Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 9.0

This site may earn commission on affiliate links.
Die had ik ook gezien. Ik vond het bizar dat hij op een overzichtelijk kruispunt opeens de berm in wil duiken. Dat is toch wel aardig scary!

Deze heb ik met de huidige software ook al een aantal keer meegemaakt, hij lijkt naar de lijnen van de kruisende weg te willen duiken. Voordeel van dit soort situaties is dat ik wel blijf opletten tijdens de auto pilot.
 
Deze, notabene in NL opgenomen, (gehackte) video van V9 (nog met Autopilot on navigate) is denk ik ook nog niet voorbij gekomen. Let op het eind op de correctie manier waarop de auto zelf de afrit kiest, anticipeert met snelheid en niet nog even gaat inhalen en dan vaart mindert en aan het eind van de afrit het stuur teruggeeft.

 
Last edited:
  • Like
Reactions: GIO1974 and Dwarde
Inderdaad een informatieve video over wat het systeem al kan. Indrukwekkend ook.

Op 5:45 bij het inhalen van een truck zie je waar de automaat nog tekort schiet. Door te lang te wachten komt de auto op de rechterbaan klem te zitten achter de vrachtwagen terwijl er op dat moment nog voldoende ruimte is om naar links te gaan. Wanneer hij uiteindelijk naar rechts gaat, is er erg weinig ruimte en lijkt hij de achteropkomende auto zelfs af te snijden. Ook vraag ik me af of het knipperlicht inderdaad de hele tijd aanstaat zoals het geluid impliceert. Lijkt me niet het geval, want de inhalende auto's rijden gewoon door. Mocht het wel zo zijn, is dat natuurlijk een probleem.

Wel mooi om in de praktijk te zien dat er een enorme stap is gezet.
 
Last edited:
Ik vroeg me af of je met een VPN naar de USA de update ook zou krijgen. Weet iemand dat?

Dat is wel een hele interessante zeg! Waarschijnlijk geeft de auto zijn GPS gegevens door of het VIN nummer waardoor het land van registratie wordt gebruikt maar moeten maar eens de proef op de som nemen. Helaas staat mijn 100D momenteel bij Sec Rotterdam voor het herstellen van alle afleverings problemen.
 
Blindspot detection moet de typische impact alert tuut tuut tuut geven wanneer je zelf stuurt en de auto naar links stuurt en een beetje tegen sturen. Het nadeel van die systeem is dat het enkel in de console te zien is en dus moeten er audio notificaties aan worden toegevoegd.
 
  • Like
Reactions: bugboy
Dat is wel een hele interessante zeg! Waarschijnlijk geeft de auto zijn GPS gegevens door of het VIN nummer waardoor het land van registratie wordt gebruikt maar moeten maar eens de proef op de som nemen. Helaas staat mijn 100D momenteel bij Sec Rotterdam voor het herstellen van alle afleverings problemen.

Ik zal vrijdag eens kijken wat er gebeurt. Dan heb ik tijd genoeg..
 
Ik vroeg me af of je met een VPN naar de USA de update ook zou krijgen. Weet iemand dat?
De auto gebruikt intern ook een VPN, de "update server" / het mothership krijgt jouw ip (of die van jouw vpn) dus niet door. Het pollen naar de update gaat via dit VPN, alleen de uiteindelijke download van de firmware gaat via jouw eigen verbinding.

De VPN client die in de auto zit zit gekoppeld aan een private key die bij de auto hoort, daar valt dus niet zoveel aan te imiteren.
 
  • Informative
Reactions: Bob4
Volgens mij gaat het enkel om de aanwezigheid van FSD hardware dus AP2+ als ik de tekst "cars with Full Self-Driving hardware " lees.

Op dit moment heeft nog niemand FSD en er circuleren al video's waarop de waarschuwing zichtbaar is. Ik denk dat de tekst op de website wat achter loopt want kennelijk worden nu bij EAP (daar gaat het nog om) toch alle camera's gebruikt.
 
De auto gebruikt intern ook een VPN, de "update server" / het mothership krijgt jouw ip (of die van jouw vpn) dus niet door. Het pollen naar de update gaat via dit VPN, alleen de uiteindelijke download van de firmware gaat via jouw eigen verbinding.

De VPN client die in de auto zit zit gekoppeld aan een private key die bij de auto hoort, daar valt dus niet zoveel aan te imiteren.

Zouden de Tesla’s in Zimbabwe dan geëxporteerde Amerikaanse zijn? Dat zou verklaren dat zij de update krijgen ..
 
Blindspot detection moet de typische impact alert tuut tuut tuut geven wanneer je zelf stuurt en de auto naar links stuurt en een beetje tegen sturen. Het nadeel van die systeem is dat het enkel in de console te zien is en dus moeten er audio notificaties aan worden toegevoegd.
Ik ben het hier helemaal mee eens! En dan niet alleen wanneer AP aan staat, maar inderdaad juist wanneer je zelf naar links stuurt met iemand in je dode hoek. Ik kijk echt niet op de console wanneer ik naar links ga, ik kijk meestal links in mijn spiegel.