Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Spontane 'uw auto heeft onderhoud nodig' melding

This site may earn commission on affiliate links.
Mijn auto is vandaag opgehaald. Tesla S85 als loaner, prima!
Er wordt een nieuwe motor en nieuwe aandrijfassen gemonteerd... dat clunken hoort dus duidelijk niet...
Morgen krijg ik de auto alweer terug. Hopen dat het probleem hiermee opgelost is!


Heb je die witte S85 gekregen ?
Zag die laats bij Oosterhout laden. Mooie combinatie met die 21" zwarte velgen...
 
Ik heb idd een witte gekregen, maar dan met 19" cyclones, zilver.
Ze hebben mijn auto gefixt, gepoetst en vandaag om 18:00 bij de voordeur afgeleverd. De man die hem kwam brengen verontschuldigde zich nog dat hij niet volledig vol was geladen.

Top service en ondersteuning!

(Mijn auto is overigens nog nooit zo stil geweest als nu, prima zo'n nieuwe motor. Ook firmware 5.11 nu, maar ik zie/merk geen verandering)
 
Haal maar een oud draadje uit het stof omdat ik zo geen andere zag....

Kreeg vandaag de melding “auto heeft onderhoud nodig, minder vermogen beschikbaar”.
Dit gebeurde na ongeveer 800 km op de terugweg vanuit vanuit Oostenrijk.
De auto reageerde heel traag op het indrukken van het wattpedaal. Op de snelweg was dit nog redelijk te doen, maar wegtrekken bij een verkeerslicht ergerde zelfs een oma die achter mij reed.

Maandag maar even contact opnemen met Tesla. Auto heeft nu 38K gereden is net een jaar oud en nog nooit een onderhoudsbeurt gehad.
Toen ik net ging kijken was de melding overigens verdwenen.

Ik kon er niets over vinden op het forum, maar is dit bekend bij anderen?
 
Zo'n melding is niet uniek. Wat je kan doen is onderweg even bellen of ze in de auto willen kijken wat er aan de hand is. Dat kan kan gewoon terwijl je onderweg bent - is het iets kleins en vervelends dan heb je wellicht de optie om ergen bij een SeC langs te gaan. Zo hebben wij dat ook eens gedaan in Duitsland onderweg van Italië naar huis. Dan zie je ook het voordeel van het feit dat het gewoon één bedrijf is met dezelfde belangen.

Overigens: "Auto heeft nu 38K gereden is net een jaar oud en nog nooit een onderhoudsbeurt gehad.' Tesla adviseert om de 20K een onderhoudsbeurt.. zo'n melding zal ook niet helemaal een verrassing zijn geweest -;) Hij komt lig niet voor uit simpel de km's tellen.
 
Haal maar een oud draadje uit het stof omdat ik zo geen andere zag....

Kreeg vandaag de melding “auto heeft onderhoud nodig, minder vermogen beschikbaar”.
Dit gebeurde na ongeveer 800 km op de terugweg vanuit vanuit Oostenrijk.
De auto reageerde heel traag op het indrukken van het wattpedaal. Op de snelweg was dit nog redelijk te doen, maar wegtrekken bij een verkeerslicht ergerde zelfs een oma die achter mij reed.

Maandag maar even contact opnemen met Tesla. Auto heeft nu 38K gereden is net een jaar oud en nog nooit een onderhoudsbeurt gehad.
Toen ik net ging kijken was de melding overigens verdwenen.

Ik kon er niets over vinden op het forum, maar is dit bekend bij anderen?
Ja, exact hetzelfde gehad, eveneens tijdens lange rit in Duitsland. Volgens SeC zou het een sensor zijn, stelde niet zoveel voor, maar dat bleek niet de oorzaak. Er is een hoogspanningskabel vervangen van m'n 2 maanden oude S. Melding nog niet opnieuw gezien.
 
Heb je een dual drive? Ik kreeg die melding op mijn x p100d voor het eerst toen die een dag oud was, tijdens een lange rit. De melding zelf werd gegenereerd door een temperatuursensor in de elektromotor op de vooras, die een te hoge temperatuur gaf. Daardoor werd die motor uitgeschakeld. Ik merkte niet veel vermogensverlies, maar dat komt omdat je bij een p dan nog de veel sterkere motor over houdt van de achteras.

Tesla dacht eerst aan lucht in de koelleiding, maar uiteindelijk bleek dat niet het geval en is de motor vervangen. Sindsdien niet meer gehad.
 
Wil ik zojuist wegrijden, deur open, allemaal piepjes en meldingen in het dashboard; auto heeft onderhoud nodig, check systemen, auto start mogelijk niet mee, geen vermogen meer, luchtvering niet actief, auto staat mogelijk niet vlak.
Hij doet helemaal niks meer.
11 maanden en 46.000km en dan dit.
Tesla gebeld, volledige reset en auto uitgeschakeld. ze zien multiple errors. niet te fixen van afstand. wachten op de sleepdienst :(:mad:
 
Wil ik zojuist wegrijden, deur open, allemaal piepjes en meldingen in het dashboard; auto heeft onderhoud nodig, check systemen, auto start mogelijk niet mee, geen vermogen meer, luchtvering niet actief, auto staat mogelijk niet vlak.
Hij doet helemaal niks meer.
11 maanden en 46.000km en dan dit.
Tesla gebeld, volledige reset en auto uitgeschakeld. ze zien multiple errors. niet te fixen van afstand. wachten op de sleepdienst :(:mad:

Klinkt gruwelijk, maar kan op zich gewoon een verrote 12V accu zijn, dan gaat ie ook helemaal uit zijn 'stekker' ....
 
Klinkt gruwelijk, maar kan op zich gewoon een verrote 12V accu zijn, dan gaat ie ook helemaal uit zijn 'stekker' ....
lampen etc doen het allemaal nog, de beide beeldschermen ook dus daar is nog genoeg spanning voor. er is ook nog genoeg spanning om heel veel foutmeldingen te produceren.
Vanochtend deed mn auto al raar, tijdens het bellen een harde plof en ff geen geluid meer, helemaal geen geluid dus ook geen radio etc.

Krijg net bericht dat over 90 minuten een tow truck komt met huur auto. buiten is het 4˚
 
lampen etc doen het allemaal nog, de beide beeldschermen ook dus daar is nog genoeg spanning voor. er is ook nog genoeg spanning om heel veel foutmeldingen te produceren.
Vanochtend deed mn auto al raar, tijdens het bellen een harde plof en ff geen geluid meer, helemaal geen geluid dus ook geen radio etc.

Krijg net bericht dat over 90 minuten een tow truck komt met huur auto. buiten is het 4˚
waar sta je dan? langs de weg?
 
Bij mij eind september 2019 op weg naar Zwitserland:

Auto heeft service nodig , iets met de accu en start mogelijk niet meer.......... Melding verdween weer en de dag erna in Zürich in Zwitserland weer die melding en even later in een parkeergarage op zaterdag middag: Auto start inderdaad niet meer. Niets doet het meer en ook de parkeerrem gaat niet los.

Tesla gebeld; reset gedaan. Auto start niet meer, hij moet naar Tesla gebracht worden.... Hoe moet dat in een lage parkeergarage waar geen sleepwagen kan komen?

Gelukkig wist de berger wat en hoe. 12V Accu weer tot leven gebracht door in de frunk met een quickstarter deze accu iets bij te laden, de parkeerrem te lossen door hem in towmode te zetten en vervolgens drie verdiepingen gesleept te worden door een personenwagen van de berger. Spannend want al die bochten maken terwijl je aan het sleepoog gesleept wordt, dat voelt niet fijn, ook niet voor je velgen met die hoge stoepranden in zo'n garage....
Buiten de auto op een gewone sleepwagen getrokken, kraken en piepen.....
Dan maandag telefoontje van Tesla: er moet een nieuwe motor in....de app geeft aan ' in service' , de app geeft aan 'wacht op onderdelen' Dan vier dagen later: de auto is klaar en een keurig telefoontje.

Ze hebben er van alles aan gedaan, een nieuwe drive unit, een nieuwe 12V accu, uitgelijnd op 4 wielen; wat kleine onderdelen en ook de airbagterugroepactie daar meteen gedaan. Proefrit gemaakt.

Grappig is dat ze de dashcam in de Tesla garage consequent afgeplakt hebben, tijdens de proefrit de camera weer hebben laten filmen, bij terugkeer in de Tesla garage weer afgeplakt hebben.....

Uiteindelijk ben ik super tevreden met de service, ook met de communicatie, een nieuwe motor, een nieuwe 12V accu en de auto keurig gepoetst.Maar het was wel een avontuur. Bij een ICE duurt het vervangen van de motor ook echt tenminste een week.

Rekening: 0 CHF (werkplaatstarief is daar 210 CHF per uur.

IMG-20190921-WA0013.jpg
IMG-20190921-WA0017.jpg
IMG-20190921-WA0044.jpg
Screenshot_20190923-153032_Tesla.jpg
 

Attachments

  • Screenshot_20190923-153032_Tesla.jpg
    Screenshot_20190923-153032_Tesla.jpg
    158.8 KB · Views: 39
Last edited:
Bij mij eind september 2019 op weg naar Zwitserland:

Uiteindelijk ben ik super tevreden met de service, ook met de communicatie, een nieuwe motor, een nieuwe 12V accu en de auto keurig gepoetst.Maar het was wel een avontuur. Bij een ICE duurt het vervangen van de motor ook echt tenminste een week.


View attachment 476230 View attachment 476231 View attachment 476232 View attachment 476233

Dat klinkt idd spannend, zat ook te denken hoe het ding gesleept moet worden, kan m niet meer uit de P krijgen. Hoop op een berger die eerder een tesla mee genomen heeft.