Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 9.0

This site may earn commission on affiliate links.
Volgens mij is dat niet noodzakelijk hoor. Als hij wat verder weg geparkeerd staat krijg ik ook gewoon updates met 1 a 2 streepjes.

Doe gewoon her en der in je huis, bij de auto etc wat testjes met bv Test voor internetsnelheid
Dat is heel verhelderend of het nou onvangst via de Model 3-Wifi-antenne of de Model 3-Lte antenne is.
Die 2 antennes zitten allebei in de bestuurdersspiegel.
Suc6
upload_2019-5-29_21-46-52.png
 
Hoi allemaal,

Sinds ik geüpdatet heb van 2019.12.2.1 naar 2019.16.2 merk ik veel meer drain als ik sentry mode gebruik.

Wat me bij de vorige versie wel opviel dat na lange tijd sentry niet meer werkte. Als ik het bijvoorbeeld zelf uitteste na een paar uur gebeurde er niets.

Wat is normaal qua battery drain? Ik had gister bijvoorbeeld 5% drain in 14 uur... Wat ik best wel veel vind? Of is dit normaal?

Het gaat om een model s 100d (aug 2018)
 
Doe gewoon her en der in je huis, bij de auto etc wat testjes met bv Test voor internetsnelheid
Dat is heel verhelderend of het nou onvangst via de Model 3-Wifi-antenne of de Model 3-Lte antenne is.
Die 2 antennes zitten allebei in de bestuurdersspiegel.
Suc6
View attachment 413324
Ik hoef daar geen testjes voor te doen. Zoals ik al aangaf bij 1 a 2 streepjes wifi in de auto haalt hij nog steeds updates binnen. Ik kan dat zien in de logs op het netwerk dat het via wifi gaat en niet via LTE.
 
  • Like
Reactions: MusQueTear
Sinds ik geüpdatet heb van 2019.12.2.1 naar 2019.16.2 merk ik veel meer drain als ik sentry mode gebruik. [...] Wat is normaal qua battery drain? Ik had gister bijvoorbeeld 5% drain in 14 uur... Wat ik best wel veel vind? Of is dit normaal?

Het gaat om een model s 100d (aug 2018)
Ik ervaar in een 2018 MS75D met MCU1 8% drain in 24 uur - dat is wel vergelijkbaar met jouw ervaring. Daarmee niet echt bruikbaar om standaard aan te zetten. Overigens zo sinds versie 2019.5. Zit nu op 2019.12 en wil nog niet naar.16 gaan.
 
Om toch ook iets positiefs te benoemen tussen alle 2019.16.x.(x) ellende:

Sinds deze update doet bij mij de summon (voorrijden) het weer zoals je zou mogen verwachten!

Voorheen 80-90% aborts met de keyfob op het raam... enkel wanneer alle sterren goed stonden en er geen zandkorreltje voor de banden lag wilde de ‘black pearl’ in beweging komen...

Tot nu toe met de fob gewoon in mijn zak een 100% succes rate!

Zat op 16.1 en net een update geïnstalleerd ... helaas toch naar 16.2 terwijl ik dacht dat die ‘gebanned’ was en 16.3 met spoed werd uitgerold... zucht...
 
Ik kan bevestigen dat 16.3 op een Model S AP2 wel degelijk NOA heeft (Navigate On Autopilot). Deze nacht geïnstalleerd en vandaag mee gereden op E40 naar kust en terug. Wegens sommige nogal onconventionele klaverbladen in België is het nog wat moeilijk, maar afritten nemen gaat wel vlot.

NOA in België? Eindelijk!
Hopelijk volgt de Model 3 snel!
 
Heb zojuist een mailtje gestuurd naar [email protected]. Voor degenen die geen inspiratie/tijd hebben, feel free to copy paste. Ik ben niet pro-spam, maar dit is wel dusdanig onveilig dat ze z.s.m. actie moeten nemen om ongelukken te voorkomen.


Subject: Emergency Lane Departure Avoidance extremely unsafe on some roads in the Netherlands


Dear sir/madam,

In The Netherlands, we have roads that are shared between cars and bicycles. There is a lane marking between the bike area and the car area, and there may not be a lane marking in the middle of the road. To pass an oncoming car, we need to drive partly on the bicycle path.

This type of road marking results in incorrect and extremely unsafe Emergency Lane Departure Avoidance actions, where the car gets steered back towards the center of the road and sets it up for a collision with oncoming traffic. What makes it worse it that this feature cannot be turned off permanently, it resets for every drive in 2019.16.2. Please fix this ASAP to prevent accidents.

Examples:
1. Google Maps

2. Google Maps

3. Google Maps

Kind regards,
<name>
Ik heb vorige week een vergelijkbare feedback mail naar Tesla gestuurd. Hier ook veel van dat soort wegen...
 
Model 3 met FSD, en de waarschuwing zegt in rode letters dat ie ingrijpt op botsgevaar. Dat moet de emergency assist zijn die alleen per rit uit te zetten is. En volgens mij triggert hij alleen als ie denkt dat je een boom gaat raken door over die lijn te gaan.

Ik had ook een verhaal getypt over dit ernstige probleem op Teslarati bij een lofzangpost over de feature, maar die lijkt te zijn verdwenen? Zou me niet verbazen als dit wel verband houdt met een deelse stop op verdere uitrol van 16.2 in deze regionen, hij blijft op TeslaFi nu rond 66% fleet hangen, dat is geen canary.

Edit: nevermind die comment is er nog wel, Disqus is gewoon brak op mobiel.
Ik heb AP. Dank voor je toelichting! Ik zal nog eens spelen met de instellingen...maar hopelijk gaat Tesla ook wat doen in de software.
 
Deze week versie 16.3 binnen gekregen. (In NL, 2018 Model S100D met AP2.5 & FSD).

Eerst blij, EINDELIJK NoA !!

Helaas, lane changes werken niet meer. Niet in NoA, maar ook niet meer in standaard Autopilot :-(
Error melding is : "lane change inhibited"

Is niet de aanpassing v.w.b. 5 seconden die drars zit, werkt helemaal niet meer.
Daarmee is AutoPilot effectief onbruikbaar geworden, bij elke lane-change faalt deze.

Ik moet hem met de hand uit de AP in de andere rijstrook trekken (mijn richtingaanwijzers hebben immers al signaal aan overige verkeer gegeven).

Ik sprak gisteren bij SuperCharger v/d Valk Breukelen toevallig wat Tesla service medewerkers die daar een kleine bijeenkomst hadden met een Model-S service wagen. Een hiervan herkende het probleem van een paar MX bij het SC in Arnhem.


ZIjn er meer die dit herkennen ?
 
Last edited:
Deze week versie 16.3 binnen gekregen. (In NL, 2018 Model S100D met AP2.5 & FSD).

Eerst blij, EINDELIJK NoA !!

Helaas, lane changes werken niet meer. Niet in NoA, maar ook niet meer in standaard Autopilot :-(
Error melding is : "lane change inhibited"

Is niet de aanpassing v.w.b. 5 seconden die drars zit, werkt helemaal niet meer.
Daarmee is AutoPilot effectief onbruikbaar geworden, bij elke lane-change faalt deze.

Ik moet hem met de hand uit de AP in de andere rijstrook trekken (mijn richtingaanwijzers hebben immers al signaal aan overige verkeer gegeven).

Ik sprak gisteren bij SuperCharger v/d Valk Breukelen toevallig wat Tesla service medewerkers die daar een kleine bijeenkomst hadden met een Model-S service wagen. Een hiervan herkende het probleem van een paar MX bij het SC in Arnhem.


ZIjn er meer die dit herkennen ?
Richtingaanwijzer niet vasthouden of doorklikken. Alleen even (minder dan een seconde) hem aantikken en dan weer naar "neutraal"
 
  • Like
Reactions: Hbrink