Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 9.0

This site may earn commission on affiliate links.
...braking, mensen. BRAKING !...

Als je de taal niet beheerst, noem het dan gewoon remmen.

(Omdat je jezelf redelijk kritisch vindt, zou je nog eens naar het correcte gebruik van verbaast/verbaasd kun kijken. :D)

Dank voor je correctie.

Ben kritisch m.b.t. de techniek, maar absoluut niet m.b.t. 100% correcte spelling.

Wel weer op reacties zoals die van jou die werkelijk niks toevoegen imho.

Overigens is je eigen reactie ook niet geheel foutloos ;)
Ach wat sportief, niet meer reageren maar wel even snel de fout in je eigen post corrigeren...
 
Ik zit met smart te wachten op Sentry mode, en vreesde zelfs dat het door de Nederlandse wetgeving hier misschien niet eens uitgerold zou worden. Maar zag dit tweetje voorbij komen van Musk himself:

Screenshot 2019-03-16 at 17.24.58.png


Zou het dan toch vrij snel uitgerold worden?
 
  • Funny
Reactions: Superendo
Voice command. Uitspreken "report issue" gevolgd met de feedback die je wilt geven.

Dashcam beelden zul je moeten sturen naar [email protected]
Worden ze bij Tesla niet helemaal gestoord van al jouw meldingen en feedbacks? Als iedereen zoveel gaat rapporteren als jij dan heeft Tesla zo'n grote support afdeling nodig die ze met het huidige prijspeil echt niet kunnen financieren.

Met andere woorden: gebruik feedback alleen als het iets is dat echt op een serieuze bug duidt en niet voor elke wissewasje.
 
Worden ze bij Tesla niet helemaal gestoord van al jouw meldingen en feedbacks? Als iedereen zoveel gaat rapporteren als jij dan heeft Tesla zo'n grote support afdeling nodig die ze met het huidige prijspeil echt niet kunnen financieren.

Met andere woorden: gebruik feedback alleen als het iets is dat echt op een serieuze bug duidt en niet voor elke wissewasje.
Ik denk dat het meevalt, P.
De klachten zullen alleen maar als een statisch gegeven gebruikt worden, zeker als die uit een wingewest komen (d.w.z. niet uit Californië). Hetzelfde kennen we van bijvoorbeeld de overlastklachten rond Schiphol, ook daar duurde het jaren voordat een slimmerik niet naar het aantal klachten, maar naar het aantal unieke klagers keek.
 
Ik denk dat het meevalt, P.
De klachten zullen alleen maar als een statisch gegeven gebruikt worden, zeker als die uit een wingewest komen (d.w.z. niet uit Californië). Hetzelfde kennen we van bijvoorbeeld de overlastklachten rond Schiphol, ook daar duurde het jaren voordat een slimmerik niet naar het aantal klachten, maar naar het aantal unieke klagers keek.

Waar ik voor wil waken is dat er niet een 'report' cultuur hier op het forum ontstaat. Het steeds maar aanmoedigen om bij het minste of geringste contact op te nemen met Tesla werkt namelijk contraproductief.
 
  • Helpful
Reactions: PaulusdB
Waar ik voor wil waken is dat er niet een 'report' cultuur hier op het forum ontstaat. Het steeds maar aanmoedigen om bij het minste of geringste contact op te nemen met Tesla werkt namelijk contraproductief.

Geen dislike ;) maar gewoon een andere mening. Ik denk dat het juist goed is als alles gemeld wordt. Hoe moeten ze anders achter fouten/vergissingen komen? En een beetje intelligente software kan echt wel meldingen rubriceren (op keywords en lokatie).
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
Geen dislike ;) maar gewoon een andere mening. Ik denk dat het juist goed is als alles gemeld wordt. Hoe moeten ze anders achter fouten/vergissingen komen? En een beetje intelligente software kan echt wel meldingen rubriceren (op keywords en lokatie).
Ze kunnen niet eens een paar duizend orders goed afhandelen en jij denkt dat ze willekeurige reports automatisch kunnen rubriceren en verwerken? :confused:
 
Het is inderdaad beschamend als je verhalen over de M3 afleveringen leest. Ik lees in het USA deel daar veel minder over. Best wel apart, want qua aantallen zou dat complexer moeten zijn. Ergens is er in Europa dus iets echt goed misgegaan.

Maar dat is hopelijk niet maatgevend :rolleyes:

Al moet ik zeggen er ook bij AP de administratie niet altijd op orde is: bij elke verbetering herintroduceren wij een opgelost probleem :p
 
Last edited:
Ik weet niet of dit het juiste topic is (Ik weet niet of het specifiek v9.0 software is), maar de Lange Change van de Autopilot in mijn M3 heeft enorm veel moeite om een baan naar rechts te gaan. (Naar links eigenlijk altijd prima). Ik wacht al tot de auto uit beeld van het display is en zelfs dan is het denk ik nog maar 50% raak. Irritant voor de mensen achter me die zichtbaar accelereren als ik mijn knipperlicht uitzet. Ik trek hem er nu maar doorheen naar de andere baan, maar vroeg me af of dit specifiek mijn Model 3 is of dat anderen dit ook ervaren?
 
Ik weet niet of dit het juiste topic is (Ik weet niet of het specifiek v9.0 software is), maar de Lange Change van de Autopilot in mijn M3 heeft enorm veel moeite om een baan naar rechts te gaan. (Naar links eigenlijk altijd prima). Ik wacht al tot de auto uit beeld van het display is en zelfs dan is het denk ik nog maar 50% raak. Irritant voor de mensen achter me die zichtbaar accelereren als ik mijn knipperlicht uitzet. Ik trek hem er nu maar doorheen naar de andere baan, maar vroeg me af of dit specifiek mijn Model 3 is of dat anderen dit ook ervaren?

Ik heb Auto Lane Change een paar keer geprobeerd maar ik vind het nog veel te langzaam, mensen gaan denken dat je knipperlicht vergeten bent en geeft Tesla rijders alleen maar een slechte naam, een paar keer heb ik ook gehad dat hij twijfelt, net als in dit filmpje:

Ik wacht wel tot een paar updates verder (nu 2019.5.25)
 
Last edited:
  • Like
Reactions: timanrebel
Ik vind de nieuwe Lane Change ook geniaal (zeker met Decathlon-oefeningen: #2579), maar zoals @fabian zegt heeft het inderdaad iets van oneigenlijk gebruik van knipperlichten: ik heb alvast steeds geleerd dat linker knipperlicht aanzetten betekent: "ik ga nu naar de linkerrijstrook" en niet "ik zou eigenlijk ooit graag naar de linkerrijstrook gaan als jullie me even doorlaten". Wat Tesla zou kunnen doen is het geluid van het knipperlicht binnen de wagen aanhouden (of op een andere manier aangeven dat het commando is begrepen), maar het knipperlicht achteraan pas doen verschijnen als de "linkerstreep" van de rijbaan, op het dashboard, niet meer op "rood" staat en AP dus écht gaat invoegen.

EDIT: en terug naar rechts invoegen vanaf linkerrijstrook als je iemand ziet aanstormen : dat moet je toch meestal manueel doen als je geen vijanden in 't verkeer wil maken :). Kan echt wel gevaarlijk zijn AP zijn zin te laten doen want die wil wel eens op de linkerrijstrook zélf beginnen afremmen, nog voor ie het manoeuvre heeft uitgevoerd, en dat is echt niet wat de rijder achter jou verwacht als je je rechter knipperlichten reeds aan hebt staan (hij of zij zal waarschijnlijk reeds aan 't versnellen zijn).
 
Last edited:
Dat geluid van knipperlicht versus aanzetten zat ik ook al aan te denken.. al is het in het buitenland gebruikelijker dan bij ons on de intentie ook al met knipperlicht aan te geven. Maar als het dan telkens niet lukt.. er zullen wat Duitsers gelachen hebben over mijn geslinger om naar rechts te komen. Of hebben gevloekt. Afhankelijk van het snelheidsverschil :oops:
 
Worden ze bij Tesla niet helemaal gestoord van al jouw meldingen en feedbacks? Als iedereen zoveel gaat rapporteren als jij dan heeft Tesla zo'n grote support afdeling nodig die ze met het huidige prijspeil echt niet kunnen financieren.

Met andere woorden: gebruik feedback alleen als het iets is dat echt op een serieuze bug duidt en niet voor elke wissewasje.

Ik heb het idee dat ze er toch al niets mee deden dus zo spannend is dat niet.
Het is net zoiets als online in je Tesla account wat melden. Daar komt ook nooit meer een reactie op en het escalatie vinkje t.b.v. het management is inmiddels ook uit de website gesloopt.
 
Ik weet niet of dit het juiste topic is (Ik weet niet of het specifiek v9.0 software is), maar de Lange Change van de Autopilot in mijn M3 heeft enorm veel moeite om een baan naar rechts te gaan. (Naar links eigenlijk altijd prima). Ik wacht al tot de auto uit beeld van het display is en zelfs dan is het denk ik nog maar 50% raak. Irritant voor de mensen achter me die zichtbaar accelereren als ik mijn knipperlicht uitzet. Ik trek hem er nu maar doorheen naar de andere baan, maar vroeg me af of dit specifiek mijn Model 3 is of dat anderen dit ook ervaren?

Ik had hetzelfde probleem tijdens mijn weekendtestrit met de M3P. Autopilot deed zijn werk zeer goed, maar de Lange change dan weer niet: ook regelmatig haperingen & twijfels waardoor ik moest overnemen. Vermoedelijk zal dat er in één van de komende updates wel uitgewerkt worden :) In ieder geval serieus fan geworden na de testrit!
 
Worden ze bij Tesla niet helemaal gestoord van al jouw meldingen en feedbacks? Als iedereen zoveel gaat rapporteren als jij dan heeft Tesla zo'n grote support afdeling nodig die ze met het huidige prijspeil echt niet kunnen financieren.

Waarom hier de problemen dan wel rapporteren terwijl we hier juist absoluut helemaal niks er aan de problemen kunnen doen.

De meeste meldingen zullen ze op basis van GPS data verwerken. Als AP niet goed functioneert op een bepaald stukje moet juist iedereen daar issues rapporteren zodat die plek significant wordt.

Ik rapporteer:

- map problemen zoals incorrecte snelheid, incorrecte route, etc.
- autopilot zaken zoals niet goed afremmen, phantom braking, incorrecte auto lane change
- autopilot uitval waar niet verwacht

Ik denk dat ik voice report gemiddeld 6x per week gebruik voor deze zaken. Ik zou het makkelijk nog veel vaker kunnen doen.

Daarnaast, Tesla heeft praktijk locaties/voorbeelden nodig. Videobeelden worden niet opgeslagen en geupload door Tesla zelf. Op dit moment heb ik ook enkel video beelden gearchiveerd en ik moet te nog gaan toesturen maar uploaden kost een hoop tijd en moeite

Ik denk niet *heel* veel Tesla rijders deze moeite nemen. Soms moet ik door de zeer slechte spraakherkenning wel 5x hetzelfde bericht inspreken. Denk dat de meeste mensen afhaken voor de moeite die ze moeten doen.
 
  • Like
Reactions: nico180 and Eriksc
Videobeelden worden niet opgeslagen en geupload door Tesla zelf.
Kun je dat niet opt-in wel aanzetten? Ik ben vergeten waar ik de optie zag, maar er is ergens een button "gegevens Delen", waar je toestemming kan geven tot het uploaden van de videobeelden, naast enkel informatie over "wegsegmenten". Omdat ik graag help aan betere AP heb ik dat aangezet. Tesla verklaart in de tekst videobeelden niet te kunnen herleiden naar VIN's.
 
  • Informative
Reactions: SpeedyEddy
Kun je dat niet opt-in wel aanzetten? Ik ben vergeten waar ik de optie zag, maar er is ergens een button "gegevens Delen", waar je toestemming kan geven tot het uploaden van de videobeelden, naast enkel informatie over "wegsegmenten". Omdat ik graag help aan betere AP heb ik dat aangezet. Tesla verklaart in de tekst videobeelden niet te kunnen herleiden naar VIN's.
Klopt, en die optie heb ik dan ook bij de installatie van 2019.5.25aangevinkt. De moeite waard want dan kost het melden minder, want je geeft impliciet toestemming om die beelden (zonder dat het op auto of persoon te herleiden is!!) te gebruiken bij een bug report. Als ze willen/ tijd hebben. Moet achteraf alsnog aan te vinken zijn, maar waar?
 
Op de 2019.8.1 ook nog steeds erg traag opstarten.
Je krijgt een melding dat je pas op de rem mag trappen als de melding weg is.
Het maakt overigens niets uit in wachttijd of je dit doet.

Geen minuut maar 20-30sec toch zeker en dat was na, het openklikken met de keyfob, tas achter achterin plaatsen, laadkabel ontkoppelen en opruimen en toen plaatsnemen achter het stuur. Normaal was hij direct live na het openklikken met keyfob maar met de laatste updates is dat niet meer zo.

Hier hetzelfde, vroeger kwam dit af en toe voor, een paar keer per maand. Nu meerdere keren per week.
Verleden week had ik hiervoor al naar Tesla Service Center Gent gebeld maar nog geen antwoord gekregen.
Vanavond is versie 2019.8.2 geinstalleerd, hopelijk hiermee opgelost.