Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Stekkerclub

This site may earn commission on affiliate links.
Beste HWS, ik kende deze site niet maar ik heb wel op de site van Tesla gekeken naar superchargers en destination
De uitdaging is niet er komen, maar "vrij" kunnen touren daar, ook met een vrij hoofd. Wij zitten namelijk in het meest zuid-westelijke puntje. Dit is 110km van de laatste supercharger. Dat biedt niet zo veel ruimte om te touren (heen en weer naar supercharger is al ca 200km)

Er zitten welk enkele chargers daar, ze werken daar veel met ChaDeMo stekkers, dus vandaar de adapter
Ook jij mag de Chademo adapter lenen hoor! Wel zorgen dat ie op tijd terug is voor Robertvg.. ik werk in Utrecht, daar kunnen we ook afspreken. Stuur maar PM
 
Wij gaan over een week naar Engeland op vakantie en wil voor de zekerheid ook de mobile connector/charger kunnen gebruiken,
Op de tesla site adviseren ze geen reisadapters te gebruiken voor de mobile charger/connector, maar een officiele Tesla adapter

Heeft iemand hier ervaring mee? Werkt een gewonen reisadapter ook? Tesla heeft ze namelijk niet op voorraad
 
Beste HWS, ik kende deze site niet maar ik heb wel op de site van Tesla gekeken naar superchargers en destination
De uitdaging is niet er komen, maar "vrij" kunnen touren daar, ook met een vrij hoofd. Wij zitten namelijk in het meest zuid-westelijke puntje. Dit is 110km van de laatste supercharger. Dat biedt niet zo veel ruimte om te touren (heen en weer naar supercharger is al ca 200km)

Er zitten welk enkele chargers daar, ze werken daar veel met ChaDeMo stekkers, dus vandaar de adapter
Voor je gemoedsrust heb ik er één te leen voor je. Zorg dat je iig een pas hebt waarmee je het laden ook kunt starten. Op de luchthaven in Southampton vond ik palen van Polar? Hier moest je een app voor installeren en bankgegevens invullen maar deze app accepteerde alleen Engelse bankrekeningen:rolleyes:. Aan een stopcontact kun je ook vaak laden maar wees er dan zeker van dat je een adapter hebt met aardpin die ook 13A aankan.
 
Voor je gemoedsrust heb ik er één te leen voor je. Zorg dat je iig een pas hebt waarmee je het laden ook kunt starten. Op de luchthaven in Southampton vond ik palen van Polar? Hier moest je een app voor installeren en bankgegevens invullen maar deze app accepteerde alleen Engelse bankrekeningen:rolleyes:. Aan een stopcontact kun je ook vaak laden maar wees er dan zeker van dat je een adapter hebt met aardpin die ook 13A aankan.

Dank je wel HWS! Bas heeft ook al aangeboden om zijn ChaDeMo te lenen, dus dat komt goed!
Ik heb via Bol.com 2 engelse adapters gekocht die 13A aankunnen, namelijk de "S-KROSS Reisstekker Europa naar UK"
Dus dit zit hopelijk wel goed

Ik heb de app van Electric Highway gedownload, die werkt met een credit-card en zijn hebben een redelijke dekking
 
  • Like
Reactions: HWS and Basvdpoel
Wij gaan over een week naar Engeland op vakantie en wil voor de zekerheid ook de mobile connector/charger kunnen gebruiken,
Op de tesla site adviseren ze geen reisadapters te gebruiken voor de mobile charger/connector, maar een officiele Tesla adapter

Heeft iemand hier ervaring mee? Werkt een gewonen reisadapter ook? Tesla heeft ze namelijk niet op voorraad


Je kan in Engeland gratis laden bij de national trust. Soms gewoon je eigen pas ervoor hangen. Overigens meestal langzaam.
 
Goedemorgen,
Ik moet deze week een dagje naar Engeland en zie dat het daar nogal karig is met SuCs.
Krijg ik toch een beetje range anxiety van..
Vandaar de vraag of iemand voor de zekerheid een Chademo adapter te leen heeft voor een paar dagen?
liefst omgeving Bussum/Amsterdam.
Thnx!!
 
Goedemorgen,
Ik moet deze week een dagje naar Engeland en zie dat het daar nogal karig is met SuCs.
Krijg ik toch een beetje range anxiety van..
Vandaar de vraag of iemand voor de zekerheid een Chademo adapter te leen heeft voor een paar dagen?
liefst omgeving Bussum/Amsterdam.
Thnx!!
Voor maar 1 dag ?
Volgens mij zijn er inmiddels Superchargers genoeg toch ?
upload_2019-4-29_14-57-27.png
 
Voor maar 1 dag ?
Volgens mij zijn er inmiddels Superchargers genoeg toch ?
View attachment 401971

Mwa, zeker niet zo relaxed als we gewend zijn in de rest van Europa. Ik moet het rondje Hull - Leeds Bradford Airport - Bridlington - Hull doen. In Leeds is wel een SuC, maar die heeft maar 2 stalls en is rond 9u in de ochtend vast niet leeg. Bovendien is de dichtstbijzijnde SuC aan de Rotterdam kant is ook al 60km.
 
  • Informative
Reactions: robertvg
Mwa, zeker niet zo relaxed als we gewend zijn in de rest van Europa. Ik moet het rondje Hull - Leeds Bradford Airport - Bridlington - Hull doen. In Leeds is wel een SuC, maar die heeft maar 2 stalls en is rond 9u in de ochtend vast niet leeg. Bovendien is de dichtstbijzijnde SuC aan de Rotterdam kant is ook al 60km.
Ik heb de auto op de boot van hoek van holland naar hull ook op kunnen laden
 
  • Informative
Reactions: robertvg and Keezje
Mwa, zeker niet zo relaxed als we gewend zijn in de rest van Europa. Ik moet het rondje Hull - Leeds Bradford Airport - Bridlington - Hull doen. In Leeds is wel een SuC, maar die heeft maar 2 stalls en is rond 9u in de ochtend vast niet leeg. Bovendien is de dichtstbijzijnde SuC aan de Rotterdam kant is ook al 60km.

Ik ben dinsdag en donderdag in Amsterdam. Als je PM stuurt dan kunnen we wel wat afspreken.
 
Wij gaan in juli naar Roemenie - en omdat er in Hongarije nauwelijks en in Roemenie geen SuCs zijn, zou ik graag een Chademo adapter lenen (van ~ 5 juli tot einde maand) !

Heeft iemand nog andere tips voor opladen in dat gebied? Welke 'pas' is bv handig om aan te vragen etc...

Maar eerste nog met Hemelvaart naar de UK... dat wordt helemaal spannend maar gelukkig blijven we in de buurt van de Tunnel dus we gaan er maar vanuit dat we met 100% in Calais op de trein rijden, en het daarmee redden voor 4 dagen! En anders maar 'n keer naar Maidstone voor een boost... (tenzij iemand een tip heeft hoe je ergens op z'n minst met 22kW kan laden...)
 
Wij gaan in juli naar Roemenie - en omdat er in Hongarije nauwelijks en in Roemenie geen SuCs zijn, zou ik graag een Chademo adapter lenen (van ~ 5 juli tot einde maand) !

Heeft iemand nog andere tips voor opladen in dat gebied? Welke 'pas' is bv handig om aan te vragen etc...

Maar eerste nog met Hemelvaart naar de UK... dat wordt helemaal spannend maar gelukkig blijven we in de buurt van de Tunnel dus we gaan er maar vanuit dat we met 100% in Calais op de trein rijden, en het daarmee redden voor 4 dagen! En anders maar 'n keer naar Maidstone voor een boost... (tenzij iemand een tip heeft hoe je ergens op z'n minst met 22kW kan laden...)
upload_2019-5-2_9-54-9.png


Zie oa. chargemap.com
Suc6
 
Weet je zeker dat het HvH - Hull was en niet HvH - Harwich?
Die laatste is nl van Stena Line en die hebben inderdaad (beperkte) mogelijkheden, maar P&O zegt dat het niet kan. Dat zou wel de makkelijkste oplossing zijn..

Zo, dat was weer paniek om niets. De SuC in Leeds had 1 vd 2 plekken vrij, prima snelheid en een lekker bakkie in het hotel. Laden op de boot zou mooi zijn en P&O gaf aan dat ze ermee bezig zijn.
Leuke ontdekking was dat de auto zelf weet dat je in de UK bent en rechts inhalen op AP dus probleemloos werkt.
 
Goedemiddag!

Wij hebben een roadtrip in Schotland gepland staan van 6 augustus tot 20 augustus. Ik ben voor deze periode op zoek naar een verantwoorde UK stekker voor home charging en een chademo te leen/huur.
Ik ben ook wel benieuwd naar de beste app/laadpas om daar mee uit de voeten te kunnen. Model X 75D moet nog wel eens aan de prik.

Alvast mijn hartelijke dank.

Groeten,

Ben Arts
 
In het Verenigd Koninkrijk is de maximale stroomsterkte op de huisstekker 10 A, in tegenstelling tot Europa, waar deze 13A is. Je kunt een verlengkabel van goede kwaliteit kopen en een Engelse stekker om je Europese staart te gebruiken, maar zorg ervoor dat je de stroom in de auto laat zakken omdat de EU-specificatie hoger is.

Dit is wat het VK soms doet wanneer zij naar de EU komen, doe het gewoon in omgekeerde volgorde

Tesla European DIY Destination Schuko Charging

Chademo is erg populair in Schotland met behulp van Charge Your Car (die het plan voor Charge Place Scotland uitwerkte)

Excuses voor arme Nederlanders.