Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 9.0

This site may earn commission on affiliate links.
Daar twijfelt niemand aan, en dit draadje gaat inderdaad over onze meest innige verlangens, maar dan wel inzake de sotfware 9.0 van Tesla, en niet inzake de hardware of software van mede-forumleden. Terug on topic graag, pleez.
Excuses voor mijn Italiaanse achtergrond en humor. Maar doe ik ook steeds weer. Ik sta ook voor de belangen van mede-forumleden. Kijk maar in het verzekeringsdraadje.
 
Last edited:
Grr.. al maanden niet meer gehad, maar vandaag tijdens rijden opeens mijn 17inch op zwart. Restarte niet vanzelf dus toen maar even via de scroll wieltjes. Not happy. Wel via REPORT doorgegeven, maar gezien de vele meldingen waar ik nog nooit iets van heb teruggezien, weinig hoop dat daar iets mee gedaan wordt.
 
Grr.. al maanden niet meer gehad, maar vandaag tijdens rijden opeens mijn 17inch op zwart. Restarte niet vanzelf dus toen maar even via de scroll wieltjes. Not happy. Wel via REPORT doorgegeven, maar gezien de vele meldingen waar ik nog nooit iets van heb teruggezien, weinig hoop dat daar iets mee gedaan wordt.
Gewoon blijven melden. Als je niks meldt, dan weet Tesla ook niet dat het stuk is en wat er gefixt moet worden.

Klagen is heel simpel, maar om een probleem op te lossen, daar hebben ze toch (nog voorlopig) echt alle hulp bij nodig van de bestuurder.
 
Grr.. al maanden niet meer gehad, maar vandaag tijdens rijden opeens mijn 17inch op zwart. Restarte niet vanzelf dus toen maar even via de scroll wieltjes. Not happy. Wel via REPORT doorgegeven, maar gezien de vele meldingen waar ik nog nooit iets van heb teruggezien, weinig hoop dat daar iets mee gedaan wordt.
Software is echt mega buggy. Ervaar 2/3 x per werk een blackscreen zonder logische verklaring
 
Hoe weet je dat je FSD hebt, en geen EAP?

Omdat ik er voor betaald heb. :)
En omdat autopark wel actief is (en goed werkt).

Volgens Tesla bevat FSD:
* NOA;
* AutoPark;
* Summon - uw auto komt vanaf de parkeerplaats automatisch naar u toe. Echt waar.

Maar in mijn geval is het dus gewoon Autopark. 5300€ is best veel geld voor autopark als je zelf goed kan parkeren. :rolleyes:
 
Ik vroeg mij af: ik zie berichten dat Tesla stopborden en verkeerslichten gaat herkennen. Maar ik lees nergens meer dat ook snelheidsborden op de snelweg (en N-wegen) worden herkend. Tot nu toe is dat bij AP2 niet het geval....
 
Omdat ik er voor betaald heb. :)
En omdat autopark wel actief is (en goed werkt).

Volgens Tesla bevat FSD:
* NOA;
* AutoPark;
* Summon - uw auto komt vanaf de parkeerplaats automatisch naar u toe. Echt waar.

Maar in mijn geval is het dus gewoon Autopark. 5300€ is best veel geld voor autopark als je zelf goed kan parkeren. :rolleyes:
Let erop dat als je de auto hebt besteld voor maart, je nog de oude "autopilot" en "fsd" hebt, waarbij autopark in autopilot zat.
 
Omdat ik er voor betaald heb. :)
En omdat autopark wel actief is (en goed werkt).

Volgens Tesla bevat FSD:
* NOA;
* AutoPark;
* Summon - uw auto komt vanaf de parkeerplaats automatisch naar u toe. Echt waar.

Maar in mijn geval is het dus gewoon Autopark. 5300€ is best veel geld voor autopark als je zelf goed kan parkeren. :rolleyes:
De punten die je opnoemt zitten ook in EAP. Zo is de Summon 'uw auto komt vanaf de parkeerplaats automatisch naar u toe.' de 'Enhanced Summon'. Op dit moment kun je de auto niet vanaf de parkeerplaats naar je toe sturen. Momenteel heb je Summon, waarbij je praktisch naast de auto moet staan. Enhanced summon zit nog in testfase en uitrol in US is uitgesteld. Zie Elon Musk on Twitter
En Enhanced Summon is voor EAP en FSD. Zie Elon Musk on Twitter
Daarnaast zul je voor toekomstige zaken van FSD ook wellicht nieuwe hardware nodig hebben. Zie
Elon Musk on Twitter

Dus op papier heb je FSD en in realiteit nog EAP.
 
Let erop dat als je de auto hebt besteld voor maart, je nog de oude "autopilot" en "fsd" hebt, waarbij autopark in autopilot zat.

Ik heb eind maart besteld, dus het is geen gratis upgrade van EAP naar FSD, maar de "echte" FSD. :)

Maar ik begrijp dus dat je daar (althans in België) momenteel nog niets voor terug krijgt. Ik zit een beetje op de NOA te wachten. Zou ik eens naar Nederland rijden om te ervaren hoe het is? ;) Ik woon slechts 20 minuten van de grens...
 
Misschien meer een beginnersvraag maar kan je ergens zien of de auto bezig is met het downloaden van een update?
Alleen in de logs van je wifi kan je zien dat erbv ineens 200MB binnen is gehaald. Verder niets. Vrij snel daarna krijg je een push melding om de update te installeren. Zorg wel dat Sentry mode even uit staat met een update. Vaak lukt het niet met Sentry Mode aan.
 
  • Informative
Reactions: Maarten CH
Omdat ik er voor betaald heb. :)
En omdat autopark wel actief is (en goed werkt).

Volgens Tesla bevat FSD:
* NOA;
* AutoPark;
* Summon - uw auto komt vanaf de parkeerplaats automatisch naar u toe. Echt waar.

Maar in mijn geval is het dus gewoon Autopark. 5300€ is best veel geld voor autopark als je zelf goed kan parkeren. :rolleyes:
Je betaalt nu voor de toekomst is het in deze. Dat heb ik ook gedaan en realiseerde mij al op de dag van bestelling dat ik nog jaren moest wachten. Maar besefte tevens dat als ik het later zou aanschaffen, ik nog veel duurder uit zou zijn. Niet alleen vanwege het aftermarket prijsverschil, maar ook nog vanwege komende prijsverschillen. En ik heb geluk gehad met die gedachte want het was een voorspellende zo bleek uit de woorden van Elon deze week.
 
Ik heb eind maart besteld, dus het is geen gratis upgrade van EAP naar FSD, maar de "echte" FSD. :)

Maar ik begrijp dus dat je daar (althans in België) momenteel nog niets voor terug krijgt. Ik zit een beetje op de NOA te wachten. Zou ik eens naar Nederland rijden om te ervaren hoe het is? ;) Ik woon slechts 20 minuten van de grens...
Vorige week in NL geweest, maar geen NOA beschikbaar. Misschien moeten we in de instellingen de landvoorkeur op Nederland zetten? ;-))
 
Ik merk dat ik af en toe denk dat ik EAP heb geactiveerd, maar het blijkt dat ik de auto slechts op cruise-control heb gezet. Natuurlijk kun je dat zien en hoor je een ander toontje, maar het is me nu al 3x gebeurd (in 6 maanden). Vooral als je wat minder aan het opletten bent, dan gaat het mis.

Het is bijna tweede natuur om op geschikte wegen twee keer aan die stengel te trekken, maar soms doe ik dat blijkbaar niet goed. Het vervelende is dat de auto gewoon snelheid houdt en rechtdoor rijdt. Sturen doet die natuurlijk niet en daar word je op gewezen als je de streep overgaat. Je krijgt dan de melding "De auto verlaat de rijbaan. Stuur overnemen". Als je net de pech hebt een scherpe bocht te hebben, dan kon je wel eens te laat zijn. Gelukkig houd ik altijd vrij trouw het stuur vast, maar het is best schrikken.

Het is mijn fout natuurlijk, maar ik vroeg me af of anderen het ook wel eens hebben?