Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Storingen - Problemen Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Foutmelding Batterij kan niet 100% worden opgeladen Neem contact op met Tesla Service,

Voor de zekerheid een service melding aangemaakt met een foto erbij van de melding. Reset heeft in ieder geval geen effect gehad, melding bleef terug komen. Bekend?

Tesla m3 2019.28.3.1
 
Helaas is het rammelen niet opgelost. Het is voor mijn gevoel wel een stuk minder geworden.
Een ander issue met de deurhendel binnen van de bestuurderskant die los zat is wel opgelost.

Service was wel goed in het SeC van Rotterdam. Ik ben snel geholpen en mijn issues werden serieus genomen.
De monteur heeft even meegereden en constateerde dat er inderdaad een rammel was.

Ik ben nu aan het twijfelen om weer terug te gaan of het zelf op te lossen met schuimrubber tussen de clips.

Verder valt mij op dat de kofferbak wel heel hard gesloten moet worden om dicht te blijven. Anders blijft hij open en sluit de auto niet bij weglopen.

Kofferbak was bij mij ook zo. Is niet ok. Sec lost het op door kofferbak opnieuw te allignen.
 
Foutmelding Batterij kan niet 100% worden opgeladen Neem contact op met Tesla Service,

Voor de zekerheid een service melding aangemaakt met een foto erbij van de melding. Reset heeft in ieder geval geen effect gehad, melding bleef terug komen. Bekend?

Tesla m3 2019.28.3.1

Vanmorgen, na een gepushte update kon er geheel niet meer worden geladen. In overleg met tesla service naar sec amsterdam gereden nu er nog genoeg range was om daar naartoe te rijden. Daar de auto ingeleverd en een loaner mee gekregen. Prima service in ieder geval.
 
E4F60088-FA55-4C89-BCB3-436EB363DA67.jpeg
Lijkt erop alsof mijn rechter dashboard speaker het niet doet. Als ik de instellingen in de foto gebruik, komt er alleen geluid uit de deurspeaker (zware bastonen). Bekend probleem? Auto gisteren opgehaald in Tilburg.

Edit: reset reeds uitgevoerd.
 
View attachment 453745 Lijkt erop alsof mijn rechter dashboard speaker het niet doet. Als ik de instellingen in de foto gebruik, komt er alleen geluid uit de deurspeaker (zware bastonen). Bekend probleem? Auto gisteren opgehaald in Tilburg.

Edit: reset reeds uitgevoerd.

Speaker doet het! Opgelost door de balans naar helemaal rechtsvoor te zetten en dan het volume op te voeren. Bij 80% volume deed hij het weer (sprong plotseling ‘aan’), en bleef het daarna ook bij normaal volume doen. Kan een speaker conus vast zitten/niet gangbaar zijn?
 
Weet niet of het een storing is. Denk eigenlijk van niet, maar ben me vandaag helemaal de pleuris geschrokken van een automatische noodstop. Ik reed 15 km per uur, er kwam een fietser op me af, maar die zat nog keurig op de andere weghelft. En in een keer, bam, auto VOO in de ankers, hoop gepiep enzo. Mijn inziens was een noodstop totaal niet nodig. Je schrikt je echt wezenloos, ik heb deze optie nu eerst maar uitgezet. Herkennen meer mensen dit? En kan je tesla feedback geven over dit vreemde gedrag? Ergens is de optie erg veilig, maar het moet dan wel feilloos werken.
 
Probeer al enkele dagen via de app de auto voor te verwarmen. Krijg steeds een foutmelding... "Inschakelen climate control mislukt" .. in de Stats app geeft hij "hvac fault" weer.

Iemand die dit kent?
En als je in de auto zelf de verwarming aan zet doet deze het dan wel. Moet vrij snel warm worden. Ik heb dit probleem ook gehad en er bleek toen een defect in het verwarmings element te zitten.
 
Probeer al enkele dagen via de app de auto voor te verwarmen. Krijg steeds een foutmelding... "Inschakelen climate control mislukt" .. in de Stats app geeft hij "hvac fault" weer.

Iemand die dit kent?
ja dit ken ik. Ben al bij de SEC geweest, zou opgelost zijn, maar helaas. Mijn airco/verwarming werkt verder ook niet naar behoren, dus over 2 weken weer naar de SEC. Ben jij verder wel tevreden met climate control?
 
het is betrekkelijk rustig in dit draadje, goede ontwikkeling.

Helaas voor ons staat onze 3 in de ziekenboeg met een intern defect in de hoge voltage batterij, die moet vervangen worden en dat kan wel even duren voor dat die binnen is. Wel een (oude) model S als leenauto meegekregen maar wat zullen we blij zijn als de 3 weer terug is.
 
Probeer al enkele dagen via de app de auto voor te verwarmen. Krijg steeds een foutmelding... "Inschakelen climate control mislukt" .. in de Stats app geeft hij "hvac fault" weer.

Iemand die dit kent?

Heb ik ook gehad. Toen bleek er een klep verkeerd om gemonteerd te zijn in het hvac systeem waardoor de airco totaal niet werkte. Ik kwam hier al vrij snel achter nadat ik de eerste keer aan een supercharger had gehangen en er volgens witte wolken van rook/condens onder de motorkap vandaan kwamen. De airco had zichzelf blijkbaar opgeblazen en alle gassen waren uit het systeem onstapt, wat witte wolken als gevolg had.
Dus pas op, als je airco niet werkt kun je ook je batterij niet koelen tijdens het superchargen. Als je airco wel werkt dan is er iets anders aan de hand. Maar ik had dus ook exact dezelfde melding in de App.
 
  • Informative
Reactions: diego123
Afgelopen dinsdag bij de SeC in Den Haag geweest voor een rammelend geluid aan de rechterkant van mijn Model 3 bij 90 - 130 km/h. Zelf dacht ik dat er iets los zat in mijn rechter voordeur. Monteur loopt mee naar de auto en reikt onder het rechter voorspatbord en voelt of er speling zit in een kabel. Ook kan hij het gerammel produceren. Blijkbaar een bekend probleem. Inmiddels is de kabel vastgezet (mogelijk heeft hij andere kabels ook gechecked) en hoor ik geen gerammel meer.
 
Niet echt een probleem maar sinds de laatste update 32.2 kloppen de kilometeraanduidingen vaak niet. Al een paar meegemaakt dat de Tesla 120 aangeeft op een gewestweg waar je 90 mag en in de bebouwde kom geeft die 70 waar je 50 mag. Best ambetant omdat ik dat tot hiertoe blindelings op af ging
 
Is dit normaal, het regent (normaal, geen stormweer) en je kan nauwelijks wat zien door de achteruitcamera aangezien het letterlijk elke regendruppel opvangt, af en toe zie je het water ook over de camera wegstromen.

Designfout of iets mis bij mij?
 

Attachments

  • IMG_20190922_200229.jpg
    IMG_20190922_200229.jpg
    211.9 KB · Views: 65
  • IMG_20190922_200125.jpg
    IMG_20190922_200125.jpg
    224.8 KB · Views: 54