Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 9.0

This site may earn commission on affiliate links.
Zal me langzaam wat van het forum terugtrekken.
Dat je dat zonder smiley meldt is heel spijtig. Jij bent een van de mensen van het eerste uur die met een enorme inzet de Tesla zaak fantastisch voor het voetlicht brengt. Veel idealisme en soms met een vergevingsgezind oordeel naar Tesla als er zaken duidelijk beter kunnen en moeten.
Een aantal nieuwe leden van dit forum zijn daar soms kritisch over. Ik weet hoe dat voelt, ook ik krijg soms de wind stevig van voren als ik oneigenlijk gebruik van SuC aan de kaak stel.
Dan laat ik het maar even voor gezien voor wat dit onderdeel betreft.
Op lieden die het vierkant met mij oneens zijn omdat ze menen dat ze ergens 'recht op hebben', reageer ik dan niet meer.
Hans, doe gewoon hetzelfde, laat die lieden links liggen maar blijf bijdragen aan dit forum.
 
staar er inderdaad wat klungelig misschien.. maar dat is inderdaad wat mij gisterochtend op viel. Auto op preheating gezet via de app en toen ik de auto stapte was het stuur warm. In de app zit inderdaad geen aparte optie.

Je bedoeld dus dat als je het al aan had staan, en je zet climate aan via de app dat de stuurverwarming dan ook aan blijft zeg maar? Ik kan via de app in ieder geval niet de stuurverwarming.
 
In Groningen is maandag ochtend ook 42.2 V9 gearriveerd!
Tip: Ik heb een laadkabel in de eerste USB en een muziek-stick in de 2e USB zitten. Om de camera te activeren heb ik de muziek-stick dubbel gepartitioneerd met een Windows 10 PC (handleiding: How to create multiple partitions on a USB drive).

Kort: Formatteer de USB-stick naar NTFS. Verklein daarna de partitie met 'computerbeheer - schijfbeheer'. Maak een nieuwe 2e partitie aan van de lege ruimte (FAT32). Wijzig daarna de 1e NTFS partitie ook in FAT32. Maak op de 1e partitie een map 'TeslaCam' aan. Zet op de 2e partitie je MP3tjes. Reden: alleen Windows10 herkent de 2e partitie, andere systemen herkennen maar 1 partitie en dat is dan je TeslaCam.

Inmiddels heb ik mijn eerste lokale ritje gemaakt.
- 1 uur Dashcam filmpjes is ongeveer 1.5 GByte, dus als je een partitie maakt van 2-3 GByte heb je voldoende ruimte op je USB.
- Ringweg Groningen Noord wordt herkend als 2 baans. Dus geen off-AP, inhalen, on-AP ellende meer. Lekker.
- Dikke vierkanten bij afrit worden door AP niet goed herkend. Hij wilde terug naar de oorspronkelijke rijbaan.
- Je telefoon werkt sneller dan slepen op het scherm, dus uploaden van je bestemming vooraf is een goede feature.
 
staar er inderdaad wat klungelig misschien.. maar dat is inderdaad wat mij gisterochtend op viel. Auto op preheating gezet via de app en toen ik de auto stapte was het stuur warm. In de app zit inderdaad geen aparte optie.
Ik dacht vanmorgen na het preheaten ook dat mijn stuurverwarming aan stond. Twijfelde later of de ‘blower’ niet op het stuur had staan blazen met warme lucht....
ben er nog niet helemaal uit wat het nu was...
 
Dat je dat zonder smiley meldt is heel spijtig. Jij bent een van de mensen van het eerste uur die met een enorme inzet de Tesla zaak fantastisch voor het voetlicht brengt. Veel idealisme en soms met een vergevingsgezind oordeel naar Tesla als er zaken duidelijk beter kunnen en moeten.
Een aantal nieuwe leden van dit forum zijn daar soms kritisch over. Ik weet hoe dat voelt, ook ik krijg soms de wind stevig van voren als ik oneigenlijk gebruik van SuC aan de kaak stel.
Dan laat ik het maar even voor gezien voor wat dit onderdeel betreft.
Op lieden die het vierkant met mij oneens zijn omdat ze menen dat ze ergens 'recht op hebben', reageer ik dan niet meer.
Hans, doe gewoon hetzelfde, laat die lieden links liggen maar blijf bijdragen aan dit forum.
Wim, goed stuk! Ik zit niet op 1 lijn met je over het SuC gebruik, maar wil wel laten weten dat ik je input zeker waardeer en heb al veel aan posts van jou en andere ‘veteranen’ gehad. Dank en ga vooral door! Hans jij natuurlijk ook!
 
Over het algemeen zeer tevreden over alle veranderingen. De meeste daarvan zijn ook echt verbeteringen.

Wat echt nog slechter geworden is, dat zijn lange doordraaiende bochten op de verkeerspleinen van de snelwegen.
Waar deze met de vorige versie niet geheel vloeiend gingen, zijn ze nu extreem hoekig en vertraagt hij naar belachelijk lage snelheden.
De vorige versie behoefde dan alleen wat extra druk op het e-pedaal terwijl de autosteer gewoon aan bleef.
Met de huidige versie kan je niet meer fatsoenlijk een verkeersplein op de snelweg nemen.

De lane change gaat wel een stuk gemakkelijker dan voorheen waarbij het ook grappig is om te zien hoeveel verschillende voertuigen hij weet te herkennen.
 
Zal me langzaam wat van het forum terugtrekken.
Van een relatieve nieuwkomer: Dit forum onderscheidt zich van veel andere door de rust en positieve sfeer. Het komt weinig voor dat deelnemers worden afgebrand, het is niet vaak persoonlijk en er is veel enthousiasme. Die positieve sfeer komt voor een groot deel door bijdragen van jou en van andere oudgedienden. Jullie geven, vanuit jullie kennis, veel discussies een anker.
Natuurlijk alle begrip als je je langzaam wat terugtrekt, want de hoeveelheid tijd die je in dit forum stopt moet enorm zijn. Maar hopelijk blijf je wel aanwezig en weet dat ik je bijdragen altijd erg op prijs stel.
 
Lane change is toch wel sterk verbeterd zeg.

Vannochtend veel getest.
Met naar links gaan versnelt de Tesla soepeltjes. Volgens mij nog beter dan het al was.

Wel af en toe een weigering, omdat links opkomend verkeer 'gaatje dichtrijdt'. Maar op zich heel netjes.
De beslissing te gaan sorteren goed te zien nu met rood/blauw lijntje.

En met naar rechts gaan, wordt eerst snelheid aangepast aan 'gat' waartussen de Tesla zich wil plaatsen, dan pas rijdt de Tesla naar rechterbaan.

Hier is behoorlijk aan gewerkt merk ik.
Essentieel ook lijkt me met voor het automatisch invoegen/uitvoegen.
 
Ik heb sinds vanochtend v9.0. Even snel alle menu's doorlopen, het ziet er goed uit. Het viel me op dat bij de equalizer settings van de media player een optie stond als "Allow mobile control" of iets dergelijks. Ik weet niet precies hoe het heette, maar iets in die strekking. Wat houdt dat in? Ik kom daar eigenlijk nooit aan dus misschien is het niet eens nieuw, maar suggereert dat dat je je audio settings vanaf je app kunt bepalen of zo? Lijkt me stug en nutteloos, maar ik weet niet zo snel iets anders te bedenken.
 
Ja dan krijg je een extra optie in de app om wat simpele audio dingen te bedienen. Play/pause, volgende vorige track, volgende vorige Favorites, en volume up en down.

Handig voor iemand op de achterbank terwijl jij rijd. Ik verwacht in de toekomst dat er ook op Spotify muziek uitgekozen kan worden of zo.

Edit overigens heb ik nog steeds geen v9 :-(
Edit 2: hij is nu aan het downloaden, toch weer een factory reset gedaan en daarna begon hij na een half uur. Nu op 360mb en counting...
Edit 3: 1.49gb (!) En hij is aan het installeren!
 
Last edited: