You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jup. Als ik de reacties hier lees krijg ik het vermoeden dat niet iedereen het over hetzelfde heeft. Je hebt twee varianten 'hinderlijk afremmen' en 'dikke noodrem in de ankers'.
Die 2e variant heb ik zelf 1x mee gemaakt. Als ik niet direct had gereageerd had ik het niet kunnen navertellen. Daarna een half jaar geen AP meer durven gebruikt.
Die dikke-noodrem-functionaliteit kan je trouwens uitzetten (in AP menu, noodrem ofzoiets). Dat doe ik tegenwoordig voordat ik AP aanzet (*), anders durf ik het niet aan.
(*) Dit is geen advies!
Verzekeringspremies stijgen door meer schadegevallen en hogere schadebedragen per incident. Nu schijnt het aantal schadegevallen weer toe te nemen (zal wel door appende bestuurders komen), maar mede door de toename aan technologie in auto's (bijv. airbags) is het gemiddelde schadebedrag flink opgelopen. Ook de autoinbraken om MMI units te stelen (Audi, BMW, VW, ...) zijn veelvoorkomende schades en net even wat duurder dan de junk die vroeger je autoradio er even uithaalde.Terechte constatering. In dat kader zijn de sterk stijgende verzekeringspremies, en het feit dat sommige verzekeringsmaatschappijen een Tesla niet eens meer willen verzekeren, een teken aan de wand.
Als ik een veel soepeler rijdende auto krijg als die stilstaande objecten niet zou herkennen, dan zou ik het er wel voor over hebben om die veiligheid op te offeren voor een prettiger rijdende auto. Ik let goed genoeg op om stilstaande auto's op de provinciale of snelweg tijdig te herkennen. Nu schakel ik EAP/TACC dan ook af, omdat je dan veel rustiger kunt afremmen (vaak alleen regen). Ik weet dat het doel van Tesla een volledig autonoom rijdende auto is, maar ik kwam er helaas pas na aankoop achter dat de adaptieve cruise-control niet deed wat ik er van had verwacht.We blijven telkens maar die Volvo dingen aanhalen, maar wat je moet beseffen is dat al die oudere systemen helemaal niet stilstaande objecten herkennen.
wow wat een reacties. Bedankt voor de kritiek en support. Vooropgesteld; ik heb niet met een stopwatch gemeten hoe lang ik er over deed om het pedaal in te trappen. Daarnaast heb ik ook de tijd niet gehad om te kijken wat de exacte snelheid voor en na remmen was. De cc stond op 130 en ik ging inhalen. De eerdere fantombrakes waren van het caliber regeneratief remmen en die heb ik allemaal prima snel op kunnen vangen. Deze fantombrake was echter een actieve noodstop.
Ongeacht welke snelheid ik exact verloor en hoeveel miliseconden ik er over heb gedaan om mijn pedaal te vinden was de situatie gewoon verstrekt onverwacht. Voor mij nog het minst, want ik weet dat het systeem niet perfect is. De persoon achter mij zag het niet aankomen (want lege snelweg met veel ruimte) Hij raakte me net niet en had niet eens tijd om te toeteren of een vervelend gebaar te maken.
Ongetwijfeld had ik beter kunnen handelen en verdien ik mijn rijbewijs niet na 18 jaar rijervaring zonder ongelukken, maar ik voelde me toch genoodzaakt om mede(!!) Tesla enthousiastelingen nogmaals te waarschuwen dat dit soort fantombrakes realiteit zijn en kunnen gebeuren.
Het is een fantastische auto en ik accepteer dat Tesla zo stoer is om een next level van autorijden na te streven en dat daar risico's aan kleven. Ik hoop dat iedereen er net zo van kan genieten als ik doe.
Op naar de volgende software versie zodat we weer een stapje dichter bij een perfect werkend systeem zijn!
Geavanceerd zetten en wachtenIs er een methode om naar updates te zoeken? ik zit nog op 2019.20.2.1. terwijl diverse SR+ rijders al nieuwe updates hebben ontvangen.
de auto heeft thuis prima wifi verbinding, daar lijkt het niet aan te kunnen liggen.
Hoe kom jij erbij dat zo'n Volvo 'ding' geen stilstaande objecten herkent. Dat 'ding' herkent dat wel spreek ik uit ervaring.We blijven telkens maar die Volvo dingen aanhalen, maar wat je moet beseffen is dat al die oudere systemen helemaal niet stilstaande objecten herkennen. Waarom niet? Omdat voor een radaroog heel de wereld stil staat. Zo een radar kan geen onderscheid maken tussen een brugpeiler of een gestopte auto. Wat kan die radar wel zien? Een traag rijdende auto, want die heeft een andere snelheid dan de brugpeiler ernaast, of het wegdek eronder.
Dat was ook de reden waarom je met autopilot niet naar een rood licht kon rijden waar auto's stil stonden: autopilot kon stilstaande auto's ook nog niet herkennen.
Maar dat is niet acceptabel als je volledig zelfrijdende auto's wil verkopen, dus moet je wel een manier gaan vinden waarop de auto het onderscheid kan maken tussen een stilstaande auto op je rijvak, of een brugpeiler naast je rijvak.
En dat weet je door ...?
Ik vind je vraagstelling nogal aanmatigend maar dat terzijde.
Dit schijnt de laatste maanden een beetje de standaard te worden op het forum hier.
Tesla zelf geeft geen enkele reactie op dit fenomeen en bij het SeC halen ze hun schouders op en stellen gelaten dat je zelf gewoon verantwoordelijk blijft.