Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 9.0

This site may earn commission on affiliate links.
The webapp tesla.flitsmeister.nl werkt niet bij mijn S100D 2018 MCU2. Bij mij start Flitsmeister automatisch op zodra m'n mobiel verbind met bluetooth. FIjne is dat waarschuwingen gewoon uitgesproken worden.

Ik heb een tijd terug bij flitsmeister aangegeven dat het niet werkt en toen kwam er ook op terug dat het niet ondersteund wordt.
 
  • Funny
Reactions: SpeedyEddy
Vreemd. Bij mij in de M3 werkt t wel:

79853A3D-EA5B-4E84-9929-07FA800E6981.jpeg


Op de foto niet te zien, maar ook locatie volgen werkt goed.
Erg blij mee na een aantal jaar zonder Flitsmeister te hebben moeten rijden in mijn oude S85.
(Op mijn telefoon heb ik Waze al aan staan dus geen plek meer voor Flitsmeister.)
 
Weet niet of dat aan de laatste versie 2019.4.2 ligt, maar het viel me op dat de stoelverwarming instellingen nu onthouden worden in de app. Meestal gebruik ik alleen de verwarming van de bestuurdersstoel en vorige week moest ik steeds alle andere stoelen uitzetten; nu hoeft dat niet meer.
 
Ik word hier zo fkjdshfkjdshfkjdsf van, mijn Spotify deed het perfect met versie 48 en nu ik op 50 zit kan ik niet eens inloggen, ja ik heb meerdere resets gedaan, taal van engels naar nederlands en weer terug. Ik geef het op, ik wacht wel op versie 2019.
 
Weet niet of dat aan de laatste versie 2019.4.2 ligt, maar het viel me op dat de stoelverwarming instellingen nu onthouden worden in de app. Meestal gebruik ik alleen de verwarming van de bestuurdersstoel en vorige week moest ik steeds alle andere stoelen uitzetten; nu hoeft dat niet meer.


Bij mij deed hij dat de ene keer wel en de andere keer niet. Ik kon jiet precies achterhalen wanneer wel en wanneer niet.
 
Stoelverwarming wordt bij mij nu ook onthouden bij 2019.4.2. Helaas overige instellingen niet: ik wil bijvoorbeeld de blower alleen op voorruit en voeten en niet op mijn gezicht via dashboard. Elke keer controleren bij wegrijden. Soms staat het goed, soms ook niet...
 
Dat geluid krijg je neem ik aan ook alleen maar als je de richtingaanwijzer aanzet of wellicht als je begint met sturen. Anders word je helemaal gek. Mooi dat die zwiepers bij de lane-change afgelopen zijn. Dat gaf nogal verbaasde blikken van achterblijvers :)
Ik heb vandaag wel een audiosignaal gehad. Ik reed links op een tweebaans weg die voorsorteerde naar rechts (dus beide banen gingen naar rechts). Toen ik mijn richtingaanwijzer naar rechts aanzette kreeg ik een rode lijn, twee rode auto’s in de rechter baan (die ik links inhaalde) en 2 hoge waarschuwingspiepen door mijn telefoongesprek via Bluetooth heen.
Het werkt dus wel maar wanneer precies weet ik dus ook niet...
 
Weet niet of dat aan de laatste versie 2019.4.2 ligt, maar het viel me op dat de stoelverwarming instellingen nu onthouden worden in de app. Meestal gebruik ik alleen de verwarming van de bestuurdersstoel en vorige week moest ik steeds alle andere stoelen uitzetten; nu hoeft dat niet meer.
Klopt bij mij werkt het nu ook zo. Niet iedere dag dezelfde handeling uitvoeren. Mis nu nog de achterruit verwarming!
 
Buiten alle voorgaande verbeteringen valt het me op dat de autopilot in de laatste versie beter lijkt om te gaan met verhoogde middenbermen. Voorheen stuurde hij strak er langs of wou hij er over voor een deel. Nu is er meer afstand en stuurt hij goed mee.
Dat viel mij vanmiddag ook op. Op de weg naar huis heb ik altijd twee vluchtheuvels waar die net omheen stuurde, maar eigenlijk niet echt comfortabel. Vandaag stuurde die er helemaal netjes langs. Als ik vergelijk met september, dan is EAP echt een heel stuk comfortabeler geworden. Ik mag dan soms mij nogal kritisch uitlaten over de wagen, maar het is erg mooi om te zien dat dit soort verbeteringen continu blijven komen.
 
Stoelverwarming wordt bij mij nu ook onthouden bij 2019.4.2. Helaas overige instellingen niet: ik wil bijvoorbeeld de blower alleen op voorruit en voeten en niet op mijn gezicht via dashboard. Elke keer controleren bij wegrijden. Soms staat het goed, soms ook niet...

Dan hoop je toch dat diegenen die zich met de UI bezig houden, diegenen zijn die gebuisd zijn voor het AI/AP-examen... Hoe is het mogelijk zo'n rommelige UI software ineen te steken...

Dat viel mij vanmiddag ook op. Op de weg naar huis heb ik altijd twee vluchtheuvels waar die net omheen stuurde, maar eigenlijk niet echt comfortabel. Vandaag stuurde die er helemaal netjes langs. Als ik vergelijk met september, dan is EAP echt een heel stuk comfortabeler geworden. Ik mag dan soms mij nogal kritisch uitlaten over de wagen, maar het is erg mooi om te zien dat dit soort verbeteringen continu blijven komen.

Zij die niét gebuisd zijn voor het AI/AP-examen leveren wel goed werk, vind ik ook. Naar mijn smaak wordt AP (in mijn geval 2.0) ook écht elke maand beter, en het is leuk om die vooruitgang te beleven.

Nu ik erover denk: een van de leuke dingen met op AP rijden is precies die vooruitgang te volgen, en toch zelf in "supervisie-modus" te zijn (en te moeten zijn, natuurlijk). Zouden we een geheel perfect werkende FSD vandaag niet gewoon saai vinden? :)
 
Buiten alle voorgaande verbeteringen valt het me op dat de autopilot in de laatste versie beter lijkt om te gaan met verhoogde middenbermen. Voorheen stuurde hij strak er langs of wou hij er over voor een deel. Nu is er meer afstand en stuurt hij goed mee.
Daar moet ik eens op letten, want na een keertje nogal fel de borduur te pakken heb ik het niet zo meer zo op mn autopilot in de buurt van asverschuivingen en middeneilanden.
 
Browser in 2019.4.2

Vandaag voor het eerst in een half jaar de browser weer eens geprobeerd (las goede berichten op USA forum). Helaas, zowel aan de wifi als mobiel, niet of zo traag werkend dat het onbruikbaar is. Meer dan 2 minuten (ik heb getimed) om de google homepage te krijgen. Ik heb nog MCU1, wellicht dat dat een oorzaak is.

Herkenbaar?
 
Vandaag alweer een nieuwe software update. Ik heb mijn auto maandag opgehaald en had toen gelijk al een software update (dat is logisch denk ik aangezien hij net nieuw was).

Vervolgens kwam hij Woensdag met een melding. Die heb ik in de nacht laten installeren en vanochtend kreeg ik weer een melding. Dat gaat wel erg snel met updates zeg...

Ik heb overigens ook problemen met Spofity. Nieuwe albums of zoeken naar nummers doet hij niet. Eerder afgespeelde songs speelt hij wel gewoon opnieuw af. Beetje apart