Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Storingen - Problemen Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Ik kan het stuur van mijn M3 niet meer laten in- of uitschuiven, enkel nog in de hoogte aanpassen. Vervelend in de zin van “first-world-problems”, niet meer of minder.

Via de app zal ik dit melden en hopelijk valt het nog onder de garantie, maar graag zou ik vernemen of er nog eigenaars zijn die hetzelfde probleem hadden.
 
Ik heb al sinds een aantal weken een storing met mijn auto. Zodra ik zachtjes rijdt ( ca. 5km/h) en over een hobbelweg of verhoging (drempel o.i.d.) moet rijden, schiet de auto in error. Geen ESP, hillhold, cruisecontrol, regeneratie etc. Volledig lam dus. Reset, zowel zacht als hard helpt, maar op slot zetten helpt ook. Zodra ik dan weer instap, zijn de errors weg, totdat ik weer stapvoets moet rijden. (ik woon in een woonwijk, dus ik rijd veel stapvoets).
Auto naar Tesla gebracht en onverrichte zaken weer mee terug mogen nemen, aangezien ik een aftermarket audio heb laten inbouwen. Dit werkt al 1,5 jaar naar volle tevredenheid, maar Tesla vond dat dit de storing veroorzaakte... Auto naar audiobedrijf teruggebracht en laten loskoppelen en terug naar Tesla gebracht. Inmiddels rijd ik al meer dan 2 weken in een leen model Y performance. Ik weet niet of het probleem inmiddels gevonden is, maar volgens Tesla zijn de onderdelen op backorder. Ik zelf vermoed een kapotte ABS sensor, maar het blijft akelig stil aan de andere kant.....
iemand anders dergelijke ervaring?
p.s. geen goed bedoeld advies over de aftermarket inbouw, dat is het probleem echt niet. Daar gaat deze discussie ook niet over.
 
Ik kan het stuur van mijn M3 niet meer laten in- of uitschuiven, enkel nog in de hoogte aanpassen. Vervelend in de zin van “first-world-problems”, niet meer of minder.

Via de app zal ik dit melden en hopelijk valt het nog onder de garantie, maar graag zou ik vernemen of er nog eigenaars zijn die hetzelfde probleem hadden.
Dit probleem is gisteren aan huis hersteld door de mobiele dienst.

Een herkalibratie van het stuur was voldoende om het probleem te verhelpen. Het stuur was bij het terug inschuiven niet volledig naar de startpositie gegaan, waardoor er een conflict in de software ontstaan was (zo heb ik het althans begrepen). Via een gewone reset van de wagen wordt deze instelling niet hersteld, en het aanvragen van een service is dus vereist.
 
Nog een idee voor Tesla. De Lane departure warning. Waarom laten ze die niet gewoon een halve minuut afgaan wanneer je even afwijkt?
maw : waarom blijft die warning sound zo ellendig lang actief wanneer je direct corrigeert.
Nog een leuke , lane departing alert wanneer je over de lijn van de fietssuggestiestrook rijdt, zoals de wegcode dat ook voorschrijft :rolleyes:
 
  • Like
Reactions: OttoR
Nog een idee voor Tesla. De Lane departure warning. Waarom laten ze die niet gewoon een halve minuut afgaan wanneer je even afwijkt?
maw : waarom blijft die warning sound zo ellendig lang actief wanneer je direct corrigeert.
Nog een leuke , lane departing alert wanneer je over de lijn van de fietssuggestiestrook rijdt, zoals de wegcode dat ook voorschrijft :rolleyes:
Dat ze eerst al eens beginnen met geen lane departure waarschuwingen te geven als het uit staat in de settings.
In Vlaanderen voeren ze nu ook de middenrijbaan in (tussen 2 fietsstroken).
Daar moet je bij een tegenligger over de lijn afwijken.
Onze Nederlandse collega’s weten daar alles van.
 
Op mijn M3 SR+ (12/2021) heb ik last van een metaal-achtig rammelend geluid en dat enkel als ik op kasseien rijd. Auto al tweemaal binnengebracht en gisteren zeer uitgebreid aan gewerkt geworden maar probleem blijft: auto is technisch perfect in orde zegt men maar oorzaak kan men niet vinden. Geluid is storend en duidelijk te horen met ramen naar beneden. Geen draagarmissues of iets dergelijks dus. Men zou nu testen op zelfde traject met gelijkaardige M3SR+ van de garage zelf maar lijkt me onwaarschijnlijk dat ik de eerste zou zijn die dit opmerkt.
Iemand zelfde probleem gehad , ik vind alvast niets gelijkaardigs via zoekfunctie hier
 
Op mijn M3 SR+ (12/2021) heb ik last van een metaal-achtig rammelend geluid en dat enkel als ik op kasseien rijd. Auto al tweemaal binnengebracht en gisteren zeer uitgebreid aan gewerkt geworden maar probleem blijft: auto is technisch perfect in orde zegt men maar oorzaak kan men niet vinden. Geluid is storend en duidelijk te horen met ramen naar beneden. Geen draagarmissues of iets dergelijks dus. Men zou nu testen op zelfde traject met gelijkaardige M3SR+ van de garage zelf maar lijkt me onwaarschijnlijk dat ik de eerste zou zijn die dit opmerkt.
Iemand zelfde probleem gehad , ik vind alvast niets gelijkaardigs via zoekfunctie hier
Ik ben wel erg benieuwd wat dit is, ik heb hetzelfde probleem met mijn 2019 model 3, je hoort het alleen met de ramen naar beneden.
In de garantie een keer naar service center ervoor gegaan en toen hebben ze uit automatisme de draagarmen vervangen, maar de rammel is er nog steeds.

Verder lijkt het inderdaad technisch geen probleem te zijn, alleen een rammelend geluid, net alsof er ergens 2 metalen deeltjes wat tegen elkaar klapperen.
 
  • Like
Reactions: Stevens
Ik ben wel erg benieuwd wat dit is, ik heb hetzelfde probleem met mijn 2019 model 3, je hoort het alleen met de ramen naar beneden.
In de garantie een keer naar service center ervoor gegaan en toen hebben ze uit automatisme de draagarmen vervangen, maar de rammel is er nog steeds.

Verder lijkt het inderdaad technisch geen probleem te zijn, alleen een rammelend geluid, net alsof er ergens 2 metalen deeltjes wat tegen elkaar klapperen.
Loszittende remblokken? Heb ik wel eens van gehoord, niet specifiek bij Tesla overigens, maar dat kan bij elk merk voorkomen.
 
Heeft het niet met de ramen die naar beneden zijn te maken? Is er ook geluisterd door iemand buiten de auto terwijl die met ramen dicht langsreed? Als het geluid met ramen open in de auto te horen is, dan lijkt het me ook hoorbaar door iemand naast de weg.