Die is nieuw voor mij. Zou het kunnen zijn dat de auto (bijna onmerkbaar) iets naar links ging in zijn baan?
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Vanochtend had ik een bijzondere situatie rijdend op EAP (2019.8.5) op de A12 richting Den Haag.
Veel verkeer was vanaf de toerit Zevenhuizen de snelweg opgereden en bleven vanwege het snelheidsverschil met het overige verkeer noodgedwongen achter een vrachtwagen op de rechterbaan hangen. Ik reed op de middenbaan en passeerde de auto's aan de linkerkant met een snelheidsverschil van ca 30 km/u. Best fors.
Een van de auto's die achter de vrachtwagen reed, had zijn knipperlicht naar links uitstaan.
EAP zag dat opeens (wel erg laat) en remde fors af en liet de auto voorgaan. Heel bijzonder gezien de situatie.
Door het abrupt afremmen moest de auto achter mij ook ook fors afremmen met de nodige geluids- en lichtsignalen.
Ik wist niet dat richtingaanwijzers al worden herkend door EAP.
Wel een voordeel voor medeweggebruikers. Richtingsaanwijzer aanzetten, Tesla op EAP laat je toch wel voor.
Hebben andere ook deze ervaring?
Klinkt logisch aan de software kant maar niet wenselijk.
Ik geloof niet dat we die break er ooit nog uit gaan krijgen...
Vanochtend had ik een bijzondere situatie rijdend op EAP (2019.8.5) op de A12 richting Den Haag.
Veel verkeer was vanaf de toerit Zevenhuizen de snelweg opgereden en bleven vanwege het snelheidsverschil met het overige verkeer noodgedwongen achter een vrachtwagen op de rechterbaan hangen. Ik reed op de middenbaan en passeerde de auto's aan de linkerkant met een snelheidsverschil van ca 30 km/u. Best fors.
Een van de auto's die achter de vrachtwagen reed, had zijn knipperlicht naar links uitstaan.
EAP zag dat opeens (wel erg laat) en remde fors af en liet de auto voorgaan. Heel bijzonder gezien de situatie.
Door het abrupt afremmen moest de auto achter mij ook ook fors afremmen met de nodige geluids- en lichtsignalen.
Ik wist niet dat richtingaanwijzers al worden herkend door EAP.
Wel een voordeel voor medeweggebruikers. Richtingsaanwijzer aanzetten, Tesla op EAP laat je toch wel voor.
Hebben andere ook deze ervaring?
Kan ik het helpen dat de Engelse uitspraak van Ton ruk is?
Van het weekend had ik dit ook. Tenminste het leek alsof hij op AP inhield voor een auto die zijn knipperlicht uit deed. Niet volledig in de ankers maar wel het gas eraf, afzakken van voorganger, auto laten invoegen en weer gat dicht rijden. Opvallend want ik rij al een poos op 2019.8 en merkte het pas voor het eerst dit weekendVanochtend had ik een bijzondere situatie rijdend op EAP (2019.8.5) op de A12 richting Den Haag.
Veel verkeer was vanaf de toerit Zevenhuizen de snelweg opgereden en bleven vanwege het snelheidsverschil met het overige verkeer noodgedwongen achter een vrachtwagen op de rechterbaan hangen. Ik reed op de middenbaan en passeerde de auto's aan de linkerkant met een snelheidsverschil van ca 30 km/u. Best fors.
Een van de auto's die achter de vrachtwagen reed, had zijn knipperlicht naar links uitstaan.
EAP zag dat opeens (wel erg laat) en remde fors af en liet de auto voorgaan. Heel bijzonder gezien de situatie.
Door het abrupt afremmen moest de auto achter mij ook ook fors afremmen met de nodige geluids- en lichtsignalen.
Ik wist niet dat richtingaanwijzers al worden herkend door EAP.
Wel een voordeel voor medeweggebruikers. Richtingsaanwijzer aanzetten, Tesla op EAP laat je toch wel voor.
Hebben andere ook deze ervaring?
Gisteren voor de eerste keer opgemerkt dat de AP niet meer langs rechts inhaalt, maar braafjes achter een eventueel links rijdende voorligger blijft hangen.
Van welke versie kwam je vandaan?View attachment 400841 View attachment 400842 Net update 2019.12.1 ontvangen. Eerste wat echt duidelijk verbeterd is is de webbrowser. Veel sneller en blijft niet hangen.
Dit lijkt de grote uitrol en nu krijgen de Model 3’s ze ook. Eerst waren het alleen de “oude beestjes” met 2019.12
Ik vraag met toch echt af of er wordt gereageerd op de richtingaanwijzer (knipperlicht) of dat de auto al iets naar links komt. Dat laatste doe je nl bijna ongemerkt omdat je over je schouder kijkt....
Hebben anderen met MCU1 en 8.5 dezelfde issues?