Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 9.0

This site may earn commission on affiliate links.
Ik merk dat ik af en toe denk dat ik EAP heb geactiveerd, maar het blijkt dat ik de auto slechts op cruise-control heb gezet. Natuurlijk kun je dat zien en hoor je een ander toontje, maar het is me nu al 3x gebeurd (in 6 maanden). Vooral als je wat minder aan het opletten bent, dan gaat het mis.

Het is bijna tweede natuur om op geschikte wegen twee keer aan die stengel te trekken, maar soms doe ik dat blijkbaar niet goed. Het vervelende is dat de auto gewoon snelheid houdt en rechtdoor rijdt. Sturen doet die natuurlijk niet en daar word je op gewezen als je de streep overgaat. Je krijgt dan de melding "De auto verlaat de rijbaan. Stuur overnemen". Als je net de pech hebt een scherpe bocht te hebben, dan kon je wel eens te laat zijn. Gelukkig houd ik altijd vrij trouw het stuur vast, maar het is best schrikken.

Het is mijn fout natuurlijk, maar ik vroeg me af of anderen het ook wel eens hebben?

Schaam je niet, je bent niet de enige. Is mij ook al een paar keer overkomen. Nu ben ik er scherper op dat ik let op het dubbele geluidssignaal ter bevestiging dat autopilot aan staat.
 
Vanochtend 2019.12 aangeboden gekregen, ik kwam van 2019.5.14.
Sentry mode, nieuwe Atari games, dashcam uitbreiding en software update info/controle.
Ik verwachtte ook Navigate on Autopilot, maar op één of andere manier is die niet verschenen.
Volgens support zou die bij 2109.8 moeten zijn geactiveerd, maar misschien omdat ik die overgeslagen heb??
Ze gaan er een case van maken, want blijkbaar is het niet OK.
Ik dacht nog dat het aan FSD had kunnen liggen, maar ook die is keurig geregistreerd bij Tesla (ik het EAP overigens, moet het ook al mee werken), dus ik ben benieuwd of ze dit remote kunnen oplossen.
Iemand misschien ook al voorgehad?
 
Ik merk dat ik af en toe denk dat ik EAP heb geactiveerd, maar het blijkt dat ik de auto slechts op cruise-control heb gezet. Natuurlijk kun je dat zien en hoor je een ander toontje, maar het is me nu al 3x gebeurd (in 6 maanden). Vooral als je wat minder aan het opletten bent, dan gaat het mis.

Het is bijna tweede natuur om op geschikte wegen twee keer aan die stengel te trekken, maar soms doe ik dat blijkbaar niet goed. Het vervelende is dat de auto gewoon snelheid houdt en rechtdoor rijdt. Sturen doet die natuurlijk niet en daar word je op gewezen als je de streep overgaat. Je krijgt dan de melding "De auto verlaat de rijbaan. Stuur overnemen". Als je net de pech hebt een scherpe bocht te hebben, dan kon je wel eens te laat zijn. Gelukkig houd ik altijd vrij trouw het stuur vast, maar het is best schrikken.

Het is mijn fout natuurlijk, maar ik vroeg me af of anderen het ook wel eens hebben?
Ja ik heb dat ook regelmatig. Voornamelijk op binnenwegen. Je ziet het grijze stuurtje staan op het display, je trekt twee keer en toch wordt alleen de cruise control geactiveerd.

Soortgelijks gebeurd er met de ingestelde snelheid. Soms wordt de maximum snelheid gekozen, soms de snelheid waarop de auto rijdt tijdens het (her)activeren van de cruise control.
 
Vanochtend 2019.12 aangeboden gekregen, ik kwam van 2019.5.14.
Sentry mode, nieuwe Atari games, dashcam uitbreiding en software update info/controle.
Ik verwachtte ook Navigate on Autopilot, maar op één of andere manier is die niet verschenen.
Volgens support zou die bij 2109.8 moeten zijn geactiveerd, maar misschien omdat ik die overgeslagen heb??
Ze gaan er een case van maken, want blijkbaar is het niet OK.
Ik dacht nog dat het aan FSD had kunnen liggen, maar ook die is keurig geregistreerd bij Tesla (ik het EAP overigens, moet het ook al mee werken), dus ik ben benieuwd of ze dit remote kunnen oplossen.
Iemand misschien ook al voorgehad?
Bij mijn weten is NOA alleen vrijgegeven voor model 3's.

Geen idee waarom dit is. Voor mijn gevoel is de werking van NOA zoals deze in de EU gebruikt wordt op dit moment alleen een navigatie hulpmiddel.
 
Zojuist teruggebeld, Navigate on Autopilot is er alleen nog maar voor Model 3, dat had ik even gemist, de medewerker wist het zelf blijkbaar ook niet direct :):)
Vanochtend 2019.12 aangeboden gekregen, ik kwam van 2019.5.14.
Sentry mode, nieuwe Atari games, dashcam uitbreiding en software update info/controle.
Ik verwachtte ook Navigate on Autopilot, maar op één of andere manier is die niet verschenen.
Volgens support zou die bij 2109.8 moeten zijn geactiveerd, maar misschien omdat ik die overgeslagen heb??
Ze gaan er een case van maken, want blijkbaar is het niet OK.
Ik dacht nog dat het aan FSD had kunnen liggen, maar ook die is keurig geregistreerd bij Tesla (ik het EAP overigens, moet het ook al mee werken), dus ik ben benieuwd of ze dit remote kunnen oplossen.
Iemand misschien ook al voorgehad?
 
ik gebruik gewoon de Deezer app op mijn telefoon, die laat ook gewoon de plaatjes zien op je display en kan je besturen vanaf het stuur (volgende nr en zo) en kan ik tenminste normale playlists maken, dat vind ik met Spotify (met Tesla account) niet echt heel prettig werken.

Overigens zet ik wel dingen die niet goed werken hier maar ben nog steeds erg blij met de auto en geniet nog steeds van elke rit. Voordat iedereen Hier denkt dat het alleen maar dingen zijn die niet werken en het alleen maar een negatieve ervaringen zijn. Maar over dingen die werken zeur je natuurlijk niet

Ik heb ook Deezer maar merk echt verschil in kwaliteit. Heb niet de eerste de beste telefoon Note8 en ook de BT kwaliteit aangepast. Toch is de kwaliteit van muziek aanzienlijk lager dan dat ik direct vanaf Spotify speel.

Gaat bij mij om een M3 Performance met 8.5 erop....
 
Ik heb ook Deezer maar merk echt verschil in kwaliteit. Heb niet de eerste de beste telefoon Note8 en ook de BT kwaliteit aangepast. Toch is de kwaliteit van muziek aanzienlijk lager dan dat ik direct vanaf Spotify speel.

Gaat bij mij om een M3 Performance met 8.5 erop....

Heb je wel de muziek gedownload met high quality?? Als je dan de equalizer gebruikt heb ik naar mijn gevoel beter geluid als met
Spotify. Maar instellingen zijn persoonlijk de een houdt van meer bass en de ander meer hoge tonen.

Maar ik vind de interface van spotify met de standaard Tesla account niet fijn.
 

Attachments

  • D384E770-94B1-4C83-95B2-A10722E3B7F5.png
    D384E770-94B1-4C83-95B2-A10722E3B7F5.png
    322.5 KB · Views: 42
Heb je wel de muziek gedownload met high quality?? Als je dan de equalizer gebruikt heb ik naar mijn gevoel beter geluid als met
Spotify. Maar instellingen zijn persoonlijk de een houdt van meer bass en de ander meer hoge tonen.

Maar ik vind de interface van spotify met de standaard Tesla account niet fijn.

Yep... Zal eens kijken of streamen andere kwaliteit geeft als ik eerst lokaal download. Denk dat het ligt aan de BT communicatie. Is echt een wereld van verschil met m'n vorige auto... Daar zat Infinity systeem in en was Deezer via BT bijna niet te onderscheiden van audio via CD. In m'n M3 is het stukken minder qua kwaliteit.... Deezer niets aan veranderd, BT settings niets aan veranderd, auto wel veranderd duszzzzz....
 

Attachments

  • Screenshot_20190418-185321_Deezer.jpg
    Screenshot_20190418-185321_Deezer.jpg
    104 KB · Views: 36
Ik zit op 2019.8.4 en een uurtje op wifi heeft niks gebracht. Misschien morgen nog maar een keer de telefoon als hotspot in de auto laten liggen.
De updates komen wanneer Tesla wil. Hotspot in de auto heeft dus niet veel zin. Het is gewoon afwachten tot hij een keer komt.

TeslaFi.com Firmware Tracker

Daar kan je een beetje zien wie wat heeft. 2019.12 begint nu pas een beetje uit te rollen. Er zijn er nog genoeg die ook op 2019.8.4 zitten.
 
Hier ook sinds gisteravond in de app te zien dat er een update klaar staat. Gekozen voor "installeren". Timertje in de app loopt van 2:00 naar 0:00 maar er gebeurt niets. Opnieuw gekozen voor "installeren". Al wel drie keer, maar hij blijft zeggen dat er een update klaar staat.Zat en zit op 2019.8.6.