Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Storingen - Problemen Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Heeft het niet met de ramen die naar beneden zijn te maken? Is er ook geluisterd door iemand buiten de auto terwijl die met ramen dicht langsreed? Als het geluid met ramen open in de auto te horen is, dan lijkt het me ook hoorbaar door iemand naast de weg.
Is gecheckt inderdaad, zeer hulpvaardig allemaal maar geluid blijft : ophanging nagelzien, ingevet, aangespannen enz maar niets helpt
 
Ik ben wel erg benieuwd wat dit is, ik heb hetzelfde probleem met mijn 2019 model 3, je hoort het alleen met de ramen naar beneden.
In de garantie een keer naar service center ervoor gegaan en toen hebben ze uit automatisme de draagarmen vervangen, maar de rammel is er nog steeds.

Verder lijkt het inderdaad technisch geen probleem te zijn, alleen een rammelend geluid, net alsof er ergens 2 metalen deeltjes wat tegen elkaar klapperen.
Het zou je subwoofer kunnen zijn in je kofferruimte rechtsachter weggewerkt aan een wat zwakke draagarm. Heb ik ook gehad.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Vandaag binnen gebracht en probleem opgelost! Voorste wiellagers vervangen en gerammel is verdwenen
Helaas te vroeg geoordeeld, sedert vandaag is het geluid er dus gewoon terug - iets minder dan voorheen maar duidelijk opnieuw aanwezig.
Nog maar eens een serviceafspraak maken dan: misschien wiellagers niet goed gemonteerd of nu achterste wiellagers die problemen geven ...
 
De linkerbuitenspiegel van mijn Model 3 LR AWD 2019 gaat bij het automatisch uitklappen niet meer helemaal naar buiten. Althans, meestal niet bij de eerste poging. Dan moet ik via het menu de spiegels nog eens in- en uitklappen (en nog eens..). Zou dit te repareren zijn? Ik heb een service request in de Tesla app ingediend, daar levert een offerte voor spiegelvervanging à € 465,62 op.
Kan dat goedkoper? Heeft iemand hier ervaring mee?
 
  • Informative
Reactions: ERvee
🤓

1692174024644.jpeg
 
De linkerbuitenspiegel van mijn Model 3 LR AWD 2019 gaat bij het automatisch uitklappen niet meer helemaal naar buiten. Althans, meestal niet bij de eerste poging. Dan moet ik via het menu de spiegels nog eens in- en uitklappen (en nog eens..). Zou dit te repareren zijn? Ik heb een service request in de Tesla app ingediend, daar levert een offerte voor spiegelvervanging à € 465,62 op.
Kan dat goedkoper? Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik volg deze even, ook bij mij klapt ie links af en toe niet meer uit. Ook een LR AWD 2019.
 
Voor mij zou de goedkoopste oplossing zijn het in en uitklappen uitzetten.

Bij mijn vorige auto (een Volvo) had ik hetzelfde probleem, de tandwielen intern waren afgesleten, en het doet mij persoonlijk niet zoveel af van de ervaring als het in en uit klappen niet meer werkt. Als het een indicatie is dat hij op slot staat dan zet je het locken op toeteren voor indicatie dat je auto gelocked is, en je kan altijd even in de app kijken of je auto op slot staat.

Maar mogelijk dat je er een van een sloop auto kan kopen en zelf kan installeren? Ik weet alleen niet hoe het zit met een software lock...
 
Voor mij zou de goedkoopste oplossing zijn het in en uitklappen uitzetten.

Bij mijn vorige auto (een Volvo) had ik hetzelfde probleem, de tandwielen intern waren afgesleten, en het doet mij persoonlijk niet zoveel af van de ervaring als het in en uit klappen niet meer werkt. Als het een indicatie is dat hij op slot staat dan zet je het locken op toeteren voor indicatie dat je auto gelocked is, en je kan altijd even in de app kijken of je auto op slot staat.

Maar mogelijk dat je er een van een sloop auto kan kopen en zelf kan installeren? Ik weet alleen niet hoe het zit met een software lock...
Dat advies kreeg ik een half jaar geleden ook bij Tesla. 'In de winter kan het soms door kou of vocht worden veroorzaakt' zeiden ze. Maar inmiddels is het zomer met mooi weer en het probleem is verergerd :confused:
Uitzetten is voor mij geen optie, aangezien in mijn garage de ingeklapte spiegel rechts heel welkom is.

Ik heb al op internet gezocht naar een gebruikte spiegel, maar kan nog niet echt iets vinden tegen normale prijzen. Slopers bieden dit soort onderdelen meestal los aan, maar misschien moet ik beter zoeken.
 
Als er problemen zijn met uitklappen van spiegels bij de wat oudere Model 3's (voor 2021) even kijken of het alleen gebeurt als je internetverbinding slecht is, bijvoorbeeld als je in een parkeergarage staat ofzo en er maar een E verbinding is. Als dat het geval is is er wel een fix voor en hoeft niet de spiegel vervangen te worden. Heb ik toen ook met de mijne gehad. Nieuwere type spiegels hebben dit probleem niet meer dus vervangen voor nieuwer type lost het ook op. Vervangen door zelfde type zal het niet oplossen. Maar dit is dus alleen als het gerelateerd is aan de internetverbinding. Zo niet, dan zal het toch wel defecte spiegel zijn.
 
Als er problemen zijn met uitklappen van spiegels bij de wat oudere Model 3's (voor 2021) even kijken of het alleen gebeurt als je internetverbinding slecht is, bijvoorbeeld als je in een parkeergarage staat ofzo en er maar een E verbinding is. Als dat het geval is is er wel een fix voor en hoeft niet de spiegel vervangen te worden. Heb ik toen ook met de mijne gehad. Nieuwere type spiegels hebben dit probleem niet meer dus vervangen voor nieuwer type lost het ook op. Vervangen door zelfde type zal het niet oplossen. Maar dit is dus alleen als het gerelateerd is aan de internetverbinding. Zo niet, dan zal het toch wel defecte spiegel zijn.
Ik heb geen draadloze spiegels hoor :D
 
Kom er net achter dat bij alle deurgrepen aan de onderzijde bobbels ontstaan in het 'RVS'. Althans, in de RVS look folie die dus duidelijk op de grepen zit.
De greep van de bestuurdersdeur begint zelfs al te bladderen. Nog niet te zien aan de buitenzijde maar natuurlijk gewoon een kwestie van tijd, dat het nog verder gaat afbladderen.
Lees op het US gedeelte van het forum dat deze wel vaker is voorgekomen. Auto natuurlijk al ver buiten garantie met 150k op te teller, dus Tesla zal er niks aan doen....
 
De linkerbuitenspiegel van mijn Model 3 LR AWD 2019 gaat bij het automatisch uitklappen niet meer helemaal naar buiten. Althans, meestal niet bij de eerste poging. Dan moet ik via het menu de spiegels nog eens in- en uitklappen (en nog eens..). Zou dit te repareren zijn? Ik heb een service request in de Tesla app ingediend, daar levert een offerte voor spiegelvervanging à € 465,62 op.
Kan dat goedkoper? Heeft iemand hier ervaring mee?
Misschien moet ik mijn beeld van 'duur' toch bijstellen. Ik had een aanvraag uitgezet via onderdelenlijn.nl en krijg net een losse spiegel aangeboden voor € 508,99...
Dan is € 465,62 incl. arbeid, aan huis uitgevoerd, nog niet zo gek.
 
Ik heb geen draadloze spiegels hoor :D

Ik snap de ironie maar toch hoop ik wel dat ook jij 'draadloze' spiegels hebt. 😉 Antennes voor WiFi en 4G/LTE zitten namelijk in de spiegels. Kan er verder niets over zeggen maar er is bij de oudere types dus een relatie tussen het niet openen/sluiten van de spiegels en een slechte 4G/LTE verbinding, en hier is dus een fix voor wat het SeC kan uitvoeren. Alleen dan wel eerst even vast stellen dat dit ook daadwerkelijk het geval is en eventueel timestamp van vermelden.