Bij mij eind september 2019 op weg naar Zwitserland:
Auto heeft service nodig , iets met de accu en start mogelijk niet meer.......... Melding verdween weer en de dag erna in Zürich in Zwitserland weer die melding en even later in een parkeergarage op zaterdag middag: Auto start inderdaad niet meer. Niets doet het meer en ook de parkeerrem gaat niet los.
Tesla gebeld; reset gedaan. Auto start niet meer, hij moet naar Tesla gebracht worden.... Hoe moet dat in een lage parkeergarage waar geen sleepwagen kan komen?
Gelukkig wist de berger wat en hoe. 12V Accu weer tot leven gebracht door in de frunk met een quickstarter deze accu iets bij te laden, de parkeerrem te lossen door hem in towmode te zetten en vervolgens drie verdiepingen gesleept te worden door een personenwagen van de berger. Spannend want al die bochten maken terwijl je aan het sleepoog gesleept wordt, dat voelt niet fijn, ook niet voor je velgen met die hoge stoepranden in zo'n garage....
Buiten de auto op een gewone sleepwagen getrokken, kraken en piepen.....
Dan maandag telefoontje van Tesla: er moet een nieuwe motor in....de app geeft aan ' in service' , de app geeft aan 'wacht op onderdelen' Dan vier dagen later: de auto is klaar en een keurig telefoontje.
Ze hebben er van alles aan gedaan, een nieuwe drive unit, een nieuwe 12V accu, uitgelijnd op 4 wielen; wat kleine onderdelen en ook de airbagterugroepactie daar meteen gedaan. Proefrit gemaakt.
Grappig is dat ze de dashcam in de Tesla garage consequent afgeplakt hebben, tijdens de proefrit de camera weer hebben laten filmen, bij terugkeer in de Tesla garage weer afgeplakt hebben.....
Uiteindelijk ben ik super tevreden met de service, ook met de communicatie, een nieuwe motor, een nieuwe 12V accu en de auto keurig gepoetst.Maar het was wel een avontuur. Bij een ICE duurt het vervangen van de motor ook echt tenminste een week.
Rekening: 0 CHF (werkplaatstarief is daar 210 CHF per uur.