Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 9.0

This site may earn commission on affiliate links.
Voor relay attacks is een onkraakbare verdediging mogelijk, Einstein is your friend. De roundtrip time meten en je weet dankzij een onbreekbare natuurwet met absolute zekerheid of de sleutel zich binnen een bepaalde afstand bevindt. Dat wordt in dit artikel beschreven https://eprint.iacr.org/2010/332.pdf (TL;DR: deze oplossing wordt voorgesteld in paragraaf 6.4).

Dit artikel stamt al uit 2010, dus dat autofabrikanten er in die tussentijd schijnbaar niets mee gedaan hebben, spreekt boekdelen: not my problem.
 
  • Informative
Reactions: FairFrank
Ik weet niet of het met 2019.32.1 te maken heeft maar ik heb sinds gister, 1 dag na de update, regelmatig een soort van waarschuwingsgeluid (boing-achtig) over de speakers. Soms tien minuten niet maar soms twee keer binnen een minuut. Soms 1 boing soms wel 8. Het geluid komt ongeveer 1x per seconde en klinkt een beetje in de richting van de parkeersensor waarschuwing maar is niet precies gelijk.

Op het scherm is niets te zien en ik reed 30-80 km/u zonder AP. Lijkt echt compleet willekeurig te komen en in de log files is volgens de SC medewerker niets te zien.

Iemand anders ook zoiets gehad of een idee wat het zou kunnen zijn?
 
Ik weet niet of het met 2019.32.1 te maken heeft maar ik heb sinds gister, 1 dag na de update, regelmatig een soort van waarschuwingsgeluid (boing-achtig) over de speakers. Soms tien minuten niet maar soms twee keer binnen een minuut. Soms 1 boing soms wel 8. Het geluid komt ongeveer 1x per seconde en klinkt een beetje in de richting van de parkeersensor waarschuwing maar is niet precies gelijk.

Op het scherm is niets te zien en ik reed 30-80 km/u zonder AP. Lijkt echt compleet willekeurig te komen en in de log files is volgens de SC medewerker niets te zien.

Iemand anders ook zoiets gehad of een idee wat het zou kunnen zijn?
Ik krijg 32 ook binnen. Doen of niet doen?
 
  • Informative
Reactions: roderickvd
Nooit eerder deze melding gekregen maar wel uiteraard eerder al vaker vastgelopen, en dat beantwoord dan denk ik ook de vraag of resetten tijdens rijden wel mag. Ja dus lijkt mij.
AC1D341B-7834-479E-9F77-34B0EAE6B30D.jpeg
 
Ja, alles blijft gewoon werken.
Als je AP hebt dan blijft zelfs de AP gewoon werken.
Richtingaanwijzer hoor je niet dan maar buiten knipperen ze wel.
Geen AP, en ja, weet dat alle wel blijft werken maar ging mij meer om de melding. Deze heb ik nog nooit gezien. En als ze die melding kunnen geven, waarom dan niet zelf de reset uitvoeren?
Heb wel vaker complete vastlopers gehad. Zo erg dat ze de MCU al een keer hebben vervangen met de mededeling vanuit Tesla dat het geheugen snel volloop en dat ik nu een 2 snellere MCU zou hebben gekregen. Naast de LTE upgrade en het instrumenten paneel achter het stuur heb ik best wel zo wat upgrades gehad op dat gebied. Wat mij wel opvalt is dat ik vastlopers heb als ik zéér lange ritten maak van 6+ uur en wanneer het altijd fout gaat als ik muziek afspeel via de GSM connectiviteit van de Tesla. Ook nu weer, paar minuten rijden en had even muziek opgezet via de Tesla zelf wat ik eigenlijk noot meer doe ivm het vaak vastlopen dan van de navigatie etc en gelijk vastgelopen.
 
Ik doe altijd een harde reset na een update. Via menu, power down. Dan ca vier minuten wachten en restart door rempedaal in te trappen

Ik heb wat problemen met de dashcam. Kun je voor mij wat duidelijker uitleggen hoe je die hard reset doet? Ik (in een Model S) ben naar het menu gegaan, en instellingen wissen gekozen. Je moet dan eerst inloggen met email en wachtwoord voordat ze verder gaan. Vervolgens ben je alle info kwijt en is je auto weer in factory modus. Wat doe jij anders met power down etc.?
 
Volgens mij draait hij bij de meeste mensen goed.


Waar zit dat pijltje? Hopelijk is 2019.32.2.1 een fix voor mijn probleem.
Dat pijltje komt rechtsbovenaan in de 'iconen'-balk beschikbaar (naast homelink / dashcam-icoontje) op een bepaald ogenblik (in mijn geval tijdens het rijden). Het enigste verschil met vroeger is dat ze u nu sneller toelaten de software te downloaden en te installeren. Tijdens het downloaden kan je nu ook de progress zien. Tijdens het rijden kreeg ik de melding dat ik eerst op Wifi moest zitten voordat de download kan starten: dit lijkt mij logisch om 4G-data-kosten voor Tesla te sparen.
 
Ik weet niet of het met 2019.32.1 te maken heeft maar ik heb sinds gister, 1 dag na de update, regelmatig een soort van waarschuwingsgeluid (boing-achtig) over de speakers. Soms tien minuten niet maar soms twee keer binnen een minuut. Soms 1 boing soms wel 8. Het geluid komt ongeveer 1x per seconde en klinkt een beetje in de richting van de parkeersensor waarschuwing maar is niet precies gelijk.

Op het scherm is niets te zien en ik reed 30-80 km/u zonder AP. Lijkt echt compleet willekeurig te komen en in de log files is volgens de SC medewerker niets te zien.

Iemand anders ook zoiets gehad of een idee wat het zou kunnen zijn?
Bij mij sinds kort hetzelfde. Vooral komt het voor als de auto langer heeft stil gestaan. Mogelijk iets met de luchtpijp??
Staat op deze locaties vaak ik de hoge stand van de luchtvering.
 
Vannacht is mijn M3 geupgrade naar 2019.32.2.1 9b8d6cd. Via de app gekozen voor installatie en dat ging meteen goed.
Ik kwam van 2019.28.2.1, dus de tussenliggende versie was blijkbaar niet voor mij.
Het enige wat direct opviel was dat ik bij 90% SoC 5km bij heb gekregen. Maar ja, dat zegt toch niks.
Verder hoorde ik een piepje na het kiezen voor 'eject teslacam'. Dat was mij niet eerder opgevallen.
Ook had ik na het gebruik van Sentrymode nu melding op het scherm dat er twee events waren geweest. Dat had ik hiervoor niet. De melding kwamen niet door in de app trouwens.
 
Ik heb wat problemen met de dashcam. Kun je voor mij wat duidelijker uitleggen hoe je die hard reset doet? Ik (in een Model S) ben naar het menu gegaan, en instellingen wissen gekozen. Je moet dan eerst inloggen met email en wachtwoord voordat ze verder gaan. Vervolgens ben je alle info kwijt en is je auto weer in factory modus. Wat doe jij anders met power down etc.?

Dat is wel heel erg heftig, een factory reset. Ik ken daarnaast twee soorten reset (Model S, december 2017)
1) Reset van de MCU (17 inch, navigatie, muziek ed). Kan tijdens het rijden! twee scollwieltjes tegelijk indrukken
2) Reset. Kan alleen via menu als je geparkeerd staat. Naar menu 'Veiligheid en beveiliging' en kies uitschakelen. Laat de auto dan echt 5 minuten met rust. Daarna weer opstarten.

Ik gebruik optie 2 elke keer nadat de update voor firmware is voltooid. Vroeger had dat toegevoegde waarde, nu hoor ik niemand meer over... maar baadt het niet, schaadt het niet.