Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Storingen - Problemen Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Zie bijgaand. Goede call want ik zie nu ook een melding staan. Ik betwijfel echter dat dit aan het aan de paal ligt, want ik zie hier meerdere model 3s laden en een collega liet me zojuist zien dat zijn auto wel gewoon aan eenzelfde paal op ong 60 km/hr aan het laden is.

Ik zou zelf denken dat ik het nog even moet dubbelchecken bij een andere paal, en anders dan toch Tesla maar even moet bellen. Of zijn er nog andere dingen die ik zou kunnen doen?

Er wordt met 1 fase geladen ipv 3 fasen (lukt het bij andere locaties of bij Tesla Wall Connector wel op met 3 fases te laden? / correct 3 fase laadkabel? / 3 fase laadpaal of toch een 1 fase laadpaal?)

Er wordt niet op volle vermogen geladen 15 A ipv 16A (terwijl de spanning wel op 230 Volt staat -> meestal wordt vermogen gereduceerd als spanning te veel wegzakt.....) Mogelijk dat er een groot verschil zit tussen de verschillende fases (spanningsverschil tussen Fase 1 & 2 & 3) waardoor de auto de melding geeft?
 
Zie bijgaand. Goede call want ik zie nu ook een melding staan. Ik betwijfel echter dat dit aan het aan de paal ligt, want ik zie hier meerdere model 3s laden en een collega liet me zojuist zien dat zijn auto wel gewoon aan eenzelfde paal op ong 60 km/hr aan het laden is.

Ik zou zelf denken dat ik het nog even moet dubbelchecken bij een andere paal, en anders dan toch Tesla maar even moet bellen. Of zijn er nog andere dingen die ik zou kunnen doen?

Ik zie hier niets vreemds, je hebt 16A op 3 fase dus dat is goed.
Even een andere paal proberen maar en anders Tesla even bellen.
Je auto registreert wel iets vreemds zo te zien dus wellicht dat Tesla in de logging wat meer kan zien.
 
Dank allen. Het lijkt inderdaad alsof hij maar op 1 fase aan het laden is op het moment, terwijl er toch 3 fasen worden herkend. Vreemd.

Ik gebruik de door Tesla nagezonden kabel van mennekes, daar staat op max 48A en 240V. Daar leek in ieder geval niets bijzonders aan (mede omdat er in de auto meteen ook 3 fasen stond).

Ik zal een andere paal proberen, en even kijken wat dit doet. Als er dan hetzelfde blijft gebeuren is het zo te horen het beste om Tesla even te bellen. Dan mag ik al voor de vierde keer langs :)

Er zijn soms wat rare dingen met de auto, maar als je dan aan het rijden bent ben je dat gelukkig snel weer vergeten. Het is het allemaal waard, zeker ook door deze community. Nogmaals dank allen voor het meedenken.
 
Een maand lang geen enkel probleem gehad, maar sinds 2019.8.4 van alles.
-Subwoofer en speaker die 1 seconde weg vielen, daarna niet meer meegemaakt
-Achteruitrijcamera steeds zwart, soms meer dan 10 seconden
-Scherm reboot spontaan, ook tijdens rijden
-Cruise control disabled melding, en geen dumb cruise control de gehele rit, zelfs niet na een scroll wheel reset
-1x icoontje met 'brake', en kon geen brake hold meer doen, was later weg en toen werkte het weer.

Nu bij service center en deze dingen gemeld, hopelijk is dit opgelost in 2019.8.5 of later.
 
Op de afbeelding is je accu zo goed als vol. Dan is het logisch dat het laden langzaam gaat. Als je accu tegen de 50% vol zit dan gaat de laad snelheid al omlaag. Wat is je snelheid als je accu zo goed als leeg is?
Tot 90% zou ie gewoon op 11kW moeten laden. We praten hier niet over een supercharger :).
Heb je een andere kabel geprobeerd? Even kwestie van wegstrepen van mogelijke oorzaken (paal/kabel/auto).
 
Update, geprobeerd aan een andere publieke laadpaal. Ging even goed maar kreeg al snel weer de foutmelding. Tesla bellen ben ik bang. Nogmaals dank voor het meedenken in ieder geval.
 

Attachments

  • 15548378523703645080928742578936.jpg
    15548378523703645080928742578936.jpg
    214.8 KB · Views: 150
Update, geprobeerd aan een andere publieke laadpaal. Ging even goed maar kreeg al snel weer de foutmelding. Tesla bellen ben ik bang. Nogmaals dank voor het meedenken in ieder geval.

Display -> 241 Volt is vrij hoog voor normale aansluiting. Of er moeten héél veel zonnepanelen in de buurt staan op een zonnig moment (dan kan spanning wel eens oplopen) Of ergens een "zwevende nul" waardoor spanning oploopt. (slecht contact van de "nul" ergens in bekabeling)
 
Display -> 241 Volt is vrij hoog voor normale aansluiting. Of er moeten héél veel zonnepanelen in de buurt staan op een zonnig moment (dan kan spanning wel eens oplopen) Of ergens een "zwevende nul" waardoor spanning oploopt. (slecht contact van de "nul" ergens in bekabeling)
Dit was zojuist, dus dan is de meest logische conclusie dat ergens iets in de bekabeling niet goed is? En gegeven dat dit al bij twee laders zo is geweest, zou het dan mijn laadkabel zijn? Ik gebruik gewoon de mennekes kabel van Tesla, die ik vorige week nageleverd heb gekregen. Wat voor dat argument spreekt is dat ik thuis aan mijn lader met vaste kabel geen foutmelding krijg die is altijd netjes 16A 230V. Makkelijkste test daarvoor is natuurlijk even een andere kabel gebruiken, maar die zijn niet zo makkelijk te vinden..
 
Display -> 241 Volt is vrij hoog voor normale aansluiting. Of er moeten héél veel zonnepanelen in de buurt staan op een zonnig moment (dan kan spanning wel eens oplopen) Of ergens een "zwevende nul" waardoor spanning oploopt. (slecht contact van de "nul" ergens in bekabeling)
Wij hebben hier thuis (nieuwbouw) c.a. 238V in de meterkast. 3FN 16A (11kW) gaat bij ons gewoon prima.

In het vorige screenshot was het 230V en ging het ook niet goed. Misschien dat je Tesla is kan bellen als hij aan de lader hangt en zij kunnen uitleggen wat de melding precies in houdt? Misschien dat het toch met de interne lader te maken heeft aangezien het nu ook bij een andere laadpaal is geprobeerd. Alleen de kabel zou nog uitgesloten kunnen worden.
 
Graag jullie meedenken over een probleem met de linkerzijspiegel.
Kort na aflevering bij achteruit de garage inrijden het zijportaal links aangetikt: spiegel klapt niet naar voren mee hierbij (kon bij al mijn Renaults wel) :eek:, dus spiegelhuis eraf, het binnenwerk versplinterd:(. Inmiddels keurig hersteld via eenTesla-approved body-shop (en 850 euro lichter :rolleyes:).
Een probleem -wat er misschien wel of misschien ook wel niets mee te maken heeft- heb ik nu wel. Wanneer de spiegels uit de ingevouwen stand komen, lijkt de linker spiegel de als voorkeur ingestelde stand niet te hebben onthouden. Handmatig is dit via het wieltje op het stuur prima te corrigeren en aanvankelijk dacht ik de wijziging gewoon te kunnen opslaan, maar dat werkt niet.
Iemand een suggestie hoe dit op te lossen (voordat ik naar Tesla Duiven toe moet)?
 
Update, geprobeerd aan een andere publieke laadpaal. Ging even goed maar kreeg al snel weer de foutmelding. Tesla bellen ben ik bang. Nogmaals dank voor het meedenken in ieder geval.
Die 38 km/h kan nooit als-ie maar op 1 fase laadt. Lijkt op 1 ontbrekende fase, maar wederom laadt je bij een hogere SoC (alhoewel ik verwacht dat 50 km/h wel mogelijk is bij die SoC).
 
Yep, ik heb exact hetzelfde en was ook al van plan om er hier over te posten. Ik ben aan het experimenteren geweest:

- Als ik links zachtjes tot aan de eerste stand druk, gaat hij gewoon terug uit nadat ik loslaat (of knippert hij 3 keer als ik snel loslaat)
- Als ik er wat harder op druk, doch lang niet hard genoeg om de weerstand te overwinnen, blijft hij aan staan als ik loslaat.
- Als ik over de weerstand naar de tweede stand ga, blijft hij uiteraard aan zoals het hoort
- Rechts werkt zoals je verwacht: eender hoe hard ik druk, zo lang ik niet over de weerstand ga , gaat hij daarna gewoon terug uit.

Bij mezelf gebeurt het tijdens het rijden maar af en toe (afhankelijk van hoe energiek ik beslis van rijstrook te veranderen) maar bij mijn vrouw is het bijna elke keer prijs.

Bij mij precies hetzelfde verhaal. Ik hoop dat het met een update verholpen is.

Verder mis ik echt de auto high beam functie. Heb mezelf even ingelezen en las dat het eerder wel een standaard functie was. Iemand een idee wanneer deze terug komt?