Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 9.0

This site may earn commission on affiliate links.
Tsja... de hoop op een goede audio en spotify ervaring heb ik inmiddels opgegeven. Het is best triest dat dit nog steeds echt verschrikkelijk is. Maar ja, dat krijg je met een gesloten systeem. De "app" is intern ontwikkeld en heeft gewoon heel veel beperkingen.

Ik had gehoopt dat de nieuwe browser ook betekende dat de Spotify speler stabielere streams zou hebben maar helaas.

Het is naar mijn mening echt een hele grote misstap van Tesla om geen Android te adopteren voor het media gedeelte.

Maar vergeet niet dit is 2019.12 dus de eerste grotere release zonder bugfixes. Al je issues individueel melden in het Engels op [email protected] maar ook via de voice report functie.

Android???? Wil je dat de auto continu vastloopt of gehackt kan worden? Liever IOS, werkt tenminste altijd. Brrrrrr ben echt allergisch voor Windows en Android.
 
Android???? Wil je dat de auto continu vastloopt of gehackt kan worden? Liever IOS, werkt tenminste altijd. Brrrrrr ben echt allergisch voor Windows en Android.

IOS en Andriod zijn beiden unix based OS-sen.
Hacken en vastlopen heeft dan ook maar weinig met het OS te maken en meer met de app's die erop staan en dat er bij het één OS het meer hufterproof is dichtgezet voor gebruikers dan bij de ander.

Tesla heeft overigens ook een Unix based OS op de auto draaien. Deze staat overigens wel redelijk ver dichtgezet voor de gebruikers.

Daarbij is er eigen niets wat niet te hacken is.

Een maatje van mij had als beroep het testen van routers / firewalls voor consumenten en de zakelijke markt.
Als zij er langer over deden dan 5 min om binnen te komen dan was het als een hele goed router / firewall.

Consumenten routers zoals je van je provider krijgt zegt hij binnen een minuut te kunnen hacken.

Van smartphone werd altijd gezegd (Iphone, android etc.) dat als daarmee naar Rusland gaat en je zet je telefoon aan bij de gate dat de telefoon al gehacked is nog voor dat je door de douane bent... De enige remedie is een wegwerp telefoon en deze na je bezoek ook weggooien.
 
Zowel ABRP als flitsmeister kunnen bij mij de juiste positie niet bepalen met de nieuwe browser.
Kennelijk iets met toegang tot de gps, bug of feature?

Klopt, positie werkt ook niet. Niet enkel de buttons functioneren niet maar voorheen kreeg je een autorisatie verzoek om je lokatie te delen met de webapp maar die popup krijg je nu niet. Heel hinderlijk.
 
  • Funny
Reactions: MaH
Hahaha whatever, IOS in de basis is ook prima maar Apple Car Play is toch wel de grootste bagger voor in de auto die er is maar zelfs dat verkies ik riant boven de Tesla Spotify app voor media.
Afgelopen 4 jaar Apple Carplay gebruikt. Spotify app is van Spotify zelf maar bruikbaarheid was matig. Ik ga Spotify account weer gebruiken zonder account is de Tesla versie erg matig. (Niet bruikbaar) Had tijdelijk account verwijderd ivm reboot probleem die mogelijk door Spotify /TuneIn kwamen.
 
ik gebruik gewoon de Deezer app op mijn telefoon, die laat ook gewoon de plaatjes zien op je display en kan je besturen vanaf het stuur (volgende nr en zo) en kan ik tenminste normale playlists maken, dat vind ik met Spotify (met Tesla account) niet echt heel prettig werken.

Overigens zet ik wel dingen die niet goed werken hier maar ben nog steeds erg blij met de auto en geniet nog steeds van elke rit. Voordat iedereen Hier denkt dat het alleen maar dingen zijn die niet werken en het alleen maar een negatieve ervaringen zijn. Maar over dingen die werken zeur je natuurlijk niet
 
Ik was zo blij dat ik nooit een spontane reboot heb mogen ervaren itt de mensen op dit forum maar dankzij 8.5 heb ik vandaag al tijdens het rijden van Amsterdam naar Almere 4 reboots gehad, dat is dus in 20 minuten 4 reboots. Mijn vrouw schrok en ik riep "zij zijn niet zo stom om de hele auto hierdoor te laten functioneren, rijden en multi media zijn niet verbonden met elkaar".

Zij roept "waarom gaat airco dan uit, dat maakt ook deel uit van de machine, dit is geen muziek of beeld?" ik antwoorden "liever iets warmer dan een vangrail op ons af zie komen toch, koude lucht is een luxe, rijden is een prio...hahahhaha".

Lang verhaal kort; ben reuze blij met de update!
 
  • Funny
Reactions: Mad P***y
Ik was zo blij dat ik nooit een spontane reboot heb mogen ervaren itt de mensen op dit forum maar dankzij 8.5 heb ik vandaag al tijdens het rijden van Amsterdam naar Almere 4 reboots gehad, dat is dus in 20 minuten 4 reboots. Mijn vrouw schrok en ik riep "zij zijn niet zo stom om de hele auto hierdoor te laten functioneren, rijden en multi media zijn niet verbonden met elkaar".

Zij roept "waarom gaat airco dan uit, dat maakt ook deel uit van de machine, dit is geen muziek of beeld?" ik antwoorden "liever iets warmer dan een vangrail op ons af zie komen toch, koude lucht is een luxe, rijden is een prio...hahahhaha".

Lang verhaal kort; ben reuze blij met de update!
Hoe lang duurt zo'n reboot ongeveer?
 
Misschien is de vraag hier al voorbij gekomen, maar kan ook met de zoekfunctie niets vinden. Sinds gisteren sinds lange tijd weer een update gehad. Nu op 2019.12. Door deze update is onze taal omgezet naar Nederlands (zat geloof ik al in eerdere versie die wij oversloegen), maar ook de tijd van de auto is aangepast. Het is nu een uur of 9 vroeger :)
Meer mensen met dit probleem? En belangrijker: iemand ontdekt hoe ik de tijd weer goed krijg? Rebooten helpt in elk geval niet...
 
Misschien is de vraag hier al voorbij gekomen, maar kan ook met de zoekfunctie niets vinden. Sinds gisteren sinds lange tijd weer een update gehad. Nu op 2019.12. Door deze update is onze taal omgezet naar Nederlands (zat geloof ik al in eerdere versie die wij oversloegen), maar ook de tijd van de auto is aangepast. Het is nu een uur of 9 vroeger :)
Meer mensen met dit probleem? En belangrijker: iemand ontdekt hoe ik de tijd weer goed krijg? Rebooten helpt in elk geval niet...

Laat me raden, je Tesla staat nu op de kaart in de app ook weer op de thuisbasis in de USA?
Even een paar meter mee rijden. Helpt dat?