Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 9.0

This site may earn commission on affiliate links.
Hebben meer mensen last van ‘ghost’ vrachtwagens: als je ze inhaalt (linkerbaan) dat ze dat na het inhalen nog een paar keer op de rechterbaan terug in beeld schieten en soms in drievoud nog even te zien zijn?
Kan ik onderschrijven, denk zelf dat het ermee te maken heeft dat de verschillende camera's dezelfde vrachtauto op verschillende tijdstippen waarnemen, ook door de grootte van de vrachtauto.
 
Kan ik onderschrijven, denk zelf dat het ermee te maken heeft dat de verschillende camera's dezelfde vrachtauto op verschillende tijdstippen waarnemen, ook door de grootte van de vrachtauto.

Je ziet ook als er een busje of vrachtwagen stil naast je staat dat deze steeds naar voren en naar achteren rijdt op het scherm. Het heeft echter nog niet geleid tot vreemde reacties van de AP.
 
Heb update sinds maandagavond. Over het algemeen onderschrijf ik de meeste positieve ervaringen hiervoor al genoemd door collega forumleden. Echter, sinds update weer vaker meegemaakt dat webbrowser en manual openen slechts werken na reset van dashboard. Dit was bij aflevering in mei jl. ook zo, maar na enkele updates werkte dit feilloos. Ik verwacht dan ook dat dit weer snel verbetert.
Ook viel mij op dat je niet meer kunt inzoomen in de webbrowser, hebben jullie dezelfde ervaring?
 
Heeft iemand problemen met dashcam opnames in V9?
Ik heb netjes een usb stick geformateerd (FAT32). een root map "TeslaCam" aangemaakt.
in de usb poort vooraan geprikt, begon volgens mijn schempje netjes op te nemen.
Dus je zou denken alles werkt prima. Maar na een ritje van 30 min de usb stick verwijderd en op de pc/laptop de boel gechecked.

Bleek dat er maar een paar video bestanden zijn opgeslagen. 8x een video van ongeveer 1 min terwijl ik ruim 30 min gereden heb.
Ik neem aan de auto wel meer op moet kunnen nemen toch?
 
Dag 2, nu met droog weer in het donker en overdag.

- Lane change duurt echt te lang voor de verplaatsing start. Er zit een zwaar lange pauze in en je moet voor je het doet goed je stuur een tikje hebben gegeven zodat je ook nog eens moet bevestigen door het stuur te bewegen.

- Lange change doet soms de snelheid verminderen omdat deze denkt niet van baan te kunnen veranderen terwijl er voor de auto op de huidige en nieuwe baan niets in de nabijheid is. Echt talrijke keren gehad vandaag. Ik vermoed dat het met de lichtinval van achterliggende vrachtwagens te maken heeft.

- De vrachtwagens springen echt als een malle in het rond. Het valt nog meer op dan gisteren. Het kan niets met calibratie te maken hebben want vaak is er niet eens een vrachtwagen in de buurt.

- Vrachtwagens verschijnen soms spontaan op een baan naast je terwijl er helemaal niets rijd.

- Invoegende auto's voor je op jouw baan werkt nu toch wel inderdaad iets beter dan ik gisteren ervaarde. Waarschijnlijk door het droge weer maar doet nog steeds veel te veel afremmen.

- AP lijkt ook nog steeds teveel de rem te gebruiken ipv regeneratie.

- Stilstaand verkeer wordt veel en veel te laat gedetecteerd, AP remt hard maar doet het nog wel op tijd. Bijvoorbeeld een afrit nemen en dan een stoplicht beneden aan de afrit waar auto's staan te wachten. Dit was met V8 echt geen probleem en werkte super goed met mijn MS AP2.5

- De bocht A20 -> A16 vanuit Utrecht naar de Van Brienenoordbrug toe neemt AP gewoon met 100km/h als er geen auto voor je rijd. Dat is echt een veel te hoge snelheid en AP moet anticiperen bij het detecteren van zo'n scherpe bocht. Ik vermoed dat dit komt omdat AP geen belijning ziet doorlopen en daardoor niet weet hoelang deze blinde bocht is maar dat zou JUIST moeten resulteren in vaart minderen. Geen idee hoe dit met V8 is.

- In een file wel erg leuk om te zien hoeveel auto's er door de object detectie gevolgd worden. Zeer goed waarneembaar op een snelweg met een hele lange flauwe bocht.

- De MS en MX hebben geen soft-stick knipperlichtpookje zoals bij een M3. Hierdoor moet je je knipper doordrukken en na het verplaatsen weer terug halen of gedurende de verplaatsing het pookje 'half' door drukken. Een betere beleving zou zijn half doordrukken en als deze 2 seconden wordt vastgehouden hetzelfde gedrag te nemen als bij een M3.


Ik vind met name dat V9 veel te laat remt voor stilstaande voertuigen echt een probleem. Zelfs AP1 met V8 doet het niet zo laat. Ben benieuwd of anderen ook dit gedrag terug zien.
 
- De bocht A20 -> A16 vanuit Utrecht naar de Van Brienenoordbrug toe neemt AP gewoon met 100km/h als er geen auto voor je rijd. Dat is echt een veel te hoge snelheid en AP moet anticiperen bij het detecteren van zo'n scherpe bocht. Ik vermoed dat dit komt omdat AP geen belijning ziet doorlopen en daardoor niet weet hoelang deze blinde bocht is maar dat zou JUIST moeten resulteren in vaart minderen. Geen idee hoe dit met V8 is.

Misschien moeten wij dan maar ruilen van auto. :eek:
Van de A16 naar de A20 zakt hij ineens weg naar richting de 75 terwijl iedereen daar de bocht met 100 neemt.
Ook de bocht A20 naar A4 Benelux is een drama met V9.

Verder maakt hij er geen mooie egale bochten van maar hoekt hij meerdere keren in de bocht. Alsof hij alleen rechte lijnen kan rijden.

Het remmen voor voorgangers is t.o.v. de versie 8 wel veel beter geworden maar nog steeds niet ideaal.
Wel heeft hij nu beter in de gaten dat hij niet als een bezetene hoeft te accelereren als er kort voor weer een andere langzame auto rijdt.
Met V9 rijdt hij het gat dan beschaaft dicht al blijft de afstand tot de voorganger op standje 1 nog steeds heel groot.
 
Ik weet niet hoe groot de tijdspanne is maar hij schrijft niet je gehele stick vol. Je kunt wel bij incidenten het dashcam icoontje aan tikken en dan bewaart deze de laatste X minuten.

Heb andere horen zeggen dat ze uur aan beeld materiaal hebben. Opslaan bewaard hij alleen de laatste 10min op je stick die ook niet door de auto overwrite wordt.

Toch nog maar even door zoeken.
 
Heb andere horen zeggen dat ze uur aan beeld materiaal hebben. Opslaan bewaard hij alleen de laatste 10min op je stick die ook niet door de auto overwrite wordt.

Ik heb net even bij m'n laatste rit op het dashcam icoontje getikt en m'n stick uit de auto getrokken. Ik zie geen data van m'n eerdere rit vandaag, enkel de laatste rit en die duurde zeker korter dan 10 minuten. Ook zie ik materiaal van gisteren toen ik op het icoontje tikte.

Bij mij zijn het overlappende clipjes van 1 minuut en een paar seconden.
 
De problemen worden hier groter. Al drie keer gebeld met Service Center, maar grote scherm blijft zwart en inmiddels komen er allerlei foutmeldingen bij. Moet waarschijnlijk hier worden opgehaald...

Vanaf vanmiddag alles weer in orde. Auto is maandag met sleepdienst opgehaald, met keurig een Mercedes A als loaner meegebracht. Inmiddels de eerste 200 km gereden met V9 (2018.42.2). In het algemeen goed gevoel, drive on Nav wordt wel echt de kers op de taart als het goed werkt. Voor de rest veel herkenbaars in de verhalen hier...
 
Een unicum, van elk type rating er eentje. Niks meer aan doen!
(Oh sorry, zie nu pas de opmerking over de straight flush :D )

Schermafbeelding 2018-10-31 om 20.07.43.png
 
  • Like
Reactions: pvkeep