Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 9.0

This site may earn commission on affiliate links.
11km kwijt in een Model 3 is zo een 2kW. Ik weet niet of ik dat veel moet vinden. Ik denk dat je met Sentry Mode en TeslaFi aan even veel zou kwijt zijn.

Staat je alarm ook af? Als het alarm af staat kan Cabin Overheat Protection aan staan. Dat zorgt ervoor dat het interieur nooit warmer dan 40ºC zou worden.

Tesla Cabin Overheat Protection Put To The Test
 
  • Helpful
Reactions: Jawbone
Autoalarm is vannacht 3x afgegaan. Eerste keer is niet zo vreemd, kan zijn dat er vlieg in zit ofzo (eerste jaar van eigenaarschap gebeurde dit vaak, later minder, heb vermoeden dat ze sensitivity omlaag gezet hebben van alarm). Maar tweede en derde keer zat ongeveer een uur tussen en auto maakte geen geluid, kreeg alleen app notificatie. Zijn hier meer mensen die wel eens hebben gehad dat je alarm notificatie op telefoon krijgt maar auto geen alarm geluiden maakte?
 
11km kwijt in een Model 3 is zo een 2kW. Ik weet niet of ik dat veel moet vinden. Ik denk dat je met Sentry Mode en TeslaFi aan even veel zou kwijt zijn.

Staat je alarm ook af? Als het alarm af staat kan Cabin Overheat Protection aan staan. Dat zorgt ervoor dat het interieur nooit warmer dan 40ºC zou worden.

Tesla Cabin Overheat Protection Put To The Test

De auto staat vol in de zon en de interieur temperatuur is maar 37 graden Celcius, het zal dus idd waarschijnlijk de overheat protection zijn. Kost me dus circa 2 kWh per dag wat neerkomt op €0,40(op warme dagen zoals vandaag). Voor dat geld laat ik hem liever aan staan, aangezien ik de range toch niet nodig heb. Iig fijn om te weten waar het door komt.
 
  • Disagree
Reactions: Roberto 2018
Ik kan helemaal niets doen aan deze issues. Heb er met Tesla over gebeld (is al een uitdaging op zich) en het antwoord was dat het met een update waarschjnlijk wel zou worden opgelost. Bij het SeC weten ze volgens mij ook niet meer dan wij m.b.t. dit soort ontwikkelingen. Mijn overbuurman heeft exact dezelfde auto en dezelfde issues. Audi is zeker niet heilig bij mij, maar die auto deed wel wat er was beloofd (op de uitstoot na :)) en de dealer nam mij i.i.g. serieus als ik een probleem had (slechts 1x voorgekomen in 7 jaar). Bij Tesla hebben ze bij het SeC geen enkel idee als het om dit soort issues gaat.

Echt, niemand boeit het hier dat je TACC op de rem tikt omdat je hyper technologische auto bij het uitrijden van schaduw naar zon bij het naderen van een tegemoetkomende vrachtwagen op de rem tikt omdat de auto nog in een leerfase zit.
Meen je dit nu echt werkelijk? Jij vindt het volstrekt normaal dat een auto vol in de ankers gaat als er een vrachtwagen tegemoet komt rijden? De auto zit nog in de leerfase is het excuus? Ik heb geen experimenteel voertuig gekocht van een stel studenten, maar een auto van 100K waarvan een belangrijke comfortfunctie (adaptieve cruise control) het niet fatsoenlijk doet. Jouw oplossing om de auto te verkopen (en minimaal 30K verlies te incasseren), omdat de auto steeds beroerder gaat werken is natuurlijk ook een beetje de omgekeerde wereld in mijn ogen.

Maar gezien de nogal onrespectvolle toon in je laatste bericht denk dat ik wel klaar ben met deze discussie met jou.
 
Laat me vandaag net een interessant akkefietje met de Tesla Adaptive Cruise Control hebben (kwestie van een onderscheid te maken met de TACC-oplossingen van de concurrentie):

Ik rij doorheen een dorpscentrum waar de limiet 30 km/u is, en rij netjes op TACC. Rechtsvoor van me is een auto geparkeerd in een parkeervak, en een nogal omvangrijke vrouw is net uitgestapt en wil haar deur aan bestuurderszijde sluiten. TACC remt sterk, omdat het de hindernis op mijn rijvak ziet. In mijn achteruitkijkspiegel zie ik de vrouw kwaad naar me kijken :(
 
11km kwijt in een Model 3 is zo een 2kW. Ik weet niet of ik dat veel moet vinden. Ik denk dat je met Sentry Mode en TeslaFi aan even veel zou kwijt zijn.

Staat je alarm ook af? Als het alarm af staat kan Cabin Overheat Protection aan staan. Dat zorgt ervoor dat het interieur nooit warmer dan 40ºC zou worden.

Tesla Cabin Overheat Protection Put To The Test

Alarm staat aan waardoor ik niet aan de overheat slider kan zitten. Echter lijkt die wel degelijk te koelen bij een interieur T van +40 graden. Wel raar dat ik dit dan niet uit kan zetten? Ik kan hier niets over vinden in de manual, behalve dat het alarm niet werkt als overheat protectie of dogmode aan staat.
 
Kijk, ofwel scheelt er dan iets aan je auto ofwel ben je hyper kritisch, want ik ben zeer te spreken over TACC, EAP en zelfs de automatische ruitenwissers die naar mijn smaak beter werken dan die op onze BMW's. Het meest frustrerende van die BMW ruitenwissers vond ik nog dat je telkens moest zeggen tegen dat ding dat het echt wel regende... Het zal ook geen fluke zijn van toevallig 1 goed presterende Model X op HW2.0 want onze Model 3 met HW2.5 doet net hetzelfde.

Let op dat ik niks zeg over NoA, dat is duidelijk nog beta software, maar als driver assistance vind ik dat al een mooie blik op de toekomst. Ik neem 70% van mijn afritten nog altijd wel zelf omdat ik niet 3 kilometer voor een afrit al op het rechtervak ga kamperen, maar er zit wel een evolutie in.

Ik erger me aan je continue kritiek van dezelfde functies, waarna ik enkel kan concluderen dat je ofwel een auto met problemen hebt en er niks aan doet behalve eindeloos zitten janken, ofwel een zeer goed idee hebt over wat je wil (domme adaptive cruise control, een led en refractiemeting van 200€) en dat je dan eigenlijk de verkeerde auto hebt gekocht, waarover je ook eindeloos zit te janken. In beide gevallen zijn ze niet relevant voor de software 9.0 discussie.

Het zou je sieren moest je voor de verandering ook eens iets doen aan de oorzaak van je problemen, in plaats van maar eindeloos te janken. Ik loop niet hoog op met jankers die verwachten dat er automagisch vanuit ergens hoger dan hen een kracht hun problemen gaat oplossen. Echt, niemand boeit het hier dat je TACC op de rem tikt omdat je hyper technologische auto bij het uitrijden van schaduw naar zon bij het naderen van een tegemoetkomende vrachtwagen op de rem tikt omdat de auto nog in een leerfase zit. Je zit continu te zeggen dat je Audi het veel beter kon, en de service er ook veel beter was: wat rij je dan nog met een Tesla, man? Misschien krijg je nu nog wat voor een '18 S75D en dan kan je lekker weer gaan rijden in een echte Audi A6 ofzo.

En tuurlijk ben ik vooringenomen. Ik heb met volle tevredenheid 10 jaar geleden afscheid genomen van mijn 1996 Audi Cabrio nadat dat ding menig stevig onderhoudsfactuur had veroorzaakt en na 150000km waardeloos was, en kijk ernaar uit om mijn BMW K1600GT te wisselen op iets elektrisch.
Dit is nou weer zo’n voorbeeld van hautain en betweterig gedrag waar ik me zo aan stoor op dit forum. Iemands menig strookt niet met je eigen mening en je gooit er drie keer janken in, om het kracht bij te zetten maak je het cursief. Respectloosheid, praat je zo ook met je baas en de partner thuis?

Daarbij zeg je dat het niemand interesseert dat.... maar dat lieg je. Je spreekt niet namens alle bezoekers hier en al helemaal niet namens mij.
 
  • Like
Reactions: woes
Kijk, ofwel scheelt er dan iets aan je auto ofwel ben je hyper kritisch, want ik ben zeer te spreken over TACC, EAP en zelfs de automatische ruitenwissers die naar mijn smaak beter werken dan die op onze BMW's. Het meest frustrerende van die BMW ruitenwissers vond ik nog dat je telkens moest zeggen tegen dat ding dat het echt wel regende...
Ik hoop ook dat de automatische ruitenwissers snel verbeteren! In de helft van de tunnels gaan ze aan op het moment dat je de tunnel in gaat en met het droge en stoffige weer van de afgelopen dagen zit je ruit meteen vol met strepen. Ook hoop ik dat je de gevoeligheid kan bijsturen want naar mijn mening is de interval stand vaak ca 30% te langzaam.

Ik ben zeker niet hyper kritisch maar zelfs als semi-early adopter erger ik me aan het feit dat ik na 10 weken nog steeds geen goed functionerende koplamp unit heb en er nog steeds een stekker uit mijn dak hangt omdat men geen lamp heeft ingebouwd. Er lopen er nu 1000 per dag van de band maar ik moet 10 weken wachten op een onderdeel van een euro of 5 :mad:.

Zo, nu kan er er weer een maand tegen :D
 
  • Funny
Reactions: Carl and shthpnz
Sinds vorige week maandag de Model 3 in bezit. Super tevreden mee!

Enig punt is dat ik de auto met 2019.12.1.2 5c87371 heb meegekregen, en er al een aantal dagen (in het software menu) de melding staat dat er een update beschikbaar is en dat ik verbinden moet met de wifi om deze te downloaden.
Aan de "downloadbalk" te zien heeft de auto al een kleine poging gedaan om te starten met downloaden (er is een miniem groen streepje zichtbaar), maar hij wil niet verder downloaden.

Inmiddels de auto al een paar avonden aan de wifi hangen, maar er lijkt weinig te gebeuren. Zowel een "soft-reset" (beide scrollwieltjes indrukken) als een "hard-reset" (via security menu de auto uitschakelen) geprobeert zonder resultaat. Nog andere tips?
Niemand?