Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 9.0

This site may earn commission on affiliate links.
Same here.. maar de Blackvue beelden zijn wel van veel betere kwaliteit.

Wat ik merk is dat de console moeite heeft om eea op tijd te renderen. De naastligger wordt altijd paar meter naar achteren getoond. Bovendien is het handover beeld van de pillarcam naar de spatbordcam niet helemaal gematched, vrachtwagens springen opeens weer naar voren als je langs ze heen rijdt.
 
Deze morgen had ik de melding "Update available". Helaas kon ik de update pas laten installeren na mijn rit naar het werk en dus moest ik wachten tot het einde van de dag om de eerste ervaringen op te doen met V9, maar man man man.....wat een wereld van verschil met de vorige firmware versie.

Autopilot is een stuk prettiger geworden. Geen "aan/uit" ervaring, bijvoorbeeld wanneer er iemand voor je op de snelweg nog even gaat invoegen vanaf de rechterbaan. Waar de Tesla voorheen toch wel redelijk hard ging afremmen en wanneer er weer ruimte was zo snel mogelijk weer optrekt om de ingestelde snelheid weer te rijden, merk ik nu dat autopilot de auto meer laat "uitrollen" en geleidelijk afremt en daarna weer geleidelijk versnelt. Uiteraard niet wanneer iemand nog even op het allerlaatste moment vanaf de rechterbaan gaat invoegen met een snelheidsverschil van 20 km/u, maar over het algemeen is de rit een stuk "smoother". Een ander voorbeeld is wanneer voor je iedereen begint te remmen. Ook dan is de reactie van de autopilot anders. Niet vrij lang de snelheid houden en dan "ineens" remmen, maar ook hier weer met meer beleid afremmen. Het maakt de rit echt prettiger.

De auto strak blijft ook strak de baan volgen. Geen geslinger etc, alhoewel ik daar voorheen ook niet echt last van had. Toch lijkt het allemaal een stuk strakker en gelijkmatiger te gaan. Echt.....dit is (wat mij betreft) een sprong voorwaarts. Wauw!

Ook vandaag even geprobeerd om een route vanaf de iPhone naar de auto te sturen en dat werkt ook super. De route stond al ingesteld bij instappen. Conclusie: tot nu toe een erg fijne update.
 
Net nog even naar de dashcam functionaliteit gekeken, maar daar is nog wel wat werk te verzetten denk ik. Ik heb van een rit van een uur slechts 1x 10 minuten aaneengesloten opnames (van telkens 1 minuut). De rest is niet opgeslagen. Nou heb ik tijdens die rit 1x op het opname icoontje geklikt. Dit zou de afgelopen 10 minuten beeld moeten bewaren, maar ik had niet verwacht dat alleen die 10 minuten bewaard zou blijven. Ik weet ook niet zeker of het moment van drukken overeenkomt met de 10 minuten die ik op de USB disk heb staan. Daar moet ik de volgende keer even op letten :)

Het beeld is best wel goed. Ik heb alleen in het donker gereden, maar je ziet voldoende details zoals kentekens en teksten op de borden.

Wat ik had verwacht is dat de hele rit op de USB disk zou staan en de 10 minuten die ik expliciet wilde bewaren door op het icoontje te klikken in een aparte folder (of zo) zou worden bewaard zodat dit niet overschreven zou worden. Het lijkt echter niet zo te werken. De USN disk is groot genoeg (64GB). Iemand anders andere ervaringen?
 
  • Informative
Reactions: nico180
Mijn advies met 45 jaar software ervaring:

DOE HET NIET!

wacht gewoon een paar dagen, die update komt vanzelf.
Wijze woorden, P.
En mijn geduld wordt nog beloond ook:
F2BE30D3-D7A6-40EA-A921-C072DB904517.png
 
Nou, 2018.42.2 ook binnen (ik kom van 2018.32.4). UI loopt wel lekker soepel (HW2.0), verder nog weinig spannends ontdekt maar heb er nog niet mee gereden. Helaas nog steeds de vrouwelijke stem op de navigatie (niets tegen vrouwen, ik vind de stem gewoon niet zo mooi gesynthetiseerd als die van "Bram" (zoals ik 'm noemde); ze spreekt sommige dingen echt heel raar uit waar Bram dat niet / minder deed). Dashcam is een no-go (helaas) maar dat wisten we al, Nav on AP is (ja, ja, nóg) een no-go (helaas), maar dat wisten we ook al. Dus heel veel meer dan een UI refresh, betere auto/vrachtwagen/etc-icoontjes en dodehoekdetectie is 't niet. Maar ik ben dan ook een azijnpisser zeurpiet :D
 
Je kan vanaf nu volgende updates starten vanuit de app, locaties delen met de app die worden dan meteen naar je auto gestuurd zonder dat je iets hoeft in te typen, er is een media optie om muziek te bedienen tijdens het rijden bijvoorbeeld vanaf de achterbank.

Bedienen van stoelverwarming is nooit als feature genoemd.

En nee ik heb v9 nog niet... Maar weet wel alles er over.
 
  • Like
Reactions: Hbrink
V9 is gaaf. Nu moet ik nog wel met die Atari-console leren spelen. En ook nog even wachten op de update van de app.
De FAT32(!)-geformateerde usb ligt thuis klaar, vanavond even testen.
Het doorsturen van een route uit Google maps lukt nog niet echt, mogelijk moet ik dus wachten op nieuwe versie van app.
En vanaf nu zijn het niet allemaal Tesla's die voor, naast en achter me rijden ... ;-)
Het is wel even wennen aan de totaal nieuwe ervaring van het scherm, maar dat went wel senl, denk ik...