Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Versie Navigatiedata

This site may earn commission on affiliate links.

Hbrink

Lazy, but dangerous when active :)
Supporting Member
Nov 8, 2017
3,269
2,303
Naarden, NL
Voor firmware hebben wij natuurlijk TeslaFi, maar voor kaartdata heb ik nog niets gezien....

Daarom hier de nieuwste versie. S.v.p. alleen posten als je een nieuwe versie hebt en dan ook graag je FW versie en type auto.

1 mei 2019 - EU-2018.42-1729 - FW 2019.12.1.1 - MS 100D, HW2.5, MCU1
 
Het gaat over dit scherm, sinds 2019.12.1:

IMG_2301.jpg
 
Worden de kaartgegevens niet on the flow constant upgedate?

Edit: je bedoelt wellicht de offline kaart die gebruikt wordt op de schaarse momenten dat er geen internet connectie is.

Zover ik begrepen heb (maar corrigeer als ik het fout heb) gebruikt Tesla openmaps voor de kaartdata om een route te berekenen. Deze worden niet continue geupdated. Waar de verwarring zit is dat de navigatie de route projecteert op Google Maps en die is wel real-time up-to-date. Maar Google wordt alleen gebruikt voor verkeersinfo en inzoomen op de kaart. De berekening komt van Openmaps.

En juist omdat die niet continue actueel is, doet die navigatie nog wel eens vreemd :)

NB Ik weet niet of de database met max snelheden ook in openmaps zit of een aparte database is...
 
Indien geactiveerd in je instellingen in je auto, gebruik je ook navigatieberekening op de Tesla servers, en die kunnen natuurlijk wel up to date zijn.

Ik weet niet welke instellingen je bedoelt. Volgens mij, als het gaat om omrij km's, is dat een standaard functie in de auto van openmaps die de files vanuit google maps krijgt.
 
Echt 3D zou wel tof zijn overigens, maar als ik al hoor hoe mijn best wel goed uitgeruste MacBook daarvan gaat puffen, is het misschien een minder goed idee voor de huidige hardware van de Tesla...

Ik heb een vorm van 3D gehad met TomTom en daar wordt je niet altijd blij van. Ondanks dat het er wel erg goed uit zag.
Je krijgt dan gebouwen die ineens in de weg staan waardoor je niet kunt zien of je na een afslag gelijk daarna naar links of naar rechts moet en daardoor wel eens verkeerd voorgesorteerd kwam te staan.
 
  • Informative
Reactions: Merijn
Is er nou echt niemand met een Model 3 die even zijn kaartversie kan noemen?

Zou zo fijn zijn :)
Uitrol van 2019.12.x op M3 is alleen in Amerika een stuk doorgevoerd, zijn van wat ik op TeslaFi heb gezien amper Europeaanse 3's met .12 firmware. Ze zijn nu ook weer .12.1.2 aan het prioritypushen op auto's die al op 12.1.x zaten, dus de 3-rijders die ik ken inclusief mezelf zitten allemaal nog op .8.5. Zijn er wel een paar maar niet zo dik gezaaid nu nog.