Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 9.0

This site may earn commission on affiliate links.
...Sindsdien heb ik de wifi van mijn tesla verwijderd en ik ben lekker op versie 16 gebleven...
Indien Tesla het echt noodzakelijk vindt, worden updates geforceerd. Dan komen ze binnen over de 3G/4G/LTE verbinding en worden zonder aankondiging geïnstalleerd.
Dit gebeurde tot op heden slechts erg zelden. Er was ooit de noodgreep om via een update de rijhoogte te vergroten om de gevoeligheid voor rotzooi op de weg die het accupakket kon beschadigen te verminderen. (Later structureel opgelost door een titanium bescherming aan de voorzijde van de accu te monteren.) Ook kregen recent sommigen ongevraagd 2019.16.2 geïnstalleerd, mogelijk als voorzorgsmaatregel vanwege incidenten met oververhitte batterijen in Azië.
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: MusQueTear
Ik volgde dit draadje vanwege de naam “software”. Natuurlijk is AP en FSD ook software maar zouden we daar niet een apart draadje voor moeten maken?

Ik ben te karig om AP te betalen dus het draadje is nu voor mij zinloos, terwijl ik wel interesse heb in andere SW updates. Wat nu?
 
Als je vragen hebt of dingen wil bespreken die voor jou belangrijk zijn, deel dat gerust en ik denk dat mensen er over mee zullen praten.

Het vele praten over FSD neemt niet weg dat jouw interesses hier gewoon ook mogen, hoor! Tenminste binnen het "Software versie 9.0" kader.

ps. Meer details (bijv. release notes) worden vaak op reddit gedeeld. Tesla, Inc - The Original Tesla Motors Reddit Forum • r/teslamotors
 
Ik schrijf regelmatig over *mijn* ervaringen met NoA/EAP maar wil toch nadrukkelijk melden dat ik ieders belevenissen zonder meer voor waar aanneem. Waarom ook niet, ik zie weinig echte trollen hier...

Verschillen zijn er door type auto / versie software / instellingen / route / rijstijl. Ik geloof direct dat standje vijf met 85km / uur achter een vrachtwagen door de polder anders overkomt dan A10 bij Amsterdam (zei de ex-Amsterdammer).

Kortom, ik hoor graag eenieders belevenissen. Kan ik alleen maar van leren!
 
Is het normaal dat spotify om de paar dagen niet meer wil inloggen met het tesla account ? Alleen een reset lijkt het op te lossen.
Hebben jullie er ook last van?
Die situatie ken ik niet. Met een betaald Spotify account ben ik er nog nooit uitgegooid. Ik heb het wachtwoord direct ingevoerd toen ik in Tilburg de auto ophaalde en sindsdien altijd ingelogd gebleven. Spotify is wel wat reponsiever geworden sinds recente software updates. Begin van dit jaar duurde het soms 5 minuten voordat je playlists getoond worden. Dat is inmiddels gelukkig voorbij
 
Ik heb redelijk wat ervaring met de LA Freeway, en nee, het is niet een lazy sunday randstad, het is eigenlijk gewoon een HELE lange meer-baans parkeerplaats, die LA Freeway ;-)

Als je dacht dat de randstad files had ...

Alleen alles is veel breder, groter en gaat trager, je plek 'claimen' is daar nog not-done, er is zelfs nog wat hoffelijkheid te bespeuren (zelfs in LA)...... In NL randstad rijdt iedereen als complete debielen en 2 cm van elkaar, daar ga je echt nooit FSD aan de gang krijgen. Als we het Elon zouden laten zien, vliegt ie jankend naar huis in zijn prive-jet.

(btw: ik doe zelf al 20+ jaar dagelijks 250km randstad verkeer)

Waar ik uiteraard op doel is niet de intensiteit of de hoeveelheid auto's maar de manier van rijden.
In de Randstad is idd 2cm mis meer dan ruim genoeg en nuchter beschouwd is het dat natuurlijk ook.
Alleen met mensen achter het stuur gaat dit wel eens mis met alleen zelfrijdende auto's zou dat juist wel goed moeten gaan.:p
 
Aha! maar bij mij blijft de login disabled ook nadat ik weer verbinding heb. (lte dan wel wifi). Bij mij lijkt het pas weer te werken na reset :/
Probeer eens de browser te openen en even naar google.com te browsen (geen andere 'zware' site openen). Bij mij doet Spotify het daarna direct weer. Dit is ook sneller/simpeler dan een hele reset.
 
  • Like
Reactions: shthpnz
Ik zit nog op een oude versie van de firmware. Met name omdat toen de NOA beschikbaar kwam, Autopilot niet meer op N-wegen schijnt te werken. Is dit nog steeds het geval? Ik rij namelijk dagelijks een half uur over een rustige afgelegen eenbaans(N)weg en zou Autopilot dan echt heel erg missen. Maar wil eigenlijk ook wel graag met de Beach buggy’s aan de slag ;-)