Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 9.0

This site may earn commission on affiliate links.
Naast dat hij bij de V9 niet zijn snelheid weet vast te houden in snelweg bochten en erg hoekig stuurt was hij deze ochtend niet eens in staat om in het baantje te blijven. V9 wordt wel een droevige vertoning zo.

Klopt, op standje 1 zit er tussen de voorganger en mij tussen de 20 mtr en 60 mtr.
Dan gaat hij snel weer de ruimte opvullen om dan weer langzaam een groot gat te laten vallen.
Geen peil aan vast te knopen.
 
Ik heb het dus wel gemeld, maar ik kreeg dit terug:
View attachment 350386
Bij een opdrachtgever, waarvoor ik werk, doen ze erg veel met RF en radio, maar die konden geen chocola maken van een WIFI signaal dat uitgedrukt wordt in db. Dit rapport zegt dus niets, behalve dat ze er niets aan gaan doen. Ik heb wel eens een speedtest gedaan vanuit de browser (link), maar de resultaten daarvan waren ook vrij dramatisch.

41 db is qua signaal gewoon erg goed. Dat zegt overigens helemaal niks over de snelheid. Die is afhankelijk van al het verkeer naar de servers van Tesla..
 
Klopt, op standje 1 zit er tussen de voorganger en mij tussen de 20 mtr en 60 mtr.
Dan gaat hij snel weer de ruimte opvullen om dan weer langzaam een groot gat te laten vallen.
Geen peil aan vast te knopen.

Dat is idd een ander probleem en waar je ook niet echt blij van wordt met ook het gevolg dat ook al heb je niets voor je rijden dan nog varieert het energieverbruik tussen de ca -30kW en ca +100kW hierdoor zit je continu te schudden in je stoel.
Dit is gewoon al stik irritant rijden en als je daar een kapotte rug aan toevoegt is het ronduit een drama om mee te rijden.

Vanochtend ook op de uitvoegstrook van de A20 Rotterdam - Hoek van Holland naar de de A4 Beneluxtunnel.
Op de tweebaans uitvoegstrook rijdt iedereen ca. 100 en op de A20 vertraagd het naar ca. 80 gaat hij ineens hard afremmen....
Oké hij gaf in het scherm aan dat de auto's op de A20 half op de uitvoegstrook reden maar feitelijk was dit niet zo.

Mijn camera's en sensoren zijn inmiddels geloof ik al 10x gekalibreerd dus dat mag ook deze fout niet geven.
In het begin met versie 42.2 danste alleen de vrachtauto's random over het scherm maar nu doen de auto's dat ook sinds versie 42.3.
 
Jammer dat het niet goed werkt. Wat mij nog steeds verbaast is dat er zulke verschillende ervaringen zijn met Autopilot. Er zijn legio zeer positieve video's te vinden van V9, maar ook op US fora zijn er genoeg personen die niet te spreken zijn over de vooruitgang. Ben benieuwd of we er ooit achter gaan komen waar de verschillen hem in zitten.

Ik begin zelf ook de bedrading van de auto te verdenken.
Ik heb met de loaners immers betere ervaringen dan met mijn eigen auto.

Tesla vervangt en kalibreert alleen camera's, sensoren en computers.
Ondanks dat blijven er problemen en lijkt het dus logisch dat de data van de camera's en sensoren niet goed terecht komen bij de computer die deze verwerkt. Stilstaand doorloopt de auto fluitend alle tests maar als je er mee gaat rijden wordt het pet.

Het gekke is ook dat de eerste 2-3 dagen (overigens ook met versie 42.2) het redelijk leek te werken.
Sinds ik afgelopen weekend versie 42.3 heb is het een drama geworden.
 
Ik lees dat veel mensen problemen ondervinden. Rapporteren jullie die ook wel bij Tesla zelf? Tesla leest dit forum niet en als iets je stoort zou ik je Service Center een email sturen. Ze zetten alles door naar de US zo ver ik heb begrepen en ik stuur dan ook keurig steeds een los emailtje bij elk punt wat ik vind.
Mijn ervaring is dat meldingen genoteerd worden in het service systeem van Tesla en dan in de US opgepakt zouden moeten worden.
Echter je hoort er nooit meer iets van en als je bij het SC navraag doet, is het altijd 'wij hebben nog geen reactie ontvangen'.
 
Echter je hoort er nooit meer iets van en als je bij het SC navraag doet, is het altijd 'wij hebben nog geen reactie ontvangen'.

Dat klopt, dat zou wel iets beter kunnen zijn vanuit Tesla. Als je het in een toekomstige versie weer hebt gewoon weer sturen. :)

Dit kun je trouwens ook direct naar Tesla sturen via [email protected] , deze inbox wordt verwerkt maar je krijgt geen response. Als het kritische dingen zijn dus niet geschikt, die moeten naar het SeC zodat je auto gefixed kan worden.
 
Na bijna weekje v9 de 42.3 versie mijn mening/op en aanmerkingen
- De User interface ben ik blij mee maar na 5 jaar bijna keuzes bovenin te hebben gehad moet ik wel ff wennen. Ziet er allemaal beter uit.
- heb al meerdere keren dat baantje wisselen op snelweg echt drama is. Daarnaast moet je als het rustig is eerder wisselen van baan dan voorheen. En hij geeft rode lijn dat er iemand naast je zit als je al wagenlengte voorbij bent
- vind de software wel stabiel en niet elke ochtend dat (pardon) het jarenlange gezeik van WiFi naar mobiel internet issues met vastlopende spotify/TuneIn
- AP op snelweg is super maar nog steeds phantom braking
- AP op N weg (n201) super hoe er nu bepaalde bochten worden genomen waarbij V8 rechtdoor reed. Maar al paar keer gehad dat plots modelS bij rechte weg zomaar het stuur een slag geeft en je echt blij bent dat je stuur vast hebt
 
Maar al paar keer gehad dat plots model S bij rechte weg zomaar het stuur een slag geeft en je echt blij bent dat je stuur vast hebt
Het valt mij op dat dit vooral gebeurd als de belijning even weg of anders is, zoals bijvoorbeeld bij kruispunten of vluchtheuvels. Daar is AP tegenwoordig inderdaad niet feilloos. Dat ging bij de vorige versie wel beter, maar de AP op de snelweg vind ik echt wel verbeterd. Volgende week kan ik weer via de N36/N34 naar mijn werk en daarvoor heb ik AP eigenlijk aangeschaft. Op de saaie N-wegen eindelijk een beetje relaxt rijden... Ik merk wel dat de Tesla niet echt gemaakt is voor leuke bochtige boerenweggetjes...
 
Geluidsniveau is sowieso een dingetje. Het geluid van mijn telefoon (bijv. Spotifykomt heel zacht door (ondanks dat de telefoon op max volume staat via bluetooth). Als je daarna weer terugschakelt naar de radio staat die veel te hard en schrik je je rot.
 
Ik had de pincode aan staan. Dat heb ik maar uitgezet nadat ik een paarkeer het effect had zoals op bijgevoegde foto. Ik kon de auto niet ‘starten’. Gelukkig ging het nog voa de app. Maar goed nog niet super stabiel dus.
 

Attachments

  • 3F73EB97-73F2-4DCD-93C4-4335A88635E0.jpeg
    3F73EB97-73F2-4DCD-93C4-4335A88635E0.jpeg
    295.2 KB · Views: 54
Weet iemand hoe ik het verschijnen van mijn agenda op het schermen in de auto weer aan zet?
Dus in feite de functieproperties van apps te wijzigen... kan et nergens vinden..

Is de setting in je App niet afgezet tijdens de update van je telefoon app?
In de app op het tandwieltje, dan Agenda Synchroniseren terug op AAN zetten, was bij mij ook vanzelf op UIT gekomen bij de update.

Xavier
 
  • Informative
Reactions: Faiz71
Is de setting in je App niet afgezet tijdens de update van je telefoon app?
In de app op het tandwieltje, dan Agenda Synchroniseren terug op AAN zetten, was bij mij ook vanzelf op UIT gekomen bij de update.

Xavier

Tz. had daar al naar gekeken en dat staat goed.
Gaat mij om het ook zien van de agenda in de auto. Voorheen was er een optie om aan te geven dat je als je de auto instapte direct de agenda zag. Of elke keer dat je de auto instapte. Die keuzes kan ik nergens meer vinden.