Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 9.0

This site may earn commission on affiliate links.
Gisteren over op 2019.16.1 en vanochtend op 16.2. NOA is actief. 2018 X met HW 2.5 en MCU 1

NOA werkt redelijk. Met name de snelheidsbeperking bij scherpe bochten en afbreken baanwissel na vijf seconden als gevolg van de Europese regels zijn erg vervelend. Lijkt mij niet iets dat lang zo kan blijven. Bruikbaarheid van autopilot is wel erg verminderd zo.

Automatisch inschakelen Sentry Mode met beperking hiervan op sommige lokaties is wel handig.
 
Ik ben vanochtend gegaan van 12.1 naar 16.2.

Ik rij 30 km snelweg en 45km N weg. Ik heb NoA (MadMax) aangezet toen ik al op de snelweg was en was op de rechter baan blijven hangen. Vervolgens soepel, via NoA lane change, naar de linker baan gegaan. Ik ben diverse keren, op eigen initiatief, weer naar rechts gegaan zodat NoA mij weer naar links zou sturen. Dat gebeurde ook. Alle NoA lane changes waren succesvol.

Bij verlaten van snelweg gaf NoA wel veel te vroeg aan om de rechter baan te nemen. Ik had deze geaccepteert. Echter de afslag heb ik niet genomen via NoA omdat ik nog een te langzaam rijdende vracht wagen voorbij wou.

Ik ben zeer tevreden over de eerste rit met NoA.

De nags zijn op alle snelheden 15 seconden. Echter de nag is nu wel met een veel lichtere stuur beweging op te heffen. Ik houd het stuur altijd lichtjes vast. Om die reden mis je veel nags en vind ik het niet storend.

Op de N9 was er 1 verkeerseuvel die je naar rechts forceert en volgens snel weer terug. Daar kreeg ik de melding dat autopilot gelimiteerd was en dat ik mogelijk zou moeten overnemen. ik heb niet hoeven overnemen, autopilot stuurde er zelf doorheen.

Ik ben zeer tevreden met deze update een raad niemand aan deze over te slaan.

Ik rij een model S 100D van December 2018 (2.5 hardware dus)
 
Ik lees op het internationale gedeelte het volgende;
2019.16.2 will keep you in your lane with or without AP engaged, which is a big safety improvement and the ultimate cure for mode confusion and nodding off, see here for demo of it in action:
Andrew S on Twitter


Dit is wel een aardige vooruitgang mbt veiligheid. Is dit in NL ook het geval?
 
Ik lees op het internationale gedeelte het volgende;
2019.16.2 will keep you in your lane with or without AP engaged, which is a big safety improvement and the ultimate cure for mode confusion and nodding off, see here for demo of it in action:
Andrew S on Twitter


Dit is wel een aardige vooruitgang mbt veiligheid. Is dit in NL ook het geval?

Dat zou wel grappig zijn, want dan hoef je alleen nog maar TACC aan te zetten en heb je geen nag meer. ;)
 
Ik zit nu in Houston, en besloot met mijn collega langs de Tesla Store te gaan voor een proefrit voor hem (hopend op een referral). Hij had wel geen internationaal rijbewijs bij, dus het werd een demo door de Tesla-verkoper. Daarbij toonde hij ook de autopilot op de snelweg. Man, wat een verschil!!! Boterzacht, vlekkeloze lane changes (o.a. wachten tot de lane vrij is en dan een tiental seconden later rustig de opening in gaan zonder idioot timeout-gedoe), geen abrupte rembewegingen wanneer er iemand invoegt (gewoon een rustige vertraging zoals je zelf zou doen), nu snap ik hoe mensen 95% van de tijd op autopilot kunnen rijden! Het was een S met HW3, maar in principe zou dat op dit moment nog geen verschil mogen geven met 2.5. Ze hebben hier dus echt duidelijk andere software dan bij ons. De verkoper zei wel dat AP vorig jaar in oktober lang niet zo soepel was, dus misschien (hopelijk) lopen we hoogstens een half jaartje achter...
Dat is helemaal mijn ervaring met mijn Model X op 2019.12.x en vroeger, in België, NL, DE en GB.
 
Dat zou wel grappig zijn, want dan hoef je alleen nog maar TACC aan te zetten en heb je geen nag meer. ;)
Net 2019.16.2 op mijn Model 3 geïnstalleerd. Het werkt wel, maar het is geen keep-your-lane. Ik moest de auto echt fors richting de berm laten kachelen alvorens hij ingreep: veel gepiep, flinke zwieper (type: artikeltje-5 waardig als de politie je zo ziet) naar links en weer door.