Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 9.0

This site may earn commission on affiliate links.
Viel mij ook op! Vandaag stond de update niet meer klaar om te installeren. Geen popup meer en in de settings, onder software, was de tekst weg dat er een update beschikbaar zou zijn. Nu dus nog op 2019.12.1.1.
Zou de 2019.16 inderdaad zijn teruggetrokken??

Nee, want er zijn er vandaag nog genoeg geïnstalleerd.
Dat leidt je af van teslafi.com? Dat wordt handmatig bijgewerkt toch door zijn gebruikers?
Dat zou dan best wat achter kunnen lopen op wanneer ze werkelijk zijn geinstalleerd?

Nee, dat gaat automatisch.
 
  • Informative
Reactions: sweep
Ben totaal niet te spreken over de Emergency Lane Departure tot op heden. Heb nu een paar dagen 2019.16.2 en zit al op 6 onterechte ingrepen omdat AP de Nederlandse provinciale wegen met fietspaden niet goed herkent.

Zie bijvoorbeeld deze weg: Google Maps. Van dit soort opmaak barst het hier in de buurt, en het was voorheen al irritant dat je hier geen autosteer kon gebruiken - hij gaat tussen de 2 duidelijkste strepen rijden in de vooraanname dat het eenbaans eenrichtingsverkeer is. Beetje jammer maar ok, het zijn als je erover nadenkt ook vreemde layouts die alleen hier voorkomen dus prima dat ze daar nog aan moeten werken.

Het wordt echter een ander verhaal als ze nondeju keiharde alarmsignalen gaan geven en aan je stuur trekken als je rijdt waar je moet rijden en de AP dat ziet als een lane departure omdat je de lijn van het fietspad oversteekt en hij een boom naast de weg ziet. En je die optie niet structureel uit kunt zetten.

Dit speelt ook als je nota bene bewust geen EAP hebt zoals wij, maar wel bij Autopilot Meldingen en/of Assistentie hebt aanstaan. Echtgenote Annemieke kwam dus redelijk geïrriteerd thuis... Ik had het blijkbaar Uit staan, no problem dus gelukkig toch voor de niet EAP rijders! Zoiets is dan wel weer even zoeken! :rolleyes:

PS
Wij melden aan een ieder die een Model 3 overweegt, we zijn namelijk nogal enthousiast, dat je Musk er gratis en voor niks bij krijgt.:mad:

@curry684 of bedoel jij ook de standaard aanwezige Autopilot functies ??
 
Ik kreeg eergisteren een melding dat er een update klaar stond. Niet geïnstalleerd, maar zie hem nu niet meer in de app of in de auto. Doet toch vermoeden dat de betreffende update teruggetrokken is.
Dat heb ik ook, auto expres vandaag de hele dag aan wifi gehad, maar de melding is weg in zowel de app als de auto zelf. Ook bij het kopje software staat nu niets over een al dan niet klaarstaande update. Begon al aan mezelf te twijfelen maar goed om te zien dat ik niet de enige ben :) In het (korte) lijstje met updates van auto's op teslafi zie ik ook geen EU autos meer updaten nu
 
Dat heb ik ook, auto expres vandaag de hele dag aan wifi gehad, maar de melding is weg in zowel de app als de auto zelf. Ook bij het kopje software staat nu niets over een al dan niet klaarstaande update. Begon al aan mezelf te twijfelen maar goed om te zien dat ik niet de enige ben :) In het (korte) lijstje met updates van auto's op teslafi zie ik ook geen EU autos meer updaten nu

Eerder vandaag stond er een Nederlander tussen.
 
Ik kreeg eergisteren een melding dat er een update klaar stond. Niet geïnstalleerd, maar zie hem nu niet meer in de app of in de auto. Doet toch vermoeden dat de betreffende update teruggetrokken is.

Ik ben de update ook al een paar dagen aan het uitstellen (wel een gedoe om 'm elke dag weer een dag vooruit te pushen - iemand een handige oplossing?), maar bij mij is-ie nog niet verdwenen helaas...
 
@curry684 of bedoel jij ook de standaard aanwezige Autopilot functies ??
Ik heb een M3 met FSD.

Vandaag weer 2 foute ingrepen gehad op smalle provincieweggetjes. Ernstige irritatie. Heb vrijdag al per contactformulier in de Tesla account geklaagd erover, doe vooral mee daarin zodat het opvalt dat ze nu rijden in de EU onveiliger maken bovenop dat we door regeltjes wsch driekwart van FSD niet gaan krijgen binnen afzienbare termijn.
 
Ik heb een M3 met FSD.

Vandaag weer 2 foute ingrepen gehad op smalle provincieweggetjes. Ernstige irritatie. Heb vrijdag al per contactformulier in de Tesla account geklaagd erover, doe vooral mee daarin zodat het opvalt dat ze nu rijden in de EU onveiliger maken bovenop dat we door regeltjes wsch driekwart van FSD niet gaan krijgen binnen afzienbare termijn.
Ook weigeren updates te installeren, zeker als veel eigenaren dit doen, zal Tesla tot nadenken stemmen.
 
Hopelijk dat Tesla van al die 2019.16.2 auto's de grote hoeveelheden "Lane Change aborts" gaat ontvangen (met dank aan de nieuwe EU regels) en op basis daarvan tot inzicht komt. Ben vandaag van Spanje naar Nederland aan het rijden en EAP is nu werkelijk een drama om te gebruiken. Om maar te zwijgen van de overgevoeligheid van het stuur bewegen om een Lane Change in te zetten. Keer op keer knalt ie eruit....zucht. Alleen bij een lege weg werkt ie goed, helaas komt dat zelden voor. Heb helaas nog geen eigen E19 of A27
 
  • Funny
Reactions: Hbrink
Nu 2 dagen gereden met 19.16.2 in mijn MX P100DL. Ik vind het prettig rijden. Alleen bij rechtdoor op kruisingen enzo wil het stuur wel even heen en weer bewegen. Daar schrik je dan wel van.

Ondanks EAP heb ik geen NoA terwijl ik een andere gebruiker met een S100D ken die het wel heeft. Vreemd?
 
Afgelopen 2 dagen op en neer naar Luxemburg geweest, dus een prima kans om 2019.16.2 goed te testen. Helaas had ik nog niet de laatste kaartupdate, waardoor ik Noa niet kon testen. In opsomstijl:
- op de heenweg ergens bij den Bosch ging het helemaal fout: cruise control stopt ermee en ik rij rond met grootlicht op de snelweg. Vreemd! Uiteindelijk maar een reset gedaan en dat loste alles weer op
- automatisch aanpassen van de maximum snelheid werkt soms goed. Helaas gebeurt het nog vaak dat de aanpassing niet gebeurd of erg laat
- daarnaast is verlagen van de snelheid 50% van het spel. Helaas gebeurt het verhogen van de snelheid vaak niet.
- voor de lange change is erg veel ruimte nodig. Ook is het fijn als dit sneller kan. Het lijkt nu net of de auto pas gaat kijken als je je knipperlicht aanzet. Dit zou toch continu moeten gebeuren..
Maar, ik snap wel dat Tesla voor de veilige kant kies voor bijvoorbeeld de lane change. Ze liggen onder een vergrootglas met de ontwikkeling van de autopilot, en er hoeft maar heel weinig te gebeuren of ze staan (weer) op het schavot.

Maar boven alles: wat is het heerlijk om met de autopilot op een rustige snelweg door de Ardennen te rijden. Zo ontspannen heb ik nog nooit gezeten. Wat mij betreft compenseert alleen dit al alle onvolmaaktheden van het moment!
 
  • Like
Reactions: 4DXP and TANE