Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 9.0

This site may earn commission on affiliate links.
daarnet 2019.12.1.2 op de model 3 gezet.
20190504_110007.jpg
20190504_110020.jpg
20190504_110045.jpg
 
Ik vanochtend ook 2019.12.1.2 (hele mond vol). Een aantal dingen die ik niemand heb zien noemen. Ik kom van 2019.8.5.

Model 3 AWD LR:

-sturen voelt anders. Dit zit niet tussen m'n oren hoor. Ik sta op sportmodus. Lastig uit te leggen, maar lijkt nog iets zwaarder maar wel vloeiender. Vaag, I know. Dit is zonder autosteer aan.
-snelheidslimiet is groter en duidelijker te zien, en zeker nog groter als je harder dan het limiet rijdt
-stelde navigatie in op een Supercharger. Resultaat, duidelijke hoogfrequent geluid uit de motoren. Bij regeneratief remmen meer motor geluid en ook bij rustig optrekken. Snelheid 53kmh was het zelfs een irritante piep. Ik dacht, dat kan geen toeval zijn na een update. Ik bedenk me nu dat dit waarschijnlijk komt omdat ik een Supercharger als destination had ingevuld. Ze halen dus een truc uit om meer warmte te genereren en dat is voor mij hoorbaar. Misschien niet voor iedereen want erg hoge frequenties . Het heeft wel gewerkt, ik had namelijk een sneeuwvlok icoontje op de accu en 10 minuten later sta ik vanaf 50km range snel op te laden, en het sneeuwvlokje was al na 5 minuten rijden weg.

Precies dat had ik ook toen ik de SuC instelde als bestemming. Je kon echt de motoren horen, en het hogere verbruik viel mij direct op. Ook bij het regen. remmen was er duidelijk een ander geluid. Bij de SuC sprak ik ook een 3 eigenaar met dezelfde ervaringen met 12.1.1
 
Helaas met de nieuwste versie de TACC niet merkbaar beter. Ook in chill mode nog niet oké.

Alleen echt bruikbaar als het heel rustig is op de weg of heeeel druk.
Wisseling van baan gaat niet lekker. Tenzij je heeel vroeg naar links gaat.

Geen merkbare verbeteringen behalve icoon van Max snelheid groter.
 
Zonder een W te veel zie ik idd een filmpje maar ik zie niet waar op gewezen wordt waaraan ik kan zien wanneer fleetspeed aktief is. Je ziet t pas als je t snapt...

Excuus. Het was ong vroeg. URL klopte inderdaad niet en door compressie was het amper te zien. nieuw voorbeeld:

https://www.tozz.nl/tmc/fleetspeed_uncompressed.mp4

Wat je ziet is dat 110 km/h door fleetspeed veranderd naar 120 km/h, en dat het cirktlej om de snelheid een animatie laat zien.
 
  • Informative
Reactions: Merijn
Helaas met de nieuwste versie de TACC niet merkbaar beter. Ook in chill mode nog niet oké.

Alleen echt bruikbaar als het heel rustig is op de weg of heeeel druk.
Wisseling van baan gaat niet lekker. Tenzij je heeel vroeg naar links gaat.

Geen merkbare verbeteringen behalve icoon van Max snelheid groter.

Ik ben eigenlijk wel positief verrast. Ik rij normaliter altijd op 'afstand 5' omdat op afstand 1 de auto te paniekerig reageert (te hard remmen, etc). Ik heb het idee dat dat een stuk verbeterd is. Ook wanneer iemand voor je invoegt reageert de auto minder heftig.

Moet ik bij zeggen ik rij niet zo heel vaak grote stukken op de snelweg. Maar heb dit weekend 600km achter de rug, dus het kan zijn dat het al een tijdje verbeterd is.

Wat mij ook verbaasde... 0 Model 3's gezien. Wel stuk of 5 S/X'en.
 
Ik ben eigenlijk wel positief verrast. Ik rij normaliter altijd op 'afstand 5' omdat op afstand 1 de auto te paniekerig reageert (te hard remmen, etc). Ik heb het idee dat dat een stuk verbeterd is. Ook wanneer iemand voor je invoegt reageert de auto minder heftig.

Moet ik bij zeggen ik rij niet zo heel vaak grote stukken op de snelweg. Maar heb dit weekend 600km achter de rug, dus het kan zijn dat het al een tijdje verbeterd is.

Wat mij ook verbaasde... 0 Model 3's gezien. Wel stuk of 5 S/X'en.
Toch bijzonder die verschillende ervaringen.
Vandaag circa 400km gereden, veelal snelweg. Niet best.

Een voordeel van de TACC. De remmen worden flink gebruikt. Geen roestvorming....
:confused:
 
In de categorie 'klein leed' met fw 2019.12.1.1

(1) af en toe lampje airbag op rood
(2) radio (DAB én FM) geeft geen geluid. Als ik spotify aanzet wel geluid en daarna doet radio het ook weer

Ik had nu ook vanmorgen dat de airbag van de bijrijder was uitgeschakeld terwijl er wel iemand zat. Een keer gereset en het bleef nadat ik 200m gereden had ging de melding weer weg.

Wat ik wel meerdere malen heb gehad dat hij begint met baan te wisselen en vervolgens afbreekt en weer terug gaat naar de baan waar ik al op zat.
 
Zo te lezen wordt het weer eens tijd om het wifi extendertje in de garage te installeren...
(zit nog op 2018.50.6)
Zou er nog maar even mee wachten, Paul.
Heb sinds een paar dagen de nieuwe versie en voor het eerst sinds lange tijd bij combinatie van routeplanning en spotify weer eens spontane reset van het grote scherm.
Dat was met de vorige versie niet het geval. Maar toegegeven, spotify werkte daar dan ook weer niet altijd.o_O
Er blijft ruimte voor verbetering....
 
Ik heb 2019.12.1.1 ook al een paar dagen draaien. Nog geen reset gedaan (wat ik meestal na een update wel doe), maar dodehoekcamera’s hebben moeite om te ontwaken. De eerste 500mtr nadat de auto voor het eerst is opgestart krijg ik de melding in het cluster dat de dodehoekcamera’s niet werken. Na 500 is die melding verdwenen.
Straks maar even een reset doen, morgen eens kijken of de camera’s wel ontwaken bij het wegrijden.
 
Ik heb 2019.12.1.1 ook al een paar dagen draaien. Nog geen reset gedaan (wat ik meestal na een update wel doe), maar dodehoekcamera’s hebben moeite om te ontwaken. De eerste 500mtr nadat de auto voor het eerst is opgestart krijg ik de melding in het cluster dat de dodehoekcamera’s niet werken. Na 500 is die melding verdwenen.
Straks maar even een reset doen, morgen eens kijken of de camera’s wel ontwaken bij het wegrijden.

Heb ik net gehad gaf hij de melding dat dode hoek detectie het niet deed omdat de camera’s niet geboeg zicht hadden. Even gestopt bij de pomp en voor de zekerheid de camera’s nog even afgenomen en daarna geen problemen meer
 
De eerste 500mtr nadat de auto voor het eerst is opgestart krijg ik de melding in het cluster dat de dodehoekcamera’s niet werken. Na 500 is die melding verdwenen.
Straks maar even een reset doen, morgen eens kijken of de camera’s wel ontwaken bij het wegrijden.
Is dat niet puur met het huidige weer dat s ochtends de camera's beslagen zijn? Ik heb dat de laatste tijd ook vaak mijn auto draait nog 8.6