Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 9.0

This site may earn commission on affiliate links.
Misschien komt het doordat ik de auto heb gewassen, maar het lijkt alsof de software van de camera achter is verbeterd. Het beeld is een stuk helderder.

Dat was mij ook al opgevallen! Na een bezoek aan “Bas Autowas” en diezelfde avond de update naar 16.1 was de blik door de voorruit de volgende dag aanzienlijk helderder.

Er wordt hier veel geklaagd over de laatste update, maar als je dit ziet...
 
Klopt. Moet zeggen dat sensoren goed werken. Weergave met cm is perfect maar de camera zou extra welkom zijn.
Ik vraag mij wel af of het ooit zou werken met enkel een software oplossingen. Positie van de Tesla camera is niet optimaal.
Mijn Leaf heeft het wel maar het is ook weer schrikken als je een postzegel beeld te zien krijgt waar je niet veel mee kan.
 
Even een update (rijervaring) met 2019.16.2: ca 400km

For the record: geen NoA ingeschakeld.

Gezien mijn eerdere (slechte) ervaringen begon ik voorzichtig. Dus in en uitvoegen en lane changes door uitzetten AP en handmatig. Auto blijft wat hikkerig rijden door snelheidsverminderingen waar ik niet altijd een reden voor zie.

Af en toe daarna weer lane changes met A geprobeerd. Lukt alleen als er geen auto in de buurt is. Gevoelsmatig slechter dan 12.1.1

Nags wel wat vervelender/frequenter, maar goed te doen met handen op kwart voor drie en ellebogen steunen.

Relasenotes nog steeds blanco scherm (ook na reboot).

Al met al iets beter dan vorige rit maar nog steeds zeer, zeer matig.

Verder oud zeer ook nog steeds niet verholpen:
- temperatuur instellingen steeds een verrassing per keer instappen;
- de P verschijnt alleen als ik file rij, maar nooit op een parkeerterrein;
- connectiviteit vaak heel slecht waar het vroeger voor 12.1.1. 4 blokjes was, valt nu geluid soms even helemaal weg.
 
Last edited:
Zijn er hier mensen met AP1 en de nieuwste software? Ik ben erg benieuwd of het daar ook zo beroerd is.
Misschien wordt het toch tijd om een apart firmware topic te maken voor AP1 auto's? Op dit moment is 90% van dit topic niet relevant voor AP1.

16.2 hier. Zeer tevreden. AP1 alive and kicking.
In deze discussie, focus op AP1.
AP1 ONLY Please -- life after 2018.50.6
 
Zijn er hier mensen met AP1 en de nieuwste software? Ik ben erg benieuwd of het daar ook zo beroerd is.
Misschien wordt het toch tijd om een apart firmware topic te maken voor AP1 auto's? Op dit moment is 90% van dit topic niet relevant voor AP1.
Ik heb nu 2019.16.1.1 en AP1. Ik merk geen verschil met de vorige versie 12.xx. De nags hebben bij alle snelheden 43 seconden interval. Dat is een groot verschil met de 14 seconden bij de 2.0/2.5.
Ik laat de nu klaar staande versie, vermoedelijk de 16.1.2 maar even links liggen. Als daar de beperkingen in nag en uitschakelen AP bij bepaalde laterale versnellingen inzitten, hoef ik die niet.
Maak gerust dit topic aan, er zullen wel meer verschillen zijn, los van de basisfunctionaliteit.
 
Mijn proefrit 2019.16.2 250km in model S met NoA actief
+ volautomatisch afslaan voelt zeer futuristisch aan
+ op tijd duidelijke aanduiding in welke baan je moet gaan rijden is positief als je de route niet kent
- op half tot erg drukke weg was ik bijna altijd te laat om de automaat akkoord voor baanwissel te geven
- zelf van baan wisselen lukt alleen als het echt vrij baan is om je heen
- te vaak meegemaakt dat hij halverwege terug ging, ik schaam me rot, excuus aan andere weggebruikers

Ik zal het nog een aantal keren proberen maar vrees dat dit niet gaat wennen.

Eerlijk gezegd vond ik mezelf met NoA een gevaarlijke weggebruiker die misschien zelf veiligheid hoog in het vaandel heeft maar die ongelukken bij anderen kan veroorzaken. A bad place to be. Een bekeuring zou ik begrepen hebben.
 
  • Informative
Reactions: Hbrink
Mijn proefrit 2019.16.2 250km in model S met NoA actief
+ volautomatisch afslaan voelt zeer futuristisch aan
+ op tijd duidelijke aanduiding in welke baan je moet gaan rijden is positief als je de route niet kent
- op half tot erg drukke weg was ik bijna altijd te laat om de automaat akkoord voor baanwissel te geven
- zelf van baan wisselen lukt alleen als het echt vrij baan is om je heen
- te vaak meegemaakt dat hij halverwege terug ging, ik schaam me rot, excuus aan andere weggebruikers

Ik zal het nog een aantal keren proberen maar vrees dat dit niet gaat wennen.

Eerlijk gezegd vond ik mezelf met NoA een gevaarlijke weggebruiker die misschien zelf veiligheid hoog in het vaandel heeft maar die ongelukken bij anderen kan veroorzaken. A bad place to be. Een bekeuring zou ik begrepen hebben.
Vergat nog te zeggen: geen enkele maal genagd. Ik houd mijn handen gewoon aan het stuur behalve als ik even mijn waterflessen opendraai.
 
  • Like
Reactions: Hbrink
Door alle berichten in dit draadje heb ik de update nog niet doorgevoerd. (MX75D, MCU2, HW2.5 zit op 2019.12.1.2). Donderdagochtend kreeg ik het bericht dat ik een software-update kon doorvoeren (ik vermoed naar 2019.16.x). Sinds vanochtend is de update optie niet meer beschikbaar in de auto of via de app. Hebben meer mensen dit? (Kan een update worden teruggetrokken door Tesla?)
 
Door alle berichten in dit draadje heb ik de update nog niet doorgevoerd. (MX75D, MCU2, HW2.5 zit op 2019.12.1.2). Donderdagochtend kreeg ik het bericht dat ik een software-update kon doorvoeren (ik vermoed naar 2019.16.x). Sinds vanochtend is de update optie niet meer beschikbaar in de auto of via de app. Hebben meer mensen dit? (Kan een update worden teruggetrokken door Tesla?)
Viel mij ook op! Vandaag stond de update niet meer klaar om te installeren. Geen popup meer en in de settings, onder software, was de tekst weg dat er een update beschikbaar zou zijn. Nu dus nog op 2019.12.1.1.
Zou de 2019.16 inderdaad zijn teruggetrokken??
 
Viel mij ook op! Vandaag stond de update niet meer klaar om te installeren. Geen popup meer en in de settings, onder software, was de tekst weg dat er een update beschikbaar zou zijn. Nu dus nog op 2019.12.1.1.
Zou de 2019.16 inderdaad zijn teruggetrokken??
Ik zou maar op 2019.12.1.1 blijven. Dat is voor AP1 sowieso een heel goede versie.
2019.16.x.x. confronteert je met de nieuwe Europese hinderbepalingen.