Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 9.0

This site may earn commission on affiliate links.
De versie die ik woensdag kreeg daar ging mijn navigatiescherm regelmatig in een keer opnieuw opstarten. Dat heb ik bij de versie van vandaag nog niet gehad. Spotify werkt bij mij op zich wel goed, maar daar had ik bij de vorige twee versies ook geen problemen mee, die anderen wel hadden.
 
Ik heb dat de navigatie sinds de update van ongeveer ruim een weekje geleden de 2018.50 dacht ik dat de navigatie de afslagen pas aangeeft als ik er net voorbij rijdt en dus niet meer de afslag kan pakken omdat ik dan het einde van de uitvoegstrook al voorbij ben. Hebben meerdere dat??
 
Hallo, sinds de update 2019.4.3 werkt mijn dashcam functie niet meer. Het display laat een cameraatje met kruisje zien i.p.v. rode stip. Ik heb al een keer de USB stick opnieuw geformateerd maar dat hielp niet. Hebben meer mensen dit probleem sind de update? Weet iemand een oplossing?
 
Misschien een nieuwe workaroud voor als spotify niet werkt........

Ik heb versie 2018.50.6. Spotify werkt sinds enige tijd niet. Had me er al bij neergelegd. Resetten hielp niets, het wisselen van de taal ook niet.Totdat mijn dochter in de auto reed. Zij heeft een eigen profiel, maar geen eigen sleutel. Toen ik later weer zelf reed en de sleutel mijn eigen profiel selecteerde, werkte spotify ineens.
Heb het niet kunnen hertesten......, maar het wisselen van profiel is de enige softwarematige verandering die heeft plaatsgevonden.
 
  • Informative
Reactions: Jooop
Navigatie in de laatste update een grappige aanpassing : “over 2 kilometerS rechtsaf” Dacht eerst dat ik het niet goed hoorde, maar na hele rit door Duitsland is het toch echt zo. hilarisch

Was mij inderdaad ook opgevallen. Het lijkt ook alsof ze die extra “s” er met haar laatste adem uit moet persen, zoveel moeite doet ze.

Er valt mij een poos ook nog wat anders op. Op weg naar mijn huis moet ik ergens bij een rotonde de derde afslag nemen. Elke keer als de dame dit meldt komt er heel kort een andere vrouw tussendoor die “Yeah” zegt. Halve seconde, maar heel herkenbaar.

Tja, en dan gaat die kleine fantast in mij aan het werk. Hoe kan dit? Duidelijk een menselijke stem, anders dan degene die het inspreekt, dus hoe kon dit ontstaan? Zouden het toch thuiswerkers zijn? Tussen de aardappels door even een deftig “Bij de volgende rotonde...”. En dan net je zus op bezoek. Sherry teveel, enthousiast dat het dit keer wel is gelukt?

Je weet het niet. Zoveel vragen...
 
Ik heb nu 4.3 op 'n vertrouwde Model X, en 4.2 op de nieuwe Model 3, en ik moet echt wel zeggen dat hoe betrouwbaar AP is op de X, zo onbetrouwbaar is ie op de Model 3. Bij bochten waar de X geen kik geeft, gaat de 3 in paniek. Rijstrookwissels in de X zijn een eitje, in de 3 gaat dat 2 keren op 3 fout. Toch opmerkelijk dat er zoveel verschil in kan zitten.
 
In mijn Model 3 is Pole Position verdwenen in versie 2019.4.2. Hebben meer mensen daar last van?
Was mij ook opgevallen. Hopelijk weer terug bij de volgende update.
Wat mij ook is opgevallen is dat de verbindingen-wisselen tussen Wifi en LTE nagenoeg geen uitval meer geven met Spotify/Tunein.
Ook werkt DAB veel beter dan in de MS-en. Lijkt wel of de ontvangst / (antenne?) veel beter is.

Overigens heb ik de optie om de spiegels op locatiebasis in te klappen uitgetest. Het werkt, alleen kan je het niet meer ongedaan maken. Nu dus erg onhandig want telkens als ik thuis kom en achteruit in wil parkeren klappen de spiegels in :(. Heb dit maar gemeld bij Tesla. Zal waarschijnlijk ook wel in een update worden opgelost.
 
Last edited:
Ik heb nu met 2019.4.3 het probleem dat mijn auto in slaap dommelt, maar daardoor het "mobiele deel" (3G/4G) niet meer werkt. WiFi werkt wel gewoon. Heb hiervoor het probleem niet gehad (las wel dat anderen het hebben gehad met oudere versies). Na een harde reboot van de MCU kwam de verbinding weer terug (en werkte navigatie, Tesla App, etc) weer normaal via 3G/4G. Als het nog een keer voorkomt, ga ik een case loggen bij Tesla.

Iemand anders hier ook nog last van met specifiek 2019.4.3 software?