Kijk, ofwel scheelt er dan iets aan je auto ofwel ben je hyper kritisch, want ik ben zeer te spreken over TACC, EAP en zelfs de automatische ruitenwissers die naar mijn smaak beter werken dan die op onze BMW's. Het meest frustrerende van die BMW ruitenwissers vond ik nog dat je telkens moest zeggen tegen dat ding dat het echt wel regende... Het zal ook geen fluke zijn van toevallig 1 goed presterende Model X op HW2.0 want onze Model 3 met HW2.5 doet net hetzelfde.
Let op dat ik niks zeg over NoA, dat is duidelijk nog beta software, maar als driver assistance vind ik dat al een mooie blik op de toekomst. Ik neem 70% van mijn afritten nog altijd wel zelf omdat ik niet 3 kilometer voor een afrit al op het rechtervak ga kamperen, maar er zit wel een evolutie in.
Ik erger me aan je continue kritiek van dezelfde functies, waarna ik enkel kan concluderen dat je ofwel een auto met problemen hebt en er niks aan doet behalve eindeloos zitten janken, ofwel een zeer goed idee hebt over wat je wil (domme adaptive cruise control, een led en refractiemeting van 200€) en dat je dan eigenlijk de verkeerde auto hebt gekocht, waarover je ook eindeloos zit te janken. In beide gevallen zijn ze niet relevant voor de software 9.0 discussie.
Het zou je sieren moest je voor de verandering ook eens iets doen aan de oorzaak van je problemen, in plaats van maar eindeloos te janken. Ik loop niet hoog op met jankers die verwachten dat er automagisch vanuit ergens hoger dan hen een kracht hun problemen gaat oplossen. Echt, niemand boeit het hier dat je TACC op de rem tikt omdat je hyper technologische auto bij het uitrijden van schaduw naar zon bij het naderen van een tegemoetkomende vrachtwagen op de rem tikt omdat de auto nog in een leerfase zit. Je zit continu te zeggen dat je Audi het veel beter kon, en de service er ook veel beter was: wat rij je dan nog met een Tesla, man? Misschien krijg je nu nog wat voor een '18 S75D en dan kan je lekker weer gaan rijden in een echte Audi A6 ofzo.
En tuurlijk ben ik vooringenomen. Ik heb met volle tevredenheid 10 jaar geleden afscheid genomen van mijn 1996 Audi Cabrio nadat dat ding menig stevig onderhoudsfactuur had veroorzaakt en na 150000km waardeloos was, en kijk ernaar uit om mijn BMW K1600GT te wisselen op iets elektrisch.