Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 9.0

This site may earn commission on affiliate links.
Zo te lezen wordt het weer eens tijd om het wifi extendertje in de garage te installeren...
(zit nog op 2018.50.6)
Vanochtend inderdaad 2019.12.1.1 geïnstalleerd.
Daar zitten dan nog niet alle nieuwe fratsen in. Knipperende remlichten ontbreken, met name. Wel de mogelijkheid om nieuwe software updates in de gaten te houden en de versie van de navigatiekaarten te bekijken.
Dit laatste las ik hier nog niet.
Knipsel 18.2.png
 
Bezoekje aan Service Center, niks van wat je ervaart is normaal. Over tussenafstand kan je nog discussiëren, maar Spotify werkt feilloos bij mij, zwart scherm gaat nooit zelf dood, opstarten scherm niet te klagen en stoel zet zich altijd in juiste stand. En AP werkt altijd wanneer ik 'm wil aan zetten en stuurtje zichtbaar is.
Dan krijg ik, zoals twee weken geleden, bij zowat al die punten te horen dat het een bug is of aan mijn vuile sensoren ligt... de laatste keer hebben ze daar niet echt zwaar gescoord in Gent bij me vrees ik. #jammermaarhelaas

Ook het feit van bijvoorbeeld constant connectie te verliezen tussen app en wagen was blijkbaar normaal. Te Aalst waren er volgens SeC Gent blijkbaar veel met het verlies-van-netwerk-probleem zodat ze hun app niet kunnen checken wanneer ze in de bar wachten tijdens 't laden. 'k Ben in 't verleden zo vrij geweest er mensen over aan te spreken, niemand had dat probleem o_O

Dat zwart scherm is vooral hatelijk als je zowat op je bestemming bent, en dan achteruit moet rijden, goddammit zeg, om stenen kl**** van te krijgen.

EDIT: O ja, had ik hier nog niet gepost: zijn er die soms de vering op "Extra laag" zetten en weten waarom, als je de Hold Assist gebruikt (omcirkelde H na zwaar intrappen van de rem aan bv stoplichten op een helling), de vering dan terug naar "laag" gaat, al dan niet gepaard met het nodige gekraak?

Als 'k het zo lees ben je een van de lucky ones, @wooter . Tell me your secret :D
 
iemand dit al uitgeprobeerd?

Tesla enthusiast creates workaround to enable Spotify streaming in the US TesPlayer brings Spotify access to Tesla Model S, 3, X owners

Tesla owners finally have a way to play Spotify in their Model S, Model X and Model 3 thanks to third-party, browser-based app ‘TesPlayer‘ that can manage playlists and play music directly from the vehicle’s center touchscreen.

wil het zo proberen als mijn vrouw weer terug is met de auto :)

de browser op laptop werkt het prima
 
Dan krijg ik, zoals twee weken geleden, bij zowat al die punten te horen dat het een bug is of aan mijn vuile sensoren ligt... de laatste keer hebben ze daar niet echt zwaar gescoord in Gent bij me vrees ik. #jammermaarhelaas
Fix de bug en kom de sensoren maar eens kuisen denk ik dan. Ik zal dan geluk hebben bij de Service Centers van Aartselaar en Hasselt?
 
  • Like
Reactions: Petje1977
Vandaag na uitstappen zakte plotseling bij opslot zetten van mijn model s de auto. Krak voorzijde op de stoep, waar hij over heen uitstak. Bleek de auto vanzelf in krik stand te zijn gegaan. Kreeg hem er ook alleen maar na achteruitrijden vanaf. Komende woensdag maar even tijdens de al geplande service beurt laten na kijken... Onderzijde zal wel beschadigd zijn
 
Sinds 2019.12.1.2 gaat het volume van mijn telefoon (iPhone Xs Max) automatisch omlaag na een paar minuten bellen. Normaal gesproken staat de telefoon altijd op volume 8 , en mijn radio op volume 3 (en nav op 4). En nu gaat mijn telefoon dus mee terug naar volume 3 na een paar minuten bellen. Hebben meer mensen dit ervaren?

Ik heb het soms wel dat als ik opneem met de model x en de iphone XS Max dat ik in eerste instantie niets hoor en het volume heel zacht staat maa niet onder het gesprek.
 
Vandaag na uitstappen zakte plotseling bij opslot zetten van mijn model s de auto. Krak voorzijde op de stoep, waar hij over heen uitstak. Bleek de auto vanzelf in krik stand te zijn gegaan. Kreeg hem er ook alleen maar na achteruitrijden vanaf. Komende woensdag maar even tijdens de al geplande service beurt laten na kijken... Onderzijde zal wel beschadigd zijn
Krikstand is toch de hoogste stand van de luchtvering? Die stand blijft aanwezig tot het moment dat je dit uitschakelt of nadat de auto 7 km/h rijdt.
 
  • Like
  • Disagree
Reactions: Phil V and Timmm
Uit de handleiding:
Jack-stand
Voordat u de auto kunt opkrikken of takelen moet u de vering in de stand Jack zetten om de automatische hoogteregeling uit te schakelen, die zelfs actief is wanneer de Model S is uitgeschakeld.
Trap het rempedaal in en tik op Controls > Suspension > Jack.
Tik nogmaals op Jack om deze stand uit te schakelen.

Opmerking 1: De Jack-stand wordt automatisch uitgeschakeld als de auto harder dan 7 km/h rijdt.

Opmerking 2: Model S kan de Jack-stand automatisch inschakelen als deze detecteert dat het voertuig niet kan zakken tot de doelhoogte, of als deze detecteert dat een object het gewicht van het voertuig ondersteunt (bijvoorbeeld de bumper van uw voertuig rust op een stoeprand).
Die laatste opmerking verklaart mogelijk het gebeurde.
 
Krikstand is toch de hoogste stand van de luchtvering? Die stand blijft aanwezig tot het moment dat je dit uitschakelt of nadat de auto 7 km/h rijdt.
dat dacht ik ook, maar is het niet. volgens mij kan je de gewenste hoogte instellen en daarna de JACK activeren

voor een krik is op stand normal best oke ben ik achter, op LOW is te laag(krijg mijn krik er dan niet onder), op NORMAL past de krik er onder ;-) op HIGH ben je extra centimeters aan het overbruggen - die niet nodig zijn
 
Vandaag na uitstappen zakte plotseling bij opslot zetten van mijn model s de auto. Krak voorzijde op de stoep, waar hij over heen uitstak. Bleek de auto vanzelf in krik stand te zijn gegaan. Kreeg hem er ook alleen maar na achteruitrijden vanaf. Komende woensdag maar even tijdens de al geplande service beurt laten na kijken... Onderzijde zal wel beschadigd zijn
Mijn S zakt altijd naar low als hij op slot gaat, dacht dat dit standaard was....alleen als ik een hoogte voor locatie heb ingesteld doet hij dit niet.
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
Wel apart idd.
Bij mij zou hij zenuwachtig reageren van tegenliggers op zo'n smal weggetje zonder midden belijning.
Zonder middenbelijning durf ik geen autosteer.

Gister reed mijn auto ineens wel in het midden en corrigeerde zich daarna vrijwel direct toen de snelheid terug ging naar 50 km/h.
Het lijkt er op dat de auto buiten de bebouwde kom in het midden gaat rijden en binnen de bebouwde kom netjes naar rechts gaat.

Videoproof :)

https://www.tozz.nl/tmc/naarrechts.mp4

- Vlak voordat filmpje begint heb ik Autosteer aangezet, want ik verlaat daar net een chicane. Dan houden ook de lijntjes op maar auto blijft nog rechts rijden.
- Er komt een tegemoetkomende auto, auto blijft rechts rijden (ziet hij de auto?)
- Vrijwel direct na dat de auto gepasseerd is gaat Autosteer in het midden rijden (buiten bebouwde kom)
- Op 00:40 rij ik bebouwde kom in, Autosteer snelheid zakt naar 55 km/h en auto gaat vrijwel direct naar rechts

Jammer genoeg zit het deuntje met AP aan en AP uit (want ik nader op het eind van het filmpje weer een chicane) in de video's er voor en er na, maar dit is echt met Autosteer aan :)
 
  • Like
Reactions: wooter
Gisteren met 2019.12.1.2 op m'n MS van Hengelo naar Amsterdam en weer terug vrijwel continue op AP gereden. Ik moet zeggen dat AP naar mijn mening minder zenuwachtig/abrupt reageert op invoegers en ook wat vloeiender afremt dan ik tot nu toe gewend was. Zelfs m'n vriendin die normaliter AP helemaal niks vindt was positief. Heb twee ghost brakes gehad en éénmaal abrupt remmen vanwege een invoeger terwijl m'n MS net weer aan 't optrekken was omdat er voor me weer ruimte onstond, maar verder ging het vloeiender dan ooit. Ik heb goede hoop voor de toekomst :D.
 
  • Like
Reactions: Hbrink
Gisteren met 2019.12.1.2 op m'n MS van Hengelo naar Amsterdam en weer terug vrijwel continue op AP gereden. Ik moet zeggen dat AP naar mijn mening minder zenuwachtig/abrupt reageert op invoegers en ook wat vloeiender afremt dan ik tot nu toe gewend was. Zelfs m'n vriendin die normaliter AP helemaal niks vindt was positief. Heb twee ghost brakes gehad en éénmaal abrupt remmen vanwege een invoeger terwijl m'n MS net weer aan 't optrekken was omdat er voor me weer ruimte onstond, maar verder ging het vloeiender dan ooit. Ik heb goede hoop voor de toekomst :D.

Yep, ik heb ook het idee dat het soepeler gaat. Ik had TACC altijd in standje 5 vanwege het zenuwachtige gedrag in standje 1. Ik heb 'm nu vaker op standje 1 omdat het allemaal wat beter gaat.

Mijn vrouw is desalniettemin nog geen fan :)
 
Vandaag reed ik op de 7 van Hamburg naar Flensburg. Lekker in de chill stand 110 km/u op AP. Maar bij vrijwel elke ausfahrt ging hij van het gas af en dook terug naar 80 waarna ik maar van ellende een dotje gas bij gaf om te zorgen dat mensen achter me niet te boos werden. Ik ben over het algemeen erg blij met het gedrag van AP1 maar dit was toch echt wel een dingetje. Hebben anderen dit ook?
 
Vandaag reed ik op de 7 van Hamburg naar Flensburg. Lekker in de chill stand 110 km/u op AP. Maar bij vrijwel elke ausfahrt ging hij van het gas af en dook terug naar 80 waarna ik maar van ellende een dotje gas bij gaf om te zorgen dat mensen achter me niet te boos werden. Ik ben over het algemeen erg blij met het gedrag van AP1 maar dit was toch echt wel een dingetje. Hebben anderen dit ook?

Yep. Same here. Ook in NL, overigens.

Bij een eerdere post van mij hierover suggereerde iemand dat het de nieuwe functie Fleet Speed zou kunnen zijn. Deze past de max snelheid aan op basis van alle Tesla's die daar rijden. Je ziet dan het blauwe cirkeltje rond de ingestelde snelheid als een klokje bewegen en de ingestelde snelheid automatisch veranderen.
 
Ik kan perfect rijden en die dingen vermijden door mijn voet op het gaspedaal te houden. Auto vertraagt? tikje op gaspedaal, klaar.
Ik dan dat ook. Maar dat kon ik zonder TACC ook. Had wel iets meer verwacht dan dat ik constant alert moet zijn of ik in moet grijpen. Rijden op TACC is daardoor zowat vermoeiender dan gewoon zelf gas geven.

Als er mensen bij mij in de auto zitten gebruik ik het maar niet, om commentaar te voorkomen. Als ik alleen in de auto zit wil ik het nog wel eens een kans geven. Weer een mooi voorbeeld van hoever we willen gaan, als het op acceptatie aan komt ;-) Als ik heel eerlijk ben, dan baal ik er langzaamaan een beetje van dat ik het geld er aan heb uitgegeven en dat ik daardoor ook nog eens de gewone CC (die op zich prima beviel) kwijt ben geraakt.