Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 9.0

This site may earn commission on affiliate links.
Ja, gewoon via de app bericht dat er een update klaar stond.
27/10/2018 13:31 2018.42.2 19e7e44 2018.36.2 ac4a215 S100D England United Kingdom 2.5
27/10/2018 13:18 2018.42.2 19e7e44 2018.39.7 9736c9b Model3310D North Carolina United States 2.5
27/10/2018 13:17 2018.42.2 19e7e44 2018.34.1 3dd3072 X90D Nord-Trøndelag Norway 1
27/10/2018 13:14 2018.42.2 19e7e44 2018.34.1 3dd3072 S100D England United Kingdom 2.5
27/10/2018 13:08 2018.42.2 19e7e44 2018.40.1 09acee2 Model3310 Connecticut United States 2.5
27/10/2018 13:05 2018.42.2 19e7e44 2018.32.4 040c866 S90D Uppsala län Sweden 1
27/10/2018 13:03 2018.42.2 19e7e44 2018.39.6 8377b4d XP100D Oregon United States 2
27/10/2018 12:42 2018.42.2 19e7e44 2018.34.1 3dd3072 X100D Bayern Germany 2.5
27/10/2018 12:42 2018.42.2 19e7e44 2018.39.7 9736c9b Model3310 Missouri United States 2.5
27/10/2018 12:33 2018.42.2 19e7e44 2018.39.6 8377b4d X75D Ohio United States 2
27/10/2018 12:18 2018.42.2 19e7e44 2018.36.2 ac4a215 X100D Zuid-Holland Netherlands 2.5



Heb nog niet uitgebreid kunnen testen. Maar tot nu toe vallen me
onderstaande punten op.
  • Nav adres sturen van je pc of mob werkt top !
  • AP zweeft een beetje heen en weer ( alleen merkbaar aan je stuur, al heb ik het idee dat het minder wordt
  • AP Als je achter een voorganger zit schommelt de afstand merkbaar.
  • Waar ik steenvast een phantom break had, nu zonder mokken onder het viaduct door.

Ik heb uit VS begrepen dat Autopilot een korte "calibratie" periode kent. Waarom weet ik niet, maar het zou dus maar van korte duur zijn.
 
Hebben de NL/BE leden hier die nu de .42 update hebben ontvangen ook allemaal 5+ referrals?

Vraag me af of dat zij voorrang hebben op de updates.
Dacht zoiets gelezen te hebben in de nieuwe referral regels.

Heb zelf maar 1 referral op mijn account en zit nog op 36.2... kan niet wachten :D
 
0 referrals en sinds vanmiddag op 2018.42.2
Dus die theorie kan je wegstrepen.
Het uitrollen van de firmware is net zo onvoorspelbaar als aan een roulettetafel staan. Je kan dus stellen dat we hier te maken hebben met de Tesla Firmware Roulette, altijd een verrassing wanneer je wat je krijgt ;)
 
Dat is wel iets te nuanceren. Bij Einstein herkent de mens hem sneller, als hij hem kent. Een computer kan in principe iedereen kennen en zal dan in bijna alle gevallen 1000 x sneller zijn dan de mens. Zo is de mens verder afhankelijk van het toeval van zijn eigen waarneming die dan moet matchen met een interpretatie, die goed uit kan pakken, of niet, terwijl de computer een in beginsel onbeperkt aantal scenario's kan doorlopen voordat hij iets doet.
Euh, ik was gewoon Max Tegmark aan 't citeren, professor aan het Massachusetts Institute of Technology; 't is zijn bewering (niet de mijne; ik ben maar een kleine muis) dat menselijke intelligentie in vele dingen, zoals herkenning (van gezichten, van emoties, en ook van gevaar) vele malen sneller is vandaag (en in de nabije toekomst). Er was ook een interessant artikel in Science & Vie van (als ik me goed herinner) september 2018: Artificiële Intelligentie voor FSD is qua herkenning, héél af en toe, er wel vollédig naast (genre: een achthoekig rood stopteken aanzien voor een grote sinaasappel!) en niemand die écht goed begrijpt waarom en/of die het overmorgen kan oplossen. Dus: volgens mensen die er veel meer van kennen dan ik, is er nog veel werk aan de winkel (en in ieder geval gaat "brute force search", waar jij denk ik op alludeert, het volgens hen niet oplossen, ook niet overmorgen). Trouwens: dat boek (Life 3.0) van Tegmark is als AI je interesseert echt een aanrader!
 
Euh, ik was gewoon Max Tegmark aan 't citeren, professor aan het Massachusetts Institute of Technology; 't is zijn bewering (niet de mijne; ik ben maar een kleine muis) dat menselijke intelligentie in vele dingen, zoals herkenning (van gezichten, van emoties, en ook van gevaar) vele malen sneller is vandaag (en in de nabije toekomst). Er was ook een interessant artikel in Science & Vie van (als ik me goed herinner) september 2018: Artificiële Intelligentie voor FSD is qua herkenning, héél af en toe, er wel vollédig naast (genre: een achthoekig rood stopteken aanzien voor een grote sinaasappel!) en niemand die écht goed begrijpt waarom en/of die het overmorgen kan oplossen. Dus: volgens mensen die er veel meer van kennen dan ik, is er nog veel werk aan de winkel (en in ieder geval gaat "brute force search", waar jij denk ik op alludeert, het volgens hen niet oplossen, ook niet overmorgen). Trouwens: dat boek (Life 3.0) van Tegmark is als AI je interesseert echt een aanrader!

Dat boek heb ik al een tijdje in de iBook bibliotheek. En waar ik op doel is niet perfectie. Tegenover die sinaasappel waar de mens het waarschijnlijk, als hij zou opletten (wat bij de mens optioneel is) beter zou hebben gezien zullen wellicht duizenden situaties zijn waarin de computer het net even beter doet dan de mens door zijn niet aflatende max. prestaties (weer afgezet tegen de na een half uurtje gapende mens). En dat is het stukje pragmatiek waarin ik R.J. Straubel volg. Hij zit er ook echt wel dicht op.
 
Dat boek heb ik al een tijdje in de iBook bibliotheek. En waar ik op doel is niet perfectie. Tegenover die sinaasappel waar de mens het waarschijnlijk, als hij zou opletten (wat bij de mens optioneel is) beter zou hebben gezien zullen wellicht duizenden situaties zijn waarin de computer het net even beter doet dan de mens door zijn niet aflatende max. prestaties (weer afgezet tegen de na een half uurtje gapende mens). En dat is het stukje pragmatiek waarin ik R.J. Straubel volg. Hij zit er ook echt wel dicht op.
Tja, ik heb ook wat achterstand met de recente boeken in mijn bibliotheek die ik nog lezen moet (trouwens: een aanrader om -jammer genoeg, of net niet- steeds zo'n achterstand te hebben: de podcast "Interne Keuken" van de VRT!). Verder heb ik nog nooit een achthoekig stopteken vergeten te zien, of voor een sinaasappel aanzien, of er gapend voorbij gereden; en ik hoop voor ons allen hetzelfde. :)
 
  • Like
Reactions: F500e
Tja, ik heb ook wat achterstand met de recente boeken in mijn bibliotheek die ik nog lezen moet (trouwens: een aanrader om -jammer genoeg, of net niet- steeds zo'n achterstand te hebben: de podcast "Interne Keuken" van de VRT!). Verder heb ik nog nooit een achthoekig stopteken vergeten te zien, of voor een sinaasappel aanzien, of er gapend voorbij gereden; en ik hoop voor ons allen hetzelfde. :)

Ik heb het wel gelezen en koester het in mijn bibliotheek en verder, "let's agree to disagree". De duizenden ongevallen die dagelijks gebeuren zijn allemaal terug te voeren op menselijke tekortkomingen. Een groot deel daarvan is al met eenvoudige middelen, zoals AP 1 en 2 te elimineren. Straks nog veel meer maar er zal altijd een klein aantal situaties blijven waarin het juist daardoor fout gaat. Vgl. de man die verdronk of verbrandde omdat hij zijn gordel om had terwijl hij anders uit de auto geslingerd was, de tik van de airbag die net even te hard aankwam terwijl de ernst van het ongeval maakte dat het bedenkelijk was of de airbag nodig was. Gaan we voor 100% moeten we vanaf morgen autorijden verbieden. Maar dan roepen we weer andere risico's op zoals we nu zien in de kinderopvang nu de, achter gezien helemaal niet zo onveilige, Stint verboden is en men is aangewezen op busjes (met emissie), ouders die moeten invallen of een wandeling.
Het is wat hypocriet om bij de mens een scala aan imperfecties te tolereren en bij een AI auto een zero-tolerance beleid te voeren. Ofwel, als we nu 100 doden hebben en straks met FSD 10 dan winnen we negentig levens. Die tien moeten we verder terugbrengen en dat gebeurt natuurlijk ook. Elke situatie wordt geanalyseerd en leidt in beginsel tot verbeteringen (verminderde kans op herhaling). Daardoor is de luchtvaart één van de veiligste vormen van vervoer geworden. Maar nogmaals, ik stel voor, Let's agree to disagree.
 
Ik heb uit VS begrepen dat Autopilot een korte "calibratie" periode kent. Waarom weet ik niet, maar het zou dus maar van korte duur zijn.

Dat is om de andere camera's te calibreren. Die werden tot nu toe niet gebruikt.
Van zodra er voldoende miljoenen kilometers gereden zijn met de camera's op in EU zal 'Navigate on Autopilot' hier ook geactiveerd worden.

Is er toevallig iemand die v2018.42.2 al heeft en toegang heeft tot zijn auto-netwerk, PM me? :)
 
Even opletten bij Superchargen met V9. Misschien is het alleen Model 3 die we volgens mij nog niet in grote getallen hier hebben, maar het kan zijn dat er betalingsgegevens worden gevraagd.
upload_2018-10-28_9-29-58.png
 
Het uitrollen van de firmware is net zo onvoorspelbaar als aan een roulettetafel staan.

Ik heb het gevoel, maar kan het mis hebben, dat het om en om is. Daarmee bedoel ik dat als ik firmware X relatief snel krijg, dat ik lang moet wachten op Y, en dat ik dan Z weer snel krijg.

2018.36.2 heb ik pas een paar dagen terug ontvangen, 2018.42 had ik de 27e om 8 uur, wat weer snel is.
 
  • Funny
Reactions: PaulusdB