Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 9.0

This site may earn commission on affiliate links.
upload_2018-9-5_9-10-53.png
 
  • Like
Reactions: Andre68
Hier nog de oude navigatie....geen online optie en vrouwenstem... Wel de reguliere updates, zit nu op:2018.32.2

Hoe kun je als digibeet zien of de wagen aan het downloaden is?

Beter een laat antwoord dan geen; Het kan inderdaad met verschillende merken routers, maar ik maak gebruik van enkele Ubiquiti accesspoints icm een "cloud key". Deze cloudkey is eigenlijk een stukje software die het netwerk beheert, maar ook doet monitoren. Hierdoor kun je relatief makkelijk op een apparaat klikken in de app en kijken naar de down- en upload geschiedenis.

Mocht je dus ooit iets nieuws willen kopen om het wifi signaal van je ziggo router te verbeteren, dan kan ik dit merk wel echt aanraden!
 
Ik heb nu een loaner van medio 2017 en die ziet niet eens mijn 5Ghz netwerk het 2,4Ghz netwerk wel.

Wellicht ligt dit aan de aanwezige hardware in de auto. In principe is 5Ghz ook niet nodig want de meeste 2,4Ghz wifi's zijn toch al sneller dan een gebruikelijk internet of je moet glasvezel oid in huis hebben.

Dat is niet helemaal waar, maar hangt af van wat je bedoelt met "een gebruikelijk internet". Geen idee wat dat is. Heb vanalles en nog wat geprobeerd, maar 5Ghz netwerken kan de auto echt niet vinden, ook in de buurt niet terwijl ik weet dat deze er wel degelijk zijn. Er zijn in mijn wijk zelfs heatmaps opgesteld en op basis daarvan afspraken gemaakt over wie welk kanaal op welke locatie gebruikt zodat we elkaar niet in de weg zitten.

Zeker weten dus dat er 5Ghz netwerken aanwezig zijn, maar de auto ziet er geen enkele... En mijn auto is echt wel recent, want hij is pas 3 weken oud.
 
  • Informative
Reactions: Barend
Dat is niet helemaal waar, maar hangt af van wat je bedoelt met "een gebruikelijk internet". Geen idee wat dat is. Heb vanalles en nog wat geprobeerd, maar 5Ghz netwerken kan de auto echt niet vinden, ook in de buurt niet terwijl ik weet dat deze er wel degelijk zijn. Er zijn in mijn wijk zelfs heatmaps opgesteld en op basis daarvan afspraken gemaakt over wie welk kanaal op welke locatie gebruikt zodat we elkaar niet in de weg zitten.

Zeker weten dus dat er 5Ghz netwerken aanwezig zijn, maar de auto ziet er geen enkele...

Met een beetje 2,4Ghz Wifi moet toch minimaal 54mbit kunnen halen. Mijn KPN koperdraad internet haalt dat niet.
Met 50mbit moet je 7GB aan navigatiekaarten nog altijd in 20-30min binnen kunnen halen. In die zin hoeft dan ook een 2,4Ghz wifi geen probleem te zijn.

Mijn eigen auto vindt de 5Ghz wel maar de loaner heeft waarschijnlijk geen 5Ghz hardware.
Ik zie dat jouw auto van augustus dit jaar is en die zou dan ook een 5Ghz wifi moeten ondersteunen.

Ik heb bij mij mijn 5Ghz wifi een eigen SSID gegeven zodat ik hem separaat kan zien en koppelen.
 
Heb een oude wifi router van stal gehaald en die ziet 'ie wel op 5Ghz... Vreemd?

Mijn huidige wifi AP's nog eens nagelopen en de kanaal toewijzing handmatig gedaan. Voila! Nu ziet hij mijn netwerk wel op 5Ghz. Het kanaal dat automatisch gekozen was lag binnen bereik van de auto, maar als deze automatisch wordt geselecteerd dan ziet de auto het SSID dus niet. Zet ik het AP handmatig op een kanaal dan ziet 'ie het SSID wel.

Vermoedelijk is het dus iets in de implementatie van de (automatische) kanaaltoewijzing van mijn AP's.
 
Al ruim een jaar naar alle tevredenheid een TP-Link Powerline van meterkast (huis) naar schuur (+/-70m) geinstalleerd.
Ik heb wel een stopcontactje bij meterkast gemaakt, zodat TP-Link op dezelfde fase ingeprikt kan worden.

De Tesla is er blij mee (2.4Ghz) en kan op afstand van +/- 10m (buiten schuur) prima connecten.
Alle updates komen gewoon binnen.

Kids zijn er ook blij mee, want nu achterin de tuin ook wifi.