dat telkens (ook tijdens het rijden) de muziek vastloopt waardoor je een ("soft") reset moet geven en dat dan toch alle instellingen (behalve telefoonkoppeling) weg zijn. Je moet dan weer stoppen om AP aan te zetten e.d. want dat kan niet tijdens het rijden. Een soft reset is dus nu bijna hetzelfde geworden als de hard reset.

Als ik dit euvel een aantal keer heb meegemaakt stopt de navigatie volledig, tijd blijft dan op US Palo Alto staan evenals als de locatie op de kaart, ik kan dit dan uiteindelijk alleen nog maar herstellen met een echte harde reset.

Reeds gemeld bij Tesla zelfs met filmpje, hoop dat ze er snel iets aan doen want dit is drama.

Zelfde gehad, oorzaak bleek te zijn dat ik in de webbrowser een site had staan (nu.nl) die continue aan het refreshen was. Die trok de MCU steeds onderuit. Oplossing: even naar google.nl browsen en hem daarop laten staan
 
Zelfde gehad, oorzaak bleek te zijn dat ik in de webbrowser een site had staan (nu.nl) die continue aan het refreshen was. Die trok de MCU steeds onderuit. Oplossing: even naar google.nl browsen en hem daarop laten staan

Was het maar zo eenvoudig.
Bij mij staat hij op de standaard Tesla site aan na een eerdere factory reset, dus de standaard welke er dus door Tesla in komt te staan als de boel opnieuw (koud) wordt herstart.

Wat ik wel veel doe is Spotify gebruiken, heb het idee dat dit niet helemaal lekker loopt aangezien deze regelmatig stottert.....
 
Het is natuurlijk gek dat je knipperlicht maar blijft knipperen maar er geen rijbaanverplaatsing volgt. Dit is je plek 'eisen' en zo hoor je niet met je knipperlicht om te gaan. Pas knipperen wanneer je gaat.
Is dat in andere landen ook zo? Ik heb het idee dat ze in Frankrijk en Duitsland veel meer de intentie om te gaan aangeven, in plaats van pas het knipperlicht aan als ze gaan
 
Dat klinkt wat mij betreft wel goed:

Additionally, to initiate Auto Lane Change, the turn signal must be engaged to the first detent (held partially up or down) and the lane change must start within 5 seconds of engaging the turn signal.

Het is natuurlijk gek dat je knipperlicht maar blijft knipperen maar er geen rijbaanverplaatsing volgt. Dit is je plek 'eisen' en zo hoor je niet met je knipperlicht om te gaan. Pas knipperen wanneer je gaat.

Verder veranderd er niks lijkt het. Je knipperlicht pookje licht indrukken blijft heftzelfde
Ik vind het maar niks. Nu zet ik het knipperlicht aan en zoekt AP of het veilig is om in te voegen, en soms heb je een snoodaard die langs rechts wil passeren of zo (ja ik ga niet trager verkeer snijden, ik laat me netjes leiden door AP) en bij mijn Model X gaat dat goed.

In de Model 3 zit er inderdaad een timeout op, en ook al is ie tussen 2 rijvakken, plots valt die timeout en slingert de auto terug naar zijn oude rijvak.
 
Kun je toch instellen? Kan zelfs via je mobiel :)
Ja, alleen instelbaar tot 145km/u als deze uit staat. Alleen daarna aan te zetten met pincode.
En als je de snelheid wilt wijzigen moet je
-de auto stilzetten,
-in P schakelen,
-snelheidslimiet uitschakelen,
-pincode intoetsen,
-plussen of minnen naar nieuwe snelheid
-weer pincode intoetsen en activeren.
Niet echt handig op de nederlandse snelwegen met 120-100-130-100-120-80 km/u binnen korte tijd achter elkaar.
Ook niet op andere wegen trouwens...

Zou toch gewoon net als ACC gewoon met de hendels bediend moeten kunnen worden?
Of met het scherm, kan dat al met nieuwere software? Ik krijg met de speedlimit functies in het scherm alleen een visuele of audio waarschuwing actief, geen echte limiter.

Of heb ik iets gemist, dan hoor ik het graag!
 
Ik heb nu een tijdje 2019.12.1.2 op mijn model 3 en het viel me op dat er soms onder het grijze Autosteer icoontje (dat oplicht dat je Autosteer kunt inschakelen) ook een luidspreker icoontje verschijnt. Enig idee wat dat betekend?

BTW: Auto weer met de WiFi verbonden, kijken of we 2019.16.1 kunnen binnentrekken :)