You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Precies zo bij mij, de start van de update werd steeds in het verleden geplaatst. Ik moest zelfs in de auto Sentry uitzetten voordat de update uiteindelijk gedraaid werd. Voortaan dus Sentry uit voordat ik een update tracht uit te voeren.Vreemd, software update startte niet. Omdat andere forumleden hadden gemeld dat sentry mode er wellicht iets mee te maken had, heb ik die uitgezet. Daarna opnieuw gestart, na het aftellen kreeg ik echter dat hij gepland stond (in het verleden) en gebeurde er weer niks. Pas nadat ik de auto met app ontgrendeld en weer op slot had gezet (sentry nog steeds uit), kreeg ik de app zover dat hij na de countdown de update daadwerkelijk ging uitvoeren.
2 keer gehad sinds ik 8.4 heb.Installatie is net klaar. Hopelijk geen herstart van het scherm meer tijdens het rijden. 8.4
Check eens of je ingestelde snelheid voor waarschuwingen ook op +4 staat? Zelfs als je de waarschuwingen niet aan hebt staan neemt 'ie die marge over, heb ik ontdekt. Dus als je die weer even op 0 zet, dan is het weer opgelost. Althans, dat was bij mij zo..Voor hen die het optrekken en afremmen te abrupt vinden gaan : zet de volgafstand eens op 5 auto’s , scheelt een hoop
wat ik gek vind aan de laatste update: heb de Autopilot op max +4 km/h. Op de binnenring A12 Utrecht verandert de automatisch ingestelde snelheid ineens van 84 naar 80 en al scroll je ‘m weer terug naar 84: dat wordt dan wel de ingestelde snelheid maar hij verrekt t om harder dan 80 te gaan...
verder gaat AP op de model 3 er absoluut op vooruit, iedere dag, iedere versie. NOA moet ik nog wel aan wennen en is mij iets te voorzichtig. Bijv A1->A28 zal hij nooit de linker uitvoeger kiezen maar heel vroeg naar rechts gaan, afremmen , rechter uitvoeger pakken. Op zich de veilige keus, maar als t niet al te druk is doe ik t zelf heel anders.
Ik deed dit weekend een bijzondere constatering. AP was geactiveerd en nam afslag Pernis. Daar is de snelheidslimiet 100 en voor 2019.8.x bleef de AP snelheid gelijk aan de max snelheid. Echter nu in de bocht ging er steeds 10km van de AP snelheid af richting het kruispunt. Voorheen bleef AP gewoon door karren.
Meer mensen dit waargenomen als je van de snelweg komt?
Ook op de A6 van Amsterdam naar Lelystad bij Almere een stuk waar de snelheid terugvalt. Komt goed, denk ik dan maar.
Wat ik itt sommige posters hierboven wel goed vind is dat er automatisch wordt afgeremd en dan ook nog tot de wettelijke snelheden. Voor FSD zal de wet echt leidend moeten zijn, en 140km mag simpelweg nergens in NL.
NB: liever geen discussie over 'dat maak ik zelf wel uit'
@Tozz Juist op plekken waar ik nooit eerder last heb gehad van phantom braking is dat nu bijna dagelijks prijs.
Vanmorgen nog bij de flyovers bij de A20 en A13. Nooit eerder last gehad daar en met de 2019.8.2 en 2019.8.3 knalt hij er daar steeds hard in.
Ook vorige week toe het zwaar bewolkt was en je dus geen last had van scherpe schaduwen op de weg.
Ik heb dat vooral ook erg op N-wegen. Ben er vrij zeker van dat dat een oorzaak is van harde zware phantom brakesSinds 2019.8.3 heb ik steeds meer het idee dat phantom brakes niet het gevolg zijn van schaduwen, maar van wegen die over elkaar heen liggen. Jij geeft ook aan dat je over een flyover gaat, ik ervaar het ook bij een viaduct waar een andere weg onder ligt.
Dit mede doordat je nu ook de snelheidsverlaging in het blauwe cirkeltje ziet. Lijkt gebaseerd op GPS + mapdata.
Ook op de A6 van Amsterdam naar Lelystad bij Almere een stuk waar de snelheid terugvalt. Komt goed, denk ik dan maar.
Wat ik itt sommige posters hierboven wel goed vind is dat er automatisch wordt afgeremd en dan ook nog tot de wettelijke snelheden. Voor FSD zal de wet echt leidend moeten zijn, en 140km mag simpelweg nergens in NL.
Ik vind het nieuwe gedrag wel goed bij het verlaten van de snelweg. Vaak is autopilot al afgeschakeld zodra ik de afslag neem en dan rol je gematigd uit.
Nog iets anders is dat ik he-le-maal gek wordt van wat ik inmiddels "micro breaks" noem. Vooral vaak waarneembaar i.c.m. lane change assist. Je hebt een auto ingehaald, je rijd sneller dan de auto rechts die je echt al ruim bent gepasseerd. Drukt het pookje omhoog en dan remt de auto heel kort even 2 à 3 km/u om vervolgens van baan te veranderen. Ik heb het bijna altijd tenzij het totaal verlaten is wat bijna nooit voorkomt.
Regelmatig heb ik ook deze "micro breaks" als een auto me inhaalt. Het lijkt wel vanaf het moment dat de auto zichtbaar is in de voorwaarts gerichte B stijl camera die.
Uiteraard ook het feit dat bij het activeren van de lane change het stuur 'tegengewicht' wil voelen. Als het voor de normale AP goed is, waarom moet ik dan nog een keer extra een rukje aan het stuur geven? Ik snap dat dat logisch is toen er voor AP nog geen 360 view was maar sindsdien is dat natuurlijk onzinnig.
Anyway, die micro breaks zijn erg irritant en dat maakt lane change assist niet echt te gebruiken. Zeker omdat er vaak een auto achter je zit die juist anticipeert op het feit dat je knipperlicht wordt geactiveerd en rustig het gat dichtrijd en dan een mini breaktest krijgt om ook nog even een paar seconden te moeten wachten voor de Tesla daadwerkelijk opzij gaat.