Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Stekkerclub

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb ook nog wel een zak ongebruikte verloopstukken en verleng kabels voor je te leen.
  1. Een UK-adapter voor de schuko hoef je niet te maken, die kun je gewoon kopen voor een paar euro maar heb ik ook voor je.
  2. De originele blauwe 32A adapter.
  3. Verloop rode 32A naar 16A voor de UMC.
  4. 10m verlengkabel 3f 16A
  5. 25m verlengkabel 3x2,5mm2
Wat er nog meer in het vooronder ligt weet ik niet meer uit m'n hoofd. Ik kom er zelden:rolleyes:
 
  • Like
Reactions: vdvoorde
Last minute een weekje naar Noorwegen met de MS. Heb inmiddels wat draadjes over Noorwegen doorgenomen en veel nuttige informatie gevonden. Alles wordt wel besproken, tolwegen, busbanen ferry boten, mooie routes en natuurlijk het onvermijdelijke laden. Zoals gebruikelijk zal het allemaal wel goed komen met SUC's en een type 2 kabel maar ben voor de zekerheid toch noch op zoek naar een Chademo adapter en een Noorse UMC kabel. Omdat ik begrepen heb dat Tesla hier zelf ook behulpzaam bij kan zijn bel ik morgen sowieso morgen met Tesla NL en de SEC in Kristiansand / Noorwegen.

Besef dat het allemaal kort dag is maar mijn vraag is dus: Wie heeft er voor de periode van 14 t/m 23 juli een Chademo adapter of Noorse UMC kabel te leen? Vanzelfsprekend tegen een redelijke vergoeding of een lekkernij uit Noorwegen. O ja, woon - werk in de regio Utrecht / Den Haag.
Hoor het graag!
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: _Coen_
Ik heb ook nog wel een zak ongebruikte verloopstukken en verleng kabels voor je te leen.
  1. Een UK-adapter voor de schuko hoef je niet te maken, die kun je gewoon kopen voor een paar euro maar heb ik ook voor je.
  2. De originele blauwe 32A adapter.
  3. Verloop rode 32A naar 16A voor de UMC.
  4. 10m verlengkabel 3f 16A
  5. 25m verlengkabel 3x2,5mm2
Wat er nog meer in het vooronder ligt weet ik niet meer uit m'n hoofd. Ik kom er zelden:rolleyes:

Hi HWS,

1. Ik heb inderdaad wat adapters gevonden maar ik vind ze allemaal ielig, wil wel dat ze 13A kunnen trekken. Heb inmiddels onderdeeltjes besteld. Gek genoeg is een losse UK stekker erg moeilijk te vinden! Maar dank voor het aanbod!
2. Handig!
3,4 Hoe werken die?
5. Die heb ik gelukkig wel!

Dank alvast,

Dimitri
 
Hoe die werken? Als je een 32A aansluiting hebt gevonden. Had ik laatst toen ik reed voor "Dag met een lach" bij dierenpark Emmen, dan past de 16A adapter vd UMC niet, daar heb ik een kort verloop stukje voor. De aansluiting zat ook nog aan de ander kant vh het hek bij het parkeerterrein. Daar kon ik mooi die 10m kabel voor gebruiken.
 
  • Like
Reactions: timidri
Dit is wat Hendrik bedoelt:
cee32162.jpg
cee16_verlengkabel.jpg
 
  • Like
Reactions: timidri and HWS
Hi,

Vanaf 14 Augustus ga ik naar het Lago Maggiore.. en het zou prettig zijn bij het huisje op de camping wat bij te kunnen laden.. Dat kan ik met de schuko doen, en verlengkabel.. die allemaal het hele jaar ongebruikt in de kofferbak liggen.. maar daarbij zou een adapter voor 16A ook wel prettig zijn..

Dus.. als iemand in de provincie Zeeland (Of evt Brabant..) toevallig onderstaande te leen heeft?

Dan hoor ik heel graag of ik deze tegen een kleine vergoeding eens mag lenen!

Bij voorbaat dank !

Adapter CEE 16A Blauw Male naar CEE 16A Rood Female


 
@Mdobro nav je vertrek een IBILcard te lenen, hierboven: ik meen begrepen te hebben dat je die eenvoudig terplekke bij de Repsol tankstations (waar ook die laders staan kennelijk)kan regelen / kopen.

Maar misschien ben ik onjuist geïnformeerd?

Iemand anders hier concrete ervaring daarmee / dat al een keer geprobeerd?
 
1 september vertrek ik voor 2 weken naar Slovenië en (Noord-)Italië. Heb bij de diverse agriturismo's en B&Bs geïnformeerd en het lijkt er op dat ik voornamelijk op Schuko laden ben aangewezen. Gezien ik nog wel eens lees in het Italië topic dat de netspanning wat wisselvallig kan zijn, is het verstandig om een Juicebooster of Fivari te lenen voor als de UMC niet werkt? Wat zijn jullie ervaringen?
Ik zit niet overal dicht bij een SuC, dus wel handig om de opties open te houden. 25m 3x2.5mm kabel heb ik wel in de frunk.
De laatste paar nachten zitten we in de Barolo streek, dus een mooi flesje wijn als beloning moet geen probleem zijn ;)

Edit: Woonachtig in Breda en werkzaam in Rotterdam
 
Last edited:
1 september vertrek ik voor 2 weken naar Slovenië en (Noord-)Italië. Heb bij de diverse agriturismo's en B&Bs geïnformeerd en het lijkt er op dat ik voornamelijk op Schuko laden ben aangewezen. Gezien ik nog wel eens lees in het Italië topic dat de netspanning wat wisselvallig kan zijn, is het verstandig om een Juicebooster of Fivari te lenen voor als de UMC niet werkt? Wat zijn jullie ervaringen?
Ik zit niet overal dicht bij een SuC, dus wel handig om de opties open te houden. 25m 3x2.5mm kabel heb ik wel in de frunk.
De laatste paar nachten zitten we in de Barolo streek, dus een mooi flesje wijn als beloning moet geen probleem zijn ;)
Mischien even melden welke regio NL.
Ik heb evt een Fivari omgeving A'dam te leen.
 
1 september vertrek ik voor 2 weken naar Slovenië en (Noord-)Italië. Heb bij de diverse agriturismo's en B&Bs geïnformeerd en het lijkt er op dat ik voornamelijk op Schuko laden ben aangewezen. Gezien ik nog wel eens lees in het Italië topic dat de netspanning wat wisselvallig kan zijn, is het verstandig om een Juicebooster of Fivari te lenen voor als de UMC niet werkt? Wat zijn jullie ervaringen?
Ik zit niet overal dicht bij een SuC, dus wel handig om de opties open te houden. 25m 3x2.5mm kabel heb ik wel in de frunk.
De laatste paar nachten zitten we in de Barolo streek, dus een mooi flesje wijn als beloning moet geen probleem zijn ;)
Niet alleen de spanning maar ook de aarding laat ter plekke wel eens te wensen over. Meerdere contactdozen proberen ter plekke dan. Altijd handig is te kijken wat het probleem precies is met de UMC:
Knipsel.JPG
 
In de periode van 19 augustus t/m 10 september gaan wij een rondreis maken door Noorwegen. Ondanks dat ik het gevoel heb dat wij het met de 'standaard' adapters prima moeten redden, is het wellicht verstandig om toch een CHAdeMO adapter mee te nemen. Is er iemand van wie wij een adapter kunnen huren of zijn er wellicht commerciële bedrijven die dit soort zaken verhuren?

Ik woon in Dordrecht, werk in Zoetermeer, maar een 'beetje' omrijden is uiteraard geen probleem.

Patrick Vink
 
Dank voor het filmpje Ton,

Desondanks, zou ik graag van 26-08-2017 t/m 17-09-2017 voor een Noorwegen vakantie een ChaDeMo adapter lenen als iemand die 3 weken kan missen.
Heeft iemand overigens enig idee of de Besen mobiele lader werkt op het Noorse IT netwerk? (er staat bij 'aarde detectie' maar geen idee wat ze ermee bedoelen).. Of iemand die een Mennekes schuko lader heeft (die werken wel in Noorwegen)?

Bij voorbaat zeer erkentelijk en uiteraard staat er wat lekkers tegenover!
Oh, en ik wil 'm natuurlijk zelf wel komen ophalen en terugbrengen.