Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 9.0

This site may earn commission on affiliate links.
Bij mij had ik gisteravond laat ook melding op de telefoon dat er een update beschikbaar was (heb nog de 2019.12.1.2) ... Vanmorgen wilde ik deze gaan installeren, maar foetsie. Bij mij dus ook. Ik denk dat ze de 2019.16.x.x hebben weggetrokken.
Hele dag aan wifi + lader gestaan, paar keer gereset (hard + soft, wie weet helpt het ;) maar komt niks meer terug van die update melding....
 
Ik heb hem niet geweigerd. Ik zag op mijn telefoon notification, en heb er niks mee gedaan.
Volgende ochtend klik ik op notification, toen was in de app al niks meer te zien. ga ik in auto kijken, ook niks.
Dus heb hem niet uitgesteld of geweigerd.
 
Ik heb hem niet geweigerd. Ik zag op mijn telefoon notification, en heb er niks mee gedaan.
Volgende ochtend klik ik op notification, toen was in de app al niks meer te zien. ga ik in auto kijken, ook niks.
Dus heb hem niet uitgesteld of geweigerd.
Volgens de statistieken op TeslaFi wordt hij niet veel meer geinstalleerd. Lijkt er dus op dat Tesla de rem erop heeft gezet.
 
  • Helpful
Reactions: Cely
Ik heb ook M3 en 2019.16.2... wat een hel.
Ik durf de Artificiële Piloot (zo noem ik de AP nu, lijkt me correcter dan Auto-Pilot. Want de AP rijdt als een kleuter en moet nog veel leren) niet meer aanzetten als er mensen meerijden. Enkel als ik alleen zit durf ik het nog, en dan nog begint het me enorm te irriteren. Het is echt als de vroegere processie van echternach, drie stappen naar voren en twee terug, met de AP updates.


@curry684 wat is de goede manier om de problemen te melden?
 
Bij mij had ik gisteravond laat ook melding op de telefoon dat er een update beschikbaar was (heb nog de 2019.12.1.2) ... Vanmorgen wilde ik deze gaan installeren, maar foetsie. Bij mij dus ook. Ik denk dat ze de 2019.16.x.x hebben weggetrokken.
Hele dag aan wifi + lader gestaan, paar keer gereset (hard + soft, wie weet helpt het ;) maar komt niks meer terug van die update melding....

Wees maar blij, 16.2 is echt verschrikkelijk vergeleken met 12.1.2. Ik word tijdens het rijden gewoon agressief van wat allemaal fout gaat. Terwijl ik 12.1.2 superchili vond rijden.

Bij mij valt nog wat op:
- Bij NOA moet ik alsnog het mijn knipperlicht naar links zetten om ook daadwerkelijk van baan te verwisselen. De auto gaat dus niet vanzelf. Daarentegen pakt hij een afrit pakt wel vanzelf.
- Wekt NOA alleen bij een ingestelde route? Zou toch ook moeten werken wanneer je gewoon op de snelweg rijdt zonder routebegeleiding. Ik verwachte eigenlijk dat de auto vanzelf naar links en rechts zou gaan voor het inhalen van auto's. Dat doet het totaal niet. Je moet je knipperlicht blijven gebruiken en als je die niet op een goed moment gebruikt breekt hij het invoegen af. Volledig nutteloos wat mij betreft.

Kon ik maar terug naar 12.1.2... Maargoed ik was gewaarschuwd hier op het forum... en dan toch updaten. DOM van mij.
 
  • Like
Reactions: Rla
Ik heb 16.2.
Hoop dat snel een update beschikbaar komt. 16.2 is niet bruikbaar met AP/FSD.
Gisteren avond ging het goed. Hoop was dat Tesla wat had aangepast (zonder firmware upgrade) ging even goed maar na een phantom break had ik het gehad. Op de snelweg van 100 km naar 50 km is niet fijn.
 
  • Informative
Reactions: Hbrink
Ik heb 16.2.
Hoop dat snel een update beschikbaar komt. 16.2 is niet bruikbaar met AP/FSD.
Gisteren avond ging het goed. Hoop was dat Tesla wat had aangepast (zonder firmware upgrade) ging even goed maar na een phantom break had ik het gehad. Op de snelweg van 100 km naar 50 km is niet fijn.

Ik heb net ook op de A28 net iets voor de afslag UMCU mijn eerste phantombreak gehad reed daar 100 en hij remde in een keer keihard bij 70 had ik zelf mijn voet weer op het stroompedaal. Maar was wel ff link.

Gister nog ff een stukje naa Uden gereden (1 uur rijden) paar afgebroken lane changes gehad. Kinderen werden ook misselijk. Op de terugweg NOA uitgezet en met de AP weer naar huis en dat ging wel goed geen rare dingen gehad en kids werden niet autoziek.
 
  • Informative
Reactions: TANE
Ben totaal niet te spreken over de Emergency Lane Departure tot op heden. Heb nu een paar dagen 2019.16.2 en zit al op 6 onterechte ingrepen omdat AP de Nederlandse provinciale wegen met fietspaden niet goed herkent.

Zie bijvoorbeeld deze weg: Google Maps. Van dit soort opmaak barst het hier in de buurt, en het was voorheen al irritant dat je hier geen autosteer kon gebruiken - hij gaat tussen de 2 duidelijkste strepen rijden in de vooraanname dat het eenbaans eenrichtingsverkeer is. Beetje jammer maar ok, het zijn als je erover nadenkt ook vreemde layouts die alleen hier voorkomen dus prima dat ze daar nog aan moeten werken.

Het wordt echter een ander verhaal als ze nondeju keiharde alarmsignalen gaan geven en aan je stuur trekken als je rijdt waar je moet rijden en de AP dat ziet als een lane departure omdat je de lijn van het fietspad oversteekt en hij een boom naast de weg ziet. En je die optie niet structureel uit kunt zetten.
Bij mij exact het zelfde! Hier ook veel van dit soort wegen en al meerdere keren een 'ingreep' gehad voor niks...