Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Storingen - Problemen Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag kreeg ik ook voor het eerst de melding "onderhoud ecall-noodoproepsysteem vereist". Ik zag dat bij iemand hier hardware is vervangen. Is dat bij iedereen gebeurt of kan het ook iets met de software zijn?

En ik heb sinds een paar dagen dat de achteruitrijcamera even een paar seconden op zwart blijft voordat hij het doet. Soms duurt het 10 seconden. Hebben meer mensen hier last van?
 
Vandaag kreeg ik ook voor het eerst de melding "onderhoud ecall-noodoproepsysteem vereist". Ik zag dat bij iemand hier hardware is vervangen. Is dat bij iedereen gebeurt of kan het ook iets met de software zijn?

En ik heb sinds een paar dagen dat de achteruitrijcamera even een paar seconden op zwart blijft voordat hij het doet. Soms duurt het 10 seconden. Hebben meer mensen hier last van?

Onderhoud Ecall direct na een update. Een keer een harde reset gedaan (rem in en beide knopjes op het stuur indrukken totdat Tesla logo weer op scherm verschijnt) maar daarna opnieuw een update. Daarna geen last meer van gehad.

Camera een paar seconden zwart heb ik 1x gehad (afgelopen week)
 
Vandaag kreeg ik ook voor het eerst de melding "onderhoud ecall-noodoproepsysteem vereist". Ik zag dat bij iemand hier hardware is vervangen. Is dat bij iedereen gebeurt of kan het ook iets met de software zijn?

En ik heb sinds een paar dagen dat de achteruitrijcamera even een paar seconden op zwart blijft voordat hij het doet. Soms duurt het 10 seconden. Hebben meer mensen hier last van?
Dat zwart bij de achteruitrijcamera heb ik ook zeer regelmatig. Erg storend, omdat je niet zonder camera achteruit kunt rijden vanwege het beperkte zicht. Dit heb ik sinds de ‘bug fix update 8.4’.
 
  • Funny
Reactions: eelcodb
Ik krijg de garagepoorten maar niet aangeleerd aan de model 3 via de HomeLink
Bij de model S-en ging dit als vanzelf.
Het zijn 20 jaar oude Nörmann poorten
Ik heb de batterijen al vervangen, dichtbij geprobeerd, veraf geprobeerd alle posities van de bumper...
iemand nog suggesties?
 
Heeft er iemand ook 'problemen' met het inklikken van de gordels achterin? Deze zitten namelijk een deel in de achterbank en zijn eigenlijk niet of amper hoger te krijgen. Zou de achterbank niet goed gemonteerd zijn zodat deze wat lager zitten?
 
Bij de M3 van mijn vrouw (met EAP) werkt auto lane change niet ('auto lane change not available. If issue persists, contact Tesla Service'. Ook Navigate on Autopilot werkt niet, na aanzetten verschijnt deze melding: 'Navigate on Autopilot not available. If issue persists, contact Tesla Service'. Volledige reset geeft geen beter resultaat. Navigate on Autopilot staat wel gewoon in het Autopilot menu, is dus niet een geval van 'alleen simpele autopilot'. Autosteer/keep your lane werkt wel. Bij met de neus naar voren inparkeren, was er geen visuele of audio waarschuwing voor een hek. Mogelijk ligt dit alles aan een slechte ultrasoon sensor.
Maar een afspraak ingepland via de app: vroegste mogelijkheid twee(!) maanden van nu. Mogen ze meteen de lakfout, de moeizaam sluitende bestuurdersdeur (sluit alleen als je de deur met veel kracht dicht smijt) verhelpen - en de missende laadkabel leveren.