Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 9.0

This site may earn commission on affiliate links.
Mijn M3 zit op 2019.5.25 (2weken nu) . Sinds die update is AP er niet echt op vooruit gegaan. Hij rijdt te veel aan de rechterkant van de baan en lane-change naar rechts kan ie niet meer . Ik gebruik de AP hierdoor momenteel niet meer. Hoe werkt dat eigenlijk bij het uitrollen van nieuwe firmware? Is dit random of moet je gewoon wachten tot je aan de beurt bent...(sorry voor de newby vraag).
Beide, random wachten tot je aan de beurt bent.
 
  • Funny
Reactions: PaulusdB
Mijn M3 zit op 2019.5.25 (2weken nu) . Sinds die update is AP er niet echt op vooruit gegaan. Hij rijdt te veel aan de rechterkant van de baan en lane-change naar rechts kan ie niet meer . Ik gebruik de AP hierdoor momenteel niet meer. Hoe werkt dat eigenlijk bij het uitrollen van nieuwe firmware? Is dit random of moet je gewoon wachten tot je aan de beurt bent...(sorry voor de newby vraag).

Je kunt je service center vragen om een update te pushen.
Echter gezien je problemen lijkt het of een paar camera's niet (goed) werken.
Dat kan rijdend op de AP tot nare gevolgen leiden.
 
Zojuist 2019.8.3 geïnstalleerd met daarin Sentry (bewakingsmodus), het gebruik van de zijcamera's voor de dashcam functie, en de hond-modus.

Geen autopilot on navigation terwijl die nu wel wordt uitgerold voor de M3 in dezelfde versie :(. (en ja, ik heb EAP op een S uit augustus 2018 met hw2.5)

p.jpeg

p.jpeg
 
Last edited:
  • Informative
  • Funny
Reactions: balblas and bugboy
Ik zit nog op 2018.50.6. Kan iemand met een nieuwere versie mij vertellen of een iPhone nu eindelijk weer goed werkt op bluetooth? Bij mijn versie moet ik bij het eerste telefoongesprek altijd even aan het volumewieltje draaien, anders hoor ik niks, EN mijn telefoon begint altijd spontaan audio af te spelen, zelfs als ik hem niet als audiobron heb geselecteerd in de auto.
Is dit bij nieuwere softwareversies nog steeds zo?
 
Ik zit nog op 2018.50.6. Kan iemand met een nieuwere versie mij vertellen of een iPhone nu eindelijk weer goed werkt op bluetooth? Bij mijn versie moet ik bij het eerste telefoongesprek altijd even aan het volumewieltje draaien, anders hoor ik niks, EN mijn telefoon begint altijd spontaan audio af te spelen, zelfs als ik hem niet als audiobron heb geselecteerd in de auto.
Is dit bij nieuwere softwareversies nog steeds zo?
Ik merk op dat vooral Apple dat probleem heeft. Mijn Android heeft geen last en nooit gehad. Hopelijk is het opgelost met de volgende update
 
Ik zit nog op 2019.8.2 en wordt helemaal gestoord van alle onnodig rem acties.
Als je uitvoegt dan gaat hij in de ankers omdat hij denkt dat je rechts aan het inhalen bent.
Wanneer je er links voorbij gaat dan is het ook bij iedere auto of vrachtauto een keer in de ankers.
Zelfs wanneer er een auto mij aan de linkerzijde langzaam voorbij gaat dan gaat hij in de ankers omdat hij waarschijnlijk denkt dat ik dan rechts aan het inhalen ben.

Ook wanneer de camera's schoon zijn erg veel problemen om autosteer te kunnen activeren.

Ook de dataverkeer is weer een drama.
Op LTE wel TuneIn maar geen opbouw van de maps kaarten.
Na een reboot wel kaarten op LTE maar geen muziek...
Toen is hij op een gegeven moment zelf teruggegaan naar 3G (wel één héél streepje) en toen werkte het weer.

Volgens het SeC werkt het allemaal zoals het ontworpen is.
Als dat zo is dan begrijp ik dit:
180907-musk-630x455.jpg
 
Last edited:
  • Informative
  • Funny
Reactions: woes and Eriksc
Ik zit nog op 2018.50.6. Kan iemand met een nieuwere versie mij vertellen of een iPhone nu eindelijk weer goed werkt op bluetooth? Bij mijn versie moet ik bij het eerste telefoongesprek altijd even aan het volumewieltje draaien, anders hoor ik niks, EN mijn telefoon begint altijd spontaan audio af te spelen, zelfs als ik hem niet als audiobron heb geselecteerd in de auto.
Is dit bij nieuwere softwareversies nog steeds zo?

Ik heb ook iphone en helemaal geen problemen
 
Bij mij werkt die dashcam niet. Mn MS is van september 2017. Kan het zijn dat mn hardware dan te oud is daarvoor? Werkt de sentry mode dan ook niet?
De NOA gaat wel gewoon werken toch? Ik heb overigens onlangs de FSD aangeschaft, hopelijk niet voor niets.
 
Ik zat nog steeds op 2019.4.3. Al dors aantal weken. Tijdens naar huis rijden toch eens een soft reset gedaan (scroll wieltjes tegelijk indrukken tot scherm reboot) en voila meteen na thuiskomst bij wifi een update beschikbaar. Kan geen toeval zijn toch?