Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Storingen - Problemen Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb 1x zwart achteruitrijbeeld gehad (zonder reserve verholpen, 1* open raam )dacht eerst dat ik ik m was vergeten maar het was passagiers raam en die gebruik ik nooit. Zal je gebeuren op een vervelende plek/ regen

Tesla Model 3 Backup Camera Black Screen
Is een draadje en probleempje zo af en toe blijkbaar al vanaf Mei 2018! De eerste post daar eindigt met ...Engineers are working on developing a firmware update to fix this problem. No ETA was given on when this will be available or which firmware update version. Anyone having similar issues?... Ja dus, zie hierboven. Wij hebben het ook zo af en toe. Als workaround doen wij 'zwarte achteruitrijscherm wegklikken, via de gewone achteruitrijcameraknop linksonder werkt t in principe wel meteen dan.... Tja. :rolleyes:
 
Als ik de achterklep wil sluiten moet ik dat altijd doen door extra kracht te zetten. Als ik de klep rustig in het slot laat vallen lukt dat niet en sluit hij niet. De rubber pootjes aan weerszijde van de achterklep heb ik al helemaal naar binnen geschroefd omdat ik dacht dat die het probleem gaven. Dat maakt echter niet uit.

Herkenbaar? Is dit normaal of hoort de klep gewoon met lichte druk te kunnen sluiten?
 
Als ik de achterklep wil sluiten moet ik dat altijd doen door extra kracht te zetten. Als ik de klep rustig in het slot laat vallen lukt dat niet en sluit hij niet. De rubber pootjes aan weerszijde van de achterklep heb ik al helemaal naar binnen geschroefd omdat ik dacht dat die het probleem gaven. Dat maakt echter niet uit.

Herkenbaar? Is dit normaal of hoort de klep gewoon met lichte druk te kunnen sluiten?

Zou gewoon met lichte druk moeten kunnen.
 
9CD053C4-9807-48CC-BDDE-7443BE116368.jpeg
Gisteren twee keer melding 12 volt batterij losgekoppeld. Voertuig kan onverwachts uitschakelen. Zeer geruststellend, not. Maar na een keertje uitstappen is de melding in ieder geval weg. Om na verloop van tijd cq ritjes later weer te verschijnen. Audio werkt dan niet.
 
View attachment 394551 Gisteren twee keer melding 12 volt batterij losgekoppeld. Voertuig kan onverwachts uitschakelen. Zeer geruststellend, not. Maar na een keertje uitstappen is de melding in ieder geval weg. Om na verloop van tijd cq ritjes later weer te verschijnen. Audio werkt dan niet.

DAt lijkt me een software probleem dan, ik verwacht niet dat de polen echt losgekoppeld zijn.
Of ze zitten erg los en maken dan slecht contact.
De 12v accu zit volgens mij onder je motorkap aan de bovenkant onder die plastic kap. Ik zou dat iig even checken.
 
Last edited:
M3: Bij een klik op de richtingaanwijzer naar links blijft de richtingaanwijzer aan. Dus ook bij niet doordrukken. Rechts heeft dat niet - en gaat dan na 3x knipperen uit. Alleen bij heel licht (echt nauwelijks aanraken met nog geen halve mm uitslag) knippert links maar 3x. Lijkt me een mechanische fout in de richtingaanwijzerbediening. Zijn er anderen die hier ook last van hebben?
 
M3 scherm probeerde epileptische aanval uit te lokken: hoop geflitst, geflikker en in fractie van seconden wegvallende schermdelen. Niet alleen het navigatiedeel. Mijn vrouw reed en mijn dochter nam er een foto van:
62E54362-DA5E-4A07-9E71-466C775AA053.jpeg

Thuis was er nog steeds geflitst en geflikker op het scherm. Na reset (scrollwieltjes + rem) was het weg. Heb gevraagd of ze er volgende keer een video van maken. Iemand dezelfde ervaring een keer gehad?
 
M3 scherm probeerde epileptische aanval uit te lokken: hoop geflitst, geflikker en in fractie van seconden wegvallende schermdelen. Niet alleen het navigatiedeel. Mijn vrouw reed en mijn dochter nam er een foto van:
View attachment 394665
Thuis was er nog steeds geflitst en geflikker op het scherm. Na reset (scrollwieltjes + rem) was het weg. Heb gevraagd of ze er volgende keer een video van maken. Iemand dezelfde ervaring een keer gehad?
Ik had het vandaag bij het instappen. Na reset was het weg gelukkig.
 
M3: Bij een klik op de richtingaanwijzer naar links blijft de richtingaanwijzer aan. Dus ook bij niet doordrukken. Rechts heeft dat niet - en gaat dan na 3x knipperen uit. Alleen bij heel licht (echt nauwelijks aanraken met nog geen halve mm uitslag) knippert links maar 3x. Lijkt me een mechanische fout in de richtingaanwijzerbediening. Zijn er anderen die hier ook last van hebben?
Yep, ik heb exact hetzelfde en was ook al van plan om er hier over te posten. Ik ben aan het experimenteren geweest:

- Als ik links zachtjes tot aan de eerste stand druk, gaat hij gewoon terug uit nadat ik loslaat (of knippert hij 3 keer als ik snel loslaat)
- Als ik er wat harder op druk, doch lang niet hard genoeg om de weerstand te overwinnen, blijft hij aan staan als ik loslaat.
- Als ik over de weerstand naar de tweede stand ga, blijft hij uiteraard aan zoals het hoort
- Rechts werkt zoals je verwacht: eender hoe hard ik druk, zo lang ik niet over de weerstand ga , gaat hij daarna gewoon terug uit.

Bij mezelf gebeurt het tijdens het rijden maar af en toe (afhankelijk van hoe energiek ik beslis van rijstrook te veranderen) maar bij mijn vrouw is het bijna elke keer prijs.
 
Tesla Model 3 design flaw results in sand and water getting stuck in underbody
Dit is naturlijk een geweldig modder en sneeuw verhaal.
Net even zelf half onder onze Model 3 gaan liggen. Dat achterpaneel ( in het filmpje en screenshots hier ) kun je prima zelf zien en voelen maar in onze Nederlandse situatie, zeker nu, geen problemen. Wel een puntje van aandacht bij het zomer-winterbanden (laten) verwisselen als de auto toch hoger of op een 1- of 2-koloms hefbrug staat.
View attachment 383521
View attachment 383522

upload_2019-4-9_9-37-41.png


De vezelplaat onderkant achter blijft een puntje van aandacht..! Ook als je niet in het modderige Quebec woont.
Not even 500 miles : TeslaModel3
 
Hi allen, misschien niet helemaal een storing maar even een vraagje voor de experts. Als ik mijn auto aansluit op een 11kw publieke laadpaal (met een nieuwe door Tesla geleverde kabel van Mennekes) krijg ik nog steeds geen charging speeds sneller dan 22 km per uur. Als ik thuis laad, waar ik een 3.7kw charger heb van mijn vorige hybride auto (met vaste kabel) heb ik dezelfde laadsnelheid. Doe ik iets fout in de instellingen dat de auto niet sneller laadt? Ik zie wel in mijn beeld een 3 van drie fasen als ik hem aan de publieke laadpaal zet, hetgeen ik thuis niet zie. Dus ik zou toch denken dat de auto in ieder geval herkent dat er meer kracht beschikbaar is.

Wat betreft instellingen, zie onderstaand een screenshot uit de app. Ik kon voorheen (toen ik de auto net had) mijn amperage tot 48 instellen, maar nu gaat hij op geen enkel moment hoger dan 16. Is dat wellicht het probleem? Of hoort de auto alles zelf te herkennen en aan te passen? Elk advies is welkom.

Veel dank alvast voor jullie input.
 

Attachments

  • Screenshot_20190409-095734_Tesla.jpg
    Screenshot_20190409-095734_Tesla.jpg
    98.4 KB · Views: 80
Hi allen, misschien niet helemaal een storing maar even een vraagje voor de experts. Als ik mijn auto aansluit op een 11kw publieke laadpaal (met een nieuwe door Tesla geleverde kabel van Mennekes) krijg ik nog steeds geen charging speeds sneller dan 22 km per uur. Als ik thuis laad, waar ik een 3.7kw charger heb van mijn vorige hybride auto (met vaste kabel) heb ik dezelfde laadsnelheid. Doe ik iets fout in de instellingen dat de auto niet sneller laadt? Ik zie wel in mijn beeld een 3 van drie fasen als ik hem aan de publieke laadpaal zet, hetgeen ik thuis niet zie. Dus ik zou toch denken dat de auto in ieder geval herkent dat er meer kracht beschikbaar is.

Wat betreft instellingen, zie onderstaand een screenshot uit de app. Ik kon voorheen (toen ik de auto net had) mijn amperage tot 48 instellen, maar nu gaat hij op geen enkel moment hoger dan 16. Is dat wellicht het probleem? Of hoort de auto alles zelf te herkennen en aan te passen? Elk advies is welkom.

Veel dank alvast voor jullie input.

Maak ook even een foto van het scherm in de auto terwijl je laadt.
 
Maak ook even een foto van het scherm in de auto terwijl je laadt.
Zie bijgaand. Goede call want ik zie nu ook een melding staan. Ik betwijfel echter dat dit aan het aan de paal ligt, want ik zie hier meerdere model 3s laden en een collega liet me zojuist zien dat zijn auto wel gewoon aan eenzelfde paal op ong 60 km/hr aan het laden is.

Ik zou zelf denken dat ik het nog even moet dubbelchecken bij een andere paal, en anders dan toch Tesla maar even moet bellen. Of zijn er nog andere dingen die ik zou kunnen doen?
 

Attachments

  • 2019-04-09 10.15.20.jpg
    2019-04-09 10.15.20.jpg
    287.7 KB · Views: 75