Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Stel maakt deukje en krasje op auto, wat zou jij doen?

This site may earn commission on affiliate links.
Goedenavond allemaal,

Vorige week viel mij op dat er een heel klein deukje en krasje zit op de zijkant van mijn auto. Het valt bijna niet op maar als de zon op de auto schijnt dan zie je door de glans toch een klein dutje/deukje met een kras.

Camerabeelden bekeken en je ziet duidelijk wat er is gebeurd: Een oudere vrouw parkeert haar auto naast mijn auto en bij het verlaten van haar auto stoot ze met haar deur tegen mijn auto aan.

Nu heb ik de verzekering gebeld en ze gaven aan dat ik aangifte moet doen bij de politie en dat de camera beelden waarschijnlijk genoeg bewijs zijn om deze schade te verhalen op deze persoon (kenteken duidelijk zichtbaar).

Ik zit alleen met het volgende: Deze oudere dame heeft waarschijnlijk niet eens door dat ze tegen mijn auto aan zat. De schade is ook heel minimaal (de zon moet er op schijnen wil het, als je weet waar het zit, opvallen). Nu kan ik via de politie aangifte doen en zal deze vrouw aangesproken worden en aansprakelijk gesteld worden. Maar die schrikt zich natuurlijk rot. Ik twijfel dus of ik wel aangifte moet gaan doen voor deze kleine schade. Ik ben alleen mega zuinig op mijn auto dus ik baal natuurlijk wel (iedere eerste kras/deuk doet pijn).

Wat zou jij doen?
 
  • Like
Reactions: Tezlaowner
Ik kijk altijd uit met openen van de deuren als ik ergens parkeer. Op die manier richt je geen schade aan bij een ander en ook niet jezelf.

Aangifte doen is ook meteen weer zo wat.. Kan je verzerking het niet gewoon verhalen bij die vrouw? Ik denk wel dat ik er werk can zou maken.
 
Als het alleen een krasje betrof zou ik het er zelf uitpoetsen. Met heel veel krasjes is dat prima zelf te doen en de spullen die je hier voor nodig hebt zijn ook helemaal niet duur. Heb zo al een paar krassen verwijderd bij mijn eigen Tesla en die van familie en vrienden.
En als de kras weg is is de deuk daarna waarschijnlijk ook een stuk minder zichtbaar.
 
Als het alleen een krasje betrof zou ik het er zelf uitpoetsen. Met heel veel krasjes is dat prima zelf te doen en de spullen die je hier voor nodig hebt zijn ook helemaal niet duur. Heb zo al een paar krassen verwijderd bij mijn eigen Tesla en die van familie en vrienden.
En als de kras weg is is de deuk daarna waarschijnlijk ook een stuk minder zichtbaar.
Precies. WD40 doet overigens wonderen bij ondiepe krasjes.
 
Toen ik de topic titel las dacht ik aan iets veel spannender.
Een stelletje dat gesnapt was op de motorkap en dat voor de dashcam lag ofzo..

Ik kan de kras zo lastig beoordelen, maar als je het zo schetst, zou ik er denk ik wel wat aan laten doen als het alleen een deukje/putje betrof. De kras zou ik even laten zitten en die maar meepakken als er nog meer komen (wat hopelijk niet gaat gebeuren voor je).
 
  • Funny
Reactions: Rohodo
De eerste kras is de ergste :(

Na een wandeltocht in Zuid-limburg, en mooie slinger op een deur gekregen, ook al stond de auto een meter van de naastgelegen auto.
Kinderfietsje oid erlangs? Had Sentry niet aanstaan.

Met dit doekje (herbruikbaar) deze slinger uit het zicht gekregen: https://www.amazon.de/Bamoer-Auto-Kratzer-Reparatur,Touch-up-Reparatur-Lack-Reparaturstift-Kratzer,Entferner-Autos,Touch-Up/dp/B07MGT78CW

Dat is, van een afstand is het weg, je moet nu erg precies kijken en dan zie je nog wel wat.
Ik irriteer me er nu niet aan, kleine krasjes zijn onvermijdelijk na gebruik.
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: Furb
Goedenavond allemaal,

Vorige week viel mij op dat er een heel klein deukje en krasje zit op de zijkant van mijn auto. Het valt bijna niet op maar als de zon op de auto schijnt dan zie je door de glans toch een klein dutje/deukje met een kras.

Camerabeelden bekeken en je ziet duidelijk wat er is gebeurd: Een oudere vrouw parkeert haar auto naast mijn auto en bij het verlaten van haar auto stoot ze met haar deur tegen mijn auto aan.

Nu heb ik de verzekering gebeld en ze gaven aan dat ik aangifte moet doen bij de politie en dat de camera beelden waarschijnlijk genoeg bewijs zijn om deze schade te verhalen op deze persoon (kenteken duidelijk zichtbaar).

Ik zit alleen met het volgende: Deze oudere dame heeft waarschijnlijk niet eens door dat ze tegen mijn auto aan zat. De schade is ook heel minimaal (de zon moet er op schijnen wil het, als je weet waar het zit, opvallen). Nu kan ik via de politie aangifte doen en zal deze vrouw aangesproken worden en aansprakelijk gesteld worden. Maar die schrikt zich natuurlijk rot. Ik twijfel dus of ik wel aangifte moet gaan doen voor deze kleine schade. Ik ben alleen mega zuinig op mijn auto dus ik baal natuurlijk wel (iedere eerste kras/deuk doet pijn).

Wat zou jij doen?
Helaas ook mee gemaakt alleen dan iemand met een busje die hij strak langs mijn auto parkeerde. Ik heb, helaas met veel gedoe, wel teruggehaald. Als jij de auto verkoopt en je hebt een kritische koper, dan zou dit wel een onderhandelpuntje kunnen zijn. Daarnaast vind ik dat de leeftijd niet ter zake doet bij het voorzichtig omgaan met andermans spullen ( ook die van jezelf ;)). Jij bent blijkbaar al kritisch, gewoon verhalen. Het is verzekeringswerk.
 
ik parkeer mijn auto altijd zo dat een ander echt moeite moet doen om een deukje krasje te maken. Als dat dan toch lukt, tja dan hangt daar ook een prijskaartje aan.
Helemaal eens, vroeger vond ik dat mensen met grote auto's aso parkeren. Tegenwoordig begrijp ik dit heel goed. Zelf parkeer ik het liefst zover weg mogelijk van bijvoorbeeld supermarket om zo schade te mijden
 
Ik zou toch ook gewoon aangifte doen om de schade te kunnen verhalen. Maakt mij niet uit wie de schade aanricht, als iemand zo onzorgvuldig is om een deur tegen mijn auto aan te gooien en het staat gewoon op beeld met kenteken en al dan zal ik het altijd via de verzekering laten gaan. Dat is nu juist het voordeel van Sentry Mode. ;)

Bij mijn vorige auto al gehad dat er een paar dikke krassen in zaten doordat ook iemand een deur ertegenaan had gegooid of met de auto ertegen, geen idee eigenlijk, lak van andere auto was wel goed zichtbaar. Alleen had die auto geen Sentry Mode natuurlijk en geen briefje dus geen idee wie het had gedaan. Uiteindelijk niet laten herstellen omdat het via de verzekering niet ging, was anders op dat moment voor mij ook te duur om te laten herstellen. Altijd erg vervelend om op die manier schade te krijgen, vooral als je zelf altijd heel voorzichtig bent met je eigen auto en andere auto's om je heen.

Ook ik probeer altijd zo ver mogelijk weg van anderen te parkeren, zoek meestal een parkeerplaats in een hoek ofzo zodat anderen maar aan een kant naast me kunnen parkeren. Sentry Mode sowieso altijd aan als ik niet thuis ben.
 
Goedenavond allemaal,

Vorige week viel mij op dat er een heel klein deukje en krasje zit op de zijkant van mijn auto. Het valt bijna niet op maar als de zon op de auto schijnt dan zie je door de glans toch een klein dutje/deukje met een kras.

Camerabeelden bekeken en je ziet duidelijk wat er is gebeurd: Een oudere vrouw parkeert haar auto naast mijn auto en bij het verlaten van haar auto stoot ze met haar deur tegen mijn auto aan.

Nu heb ik de verzekering gebeld en ze gaven aan dat ik aangifte moet doen bij de politie en dat de camera beelden waarschijnlijk genoeg bewijs zijn om deze schade te verhalen op deze persoon (kenteken duidelijk zichtbaar).

Ik zit alleen met het volgende: Deze oudere dame heeft waarschijnlijk niet eens door dat ze tegen mijn auto aan zat. De schade is ook heel minimaal (de zon moet er op schijnen wil het, als je weet waar het zit, opvallen). Nu kan ik via de politie aangifte doen en zal deze vrouw aangesproken worden en aansprakelijk gesteld worden. Maar die schrikt zich natuurlijk rot. Ik twijfel dus of ik wel aangifte moet gaan doen voor deze kleine schade. Ik ben alleen mega zuinig op mijn auto dus ik baal natuurlijk wel (iedere eerste kras/deuk doet pijn).

Wat zou jij doen?
Recent iets vergelijkbaars gehad. Politie belt bestuurder en als deze schade formulier wilt invullen dan komt er geen aangifte.
 
  • Like
Reactions: FrankNL
Ik ben ook eens een keer gebeld door de politie. Ik zou bij het uitstappen met mijn deur tegen de andere auto gekomen zijn. Ik heb gevreaagd aan welke kant ik dan uitgestapt was. Ehh even navragen. En ja een poosje later weer de politie aan de telefoon. Aan de linkerkant van de auto (de bestuurdersplaats). Toen heb ik even het email adres gevraagd en een foto van mijn Laro gestuurd. Min Laro is RHD. En toen werd ik gevraagd of ik aangifte wou doen wegens valse aangifte en dat heb ik dus gedaan.
 
Voor de goede orde.
Voor minder dan 2K aan schade is de norm, zelf de rekening betalen.
Bijna elke verzekeringsmaatschappij wil de schade uitbetalen, maat let op, je betaald het minimaal 2 maal het schadebedrag terug binnen 5 jaren aan extra premie.
Als je klantvriendelijke verzekeringsmaatschappij hebt, dan laten zij jou de keuzen maken, verhoogde premie of zelf de kosten betalen.
Het blijven verzekeringsmaatschappijen.
 
Ik heb ook een keer meegemaakt dat er schade werd aangericht aan de Tesla. De veroorzaker had het niet door (zei hij)
Ik ben met de camera beelden naar de politie gegaan.
Deze hebben de dader gebeld en gezegd dat ze de beelden hebben gezien.
Ze gaven de dader de keuze de schade te herstellen of een proces verbaal op te stellen.
De schade is door de dader vergoed.

Goed opgelost door de politie
 
  • Like
Reactions: Firehuntah