Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 9.0

This site may earn commission on affiliate links.
Gewoon nog een keer! Desnoods met rempedaal erbij en daarna vanuit service poweroff, paar minuten in de auto wachten tot alles stil wordt en dan met rempedaal opnieuw starten.... Ik dacht ook dat het 'kapot' was maar hij doet het nu weer....

Ben al bijna een maand mee bezig, werkt echt niet links. Alle reders gedaan etc, rechts doet die het wel
Zeker? Het zit ook in de Model 3.

Op de S geen geluidjes helaas, net geüpdatet en niets in menu en ook niet in changelog.
 
Yep yep, hier ook 2019.20 binnen gekregen gisteravond :). Nog niet uitgebreid kunnen testen maar de 15km x2 van thuis naar werk. Door de drukke kan ik geen Lane change echt doen maar ik stop & go traffic vond ik altijd AP heerlijk, lekker mijn broodje eten in de auto, de haren nog even drogen in de ventilatie en leuke muziek uitzoeken op Spotify. Echter vandaag vond ik het echt niet relax, ik heb 3 keer gehad dat ik angstig met de voet boven de rem zat van "Heeee je mag harder remmen of zal ik maar ingrijpen"... Het was een iets sneller stop&go traffic dan normaal maar toch kan ik me niet herinneren dan ik hem zo traag vond met remmen.

Op de terug weg volledig zelf gereden de laatste weken kan ik het niet helemaal plaatsen maar ik rij liever zelf dan met AP... misschien omdat hij telkens niet mijn max aangegeven snelheid wil aanhouden en de bochten die ik 2x dag pakt veel te traag neem naar mijn gevoel, maar he, zelf rijden is echt geen straf in deze auto), maar wat wel goed ging, waar ik regelmatig van die BIEP RODE VRACHTAUTO LET OP ingreep had bij terug naar recht na een vrachtauto, heb ik dus nu wel een rode lijn en rode vrachtauto gezien maar geen bier, geen ingreep, het dat voelde een stuk fijner. Ik weet niet of het toeval was of dat iets veranderd is...?

Ik ben benieuwd of deze ervaring herkenbaar is bij jullie!

Zeer herkenbaar. Sinds vanochtend heb ik mijn job als rijinstructeur EAP/NOA beëindigd. Stuur weer lekker zelf. Scheelt een hoop stress.
 
Nou ja ik heb wel hoop dat het snel weer beter wordt en ik vind het wel harstikke leuk om mee te kunnen spelen, anders had ik niet FSD erbij gekocht. Ik kan ook niet precies de vinger leggen wat er echt anders is, maar waar ik nog enkele weken terug met plezier bijna 90% van mijn rit Eindhoven - Amsterdam op AP deed, nu gaat het zelfs in de files minder. Ik hoop alleen dat ik voor het einde van mijn leasecontract toch iets meer van FSD features mag genieten... En anders koop ik mijn auto gewoon over :p #istilllovemycar
 
Kan Tesla niets aan doen natuurlijk, eu wetgeving loopt helaas nog steeds jaren achter.
Volgens mij vereist de wet niet dat alles met schokken (powerpedal) en rukken aan het stuur gepaard gaat. Ik vindt dat we ook niet kunnen stellen dat het alleen voortkomt uit beperkingen die Tesla opgelegd krijgt uit de wet.
Waarom moet je bij een lane-change als alle verkeer met elkaar meerijdt de snelheid 5kmh reduceren en vervolgens concluderen dat de lane-change niet door kan gaan omdat achteropkomend verkeer te dicht bij komt. Dat heb ik vandaag meerdere malen zien gebeuren.
 
  • Like
Reactions: RobsEV and Hbrink
Vandaag voor het eerst met 20.1 gereden met MS 100D 2.5. Utrecht - Uithoorn via A2 en Provinciale weg.

+ los van de uitzonderingen is het sturen door AP en bij NoA heel solide
+ uitvergrote plaatje is fijn, meesturen en lichtjes ook
+ afslag bij Vinkeveen automatisch
+ baan wisselen prima als je zelf 100% check of het ruim kan
- ineens vertragen van 100 naar 80 na de tunnel bij eerste instroom vanaf links, dan toch weer 100
- op uitvoegstrook remmend om de bocht te halen en gelijk weer iets versnellen
- op de terugweg, afslag 6,7,8 naar Utrecht twee banen, NoA wil niet kiezen tussen linker of rechter baan, heen, weer, heen, weer

Ik blijf zoveel mogelijk AP en NoA gebruiken ... maar alleen als ik zonder gasten in de auto zit. Ik moet me namelijk volledig concentreren. Ooit was het relaxt rijden, NOT any more.
Ik schaam me diep voor mijn Tesla AP en NoA. Elon Musk moet nodig een rondje Nederland doen. Ik zal hem graag rondrijden.
 
  • Like
Reactions: woes
Volgens mij vereist de wet niet dat alles met schokken (powerpedal) en rukken aan het stuur gepaard gaat. Ik vindt dat we ook niet kunnen stellen dat het alleen voortkomt uit beperkingen die Tesla opgelegd krijgt uit de wet.
Waarom moet je bij een lane-change als alle verkeer met elkaar meerijdt de snelheid 5kmh reduceren en vervolgens concluderen dat de lane-change niet door kan gaan omdat achteropkomend verkeer te dicht bij komt. Dat heb ik vandaag meerdere malen zien gebeuren.

Helaas is dit wel de regelgeving - inhalen moet binnen 5 seconden gebeuren, dus eerst kijken dat er geen verkeer komt, dan pas richtingaanwijzer aanzetten en scherpe bochten nemen mag ook niet meer. Slaat nergens op, maar ja ze lopen echt achter met de wetten.
Er zijn zoveel artikelen hierover.... echt triest
Tesla adjusts Autopilot to comply with new EU regulations
 
Toch nog even over die regelgeving; Ik lees hier regelmatig "EU loopt achter met de wetten"...

Maar het is nieuwe wetgeving! (vroeger hoefden we het stuur niet eens vast te houden en mochten we van a'dam tot r'dam over een inhaalmanoeuvre doen.. nou ja knipperen)

Het is toch ongelooflijk en niet wenselijk dat nieuwe wetgeving er blijkbaar voor zorgt dat we (nog verder gaan) achterlopen?

Overigens; tijdens mijn dagelijkse beperkte ritjes heb ik vooral last van de korte nagtimes en van het feit dat sommige provinciale wegen ineens geen Lane change meer toe laten. Verder ben ik niet geheel ontevreden en ik zie geen reden om te stoppen met het gebruik.
Afgelopen maandag naar Afas Live (A'dam) gereden op NOA. Hij geeft soms wat rare suggesties, maar die volg je dan toch gewoon niet op?
 
Last edited:
Lijkt mij een goed idee dat wij een standaard mailtje maken met klachten, zodat wij
Toch nog even over die regelgeving; Ik lees hier regelmatig "EU loopt achter met de wetten"...

Maar het is nieuwe wetgeving! (vroeger hoefden we het stuur niet eens vast te houden en mochten we van a'dam tot r'dam over een inhaalmanoeuvre doen.. nou ja knipperen)

Het is toch ongelooflijk en niet wenselijk dat nieuwe wetgeving er blijkbaar voor zorgt dat we (nog verder gaan) achterlopen?

Overigens; tijdens mijn dagelijkse beperkte ritjes heb ik vooral last van de korte nagtimes en van het feit dat op sommige provinciale wegen ineens geen Lane change meer toe laten. Verder ben ik niet geheel ontevreden en ik zie geen reden om te stoppen met het gebruik.
Afgelopen maandag naar Afas Live (A'dam) gereden op NOA. Hij geeft soms wat rare suggesties, maar die volg je dan toch gewoon niet op?

De wet is idd nieuw, maar zo achterhaald dat in deze tempo fsd er over 100 jaar nog niet gaat werken.
 
  • Like
Reactions: Superendo
Bjorn Nyland had gisteren of eergisteren een filmpje op zijn YouTube gezet waarin zijn Model 3 met de nieuwe software enorm hoge snelheden haalt tot in de 190 kW's op ik geloof een Ionity 350kW lader. Zelfs richting de 50% SoC kun je nog dik boven de voorheen maximale 120kW krijgen. Ideaal voor snelle stops bij roadtrips dus!

Weet iemand of dat dus om de 2019.20.1 versie gaat?