Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Storingen - Problemen Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
En diezelfde luchtverplaatsing bij het aanzetten van je AC op afstand gaat dan geen alarm kunnen triggeren?
Neen, ik snap de reden van het uitschakelen van hellingshoek en interieurdetectie niet.
Dan wordt het automatisch uitgeschakeld, ook dat staat in de handleiding.

1660310429608.png
 
  • Informative
Reactions: Mars2020 and Krisja
Waarom kan het dan niet automatisch met COP?
Het blijft een welles nietes verhaaltje....
Misschien omdat het inschakelen van de climate control een bewuste actie van de bestuurder op een bepaald moment is en de COP op een “willekeurig” moment aan kan gaan?
Of omdat de programmeur er nog niet aan toe is gekomen om de software aan te passen.
 
  • Informative
Reactions: Krisja
De mobile ranger die hier vorige week was gaf aan dat bij mijn huidige kilometers per jaar (25.000), bij 5 jaar 'n airco controle doen.
Dan wellicht ook preventief remvloeistof vervangen, eerder echt niet nodig omdat je remmen weinig gebruikt. Als je van jezelf weet dat je die remmen veel meer gebruikt is 't andere zaak natuurlijk.

Edit:
Maar goed, los daarvan zijn de kwaaltjes tot op heden: bovenste draagarmen voor zijn nu vervangen bij 60.000 km ongeveer. Zit speling op een aandrijfas of op de veerpoot (gaat ie over paar weken voor naar het SeC ) en af en toe wat kuren met de laadpoort als ik op DC sta te laden.

En 'natuurlijk' wat rammelende wielkastbekleding, een strip aan de onderzijde van de auto (eigen schuld) en 'n knopje van de stoelbediening.
 
SITUATIE: Snelweg rijden met NOA/FSD ingeschakeld:

WAT: Sinds enkele weken verschijnt er voor een halve seconde een "inhaalsuggestie" (lichtblauw vlak op andere rijstrook) op het scherm.
WANNEER: Soms spontaan maar veelal wanneer een passerende auto (met een bescheiden hogere snelheid dus) terug naar de rechterrijstrook gaat en voor mij gaat rijden.
WANNEER: Als een andere weggebruiker met een veel hogere snelheid op de passeerstrook voorbij komt geraasd.

WAT: Bij het passeren van het puntstuk van een uitvoegstrook gaat de snelheid zonder aanwijsbare reden van ingestelde snelheid (100 km/h+3%) naar 90.
Het snelheidssymbool waarin de toegestane snelheid van het wegvak wordt vermeld, veranderd niet.
WANNEER: onregelmatig en dus ook niet altijd voorspelbaar.
Op 2 locaties wel altijd;
a. A2 afslag 27 Best-West RECHTS
b. A2 afslag 24 Vught LINKS
 
SITUATIE: Snelweg rijden met NOA/FSD ingeschakeld:

WAT: Sinds enkele weken verschijnt er voor een halve seconde een "inhaalsuggestie" (lichtblauw vlak op andere rijstrook) op het scherm.
WANNEER: Soms spontaan maar veelal wanneer een passerende auto (met een bescheiden hogere snelheid dus) terug naar de rechterrijstrook gaat en voor mij gaat rijden.
WANNEER: Als een andere weggebruiker met een veel hogere snelheid op de passeerstrook voorbij komt geraasd.

WAT: Bij het passeren van het puntstuk van een uitvoegstrook gaat de snelheid zonder aanwijsbare reden van ingestelde snelheid (100 km/h+3%) naar 90.
Het snelheidssymbool waarin de toegestane snelheid van het wegvak wordt vermeld, veranderd niet.
WANNEER: onregelmatig en dus ook niet altijd voorspelbaar.
Op 2 locaties wel altijd;
a. A2 afslag 27 Best-West RECHTS
b. A2 afslag 24 Vught LINKS
Heb het idee dat dit met de software versie te maken heeft. Had het voor mn huidige versie ( 2022.20.8 even niet maar bij oudere versies ook frequent. Dacht altijd dat het kaart materiaal info te maken had maar kan er geen duidelijkheid over krijgen.

Vreemde snelheid wijzigingen kunnen soms komen door fouten in de database maar er schijnt ook zoiets te zijn als ‘fleetspeed’ een soort snelheid aanpassing die komt doordat veel Tesla’s daar een lagere snelheid aanhouden. Zoek er maar eens op op dit forum. M.i. een feature wat ik het liefst zelf zou willen bepalen.
 
  • Like
Reactions: Undutchable
Geen storing natuurlijk maar wel opvallend is dat als ik aan huis laad ik 's morgens opsta en dan op mijn telefoon zie dat de M3 gestopt is op 495 en dan denk ik, *sugar*, toch 3 km minder op 90%, kijk ik in de auto dan staat er ineens 506. Ik neem haast aan dat dat te maken heeft met de warmte. Dan zijn die 11 km extra spookkilometers? Bekend fenomeen tijdens de zomermaanden?
 
Wat me vandaag is opgevallen is dat ik de Frunk kon opendoen vanuit de app. zonder dat ik daarvoor een bevestiging moest geven.
Ik herinner me dat in het verleden (uit veiligheidsoverwegingen) de Frunk vanuit de app. niet zonder bevestiging kon geopend worden.
Nog iemand die deze gevaarlijke situatie heeft opgemerkt?
 
Wat me vandaag is opgevallen is dat ik de Frunk kon opendoen vanuit de app. zonder dat ik daarvoor een bevestiging moest geven.
Ik herinner me dat in het verleden (uit veiligheidsoverwegingen) de Frunk vanuit de app. niet zonder bevestiging kon geopend worden.
Nog iemand die deze gevaarlijke situatie heeft opgemerkt?
Stond je vlak naast de auto? Wellicht een aanpasson die kijkt of je naast de stilstaande auto staat.
 
Wat me vandaag is opgevallen is dat ik de Frunk kon opendoen vanuit de app. zonder dat ik daarvoor een bevestiging moest geven.
Ik herinner me dat in het verleden (uit veiligheidsoverwegingen) de Frunk vanuit de app. niet zonder bevestiging kon geopend worden.
Nog iemand die deze gevaarlijke situatie heeft opgemerkt?
Openen ja met melding dat ik de frunk handmatig moet sluiten.
Ik stond naast de auto met deuren op slot.
 
Wat me vandaag is opgevallen is dat ik de Frunk kon opendoen vanuit de app. zonder dat ik daarvoor een bevestiging moest geven.
Ik herinner me dat in het verleden (uit veiligheidsoverwegingen) de Frunk vanuit de app. niet zonder bevestiging kon geopend worden.
Nog iemand die deze gevaarlijke situatie heeft opgemerkt?
Heb dit ook met mijn 3, was in het buitenland en zag in de app dat de frunk open stond. Dacht dat ik per ongeluk ( net als broekzak bellen) de bevestiging had door gegeven. Net even een test gedaan en er is inderdaad geen bevestiging nodig. Niet echt handig ☹️ en m.i. ongewenste aanpassing mn auto stond op Schiphol in de parking.
 
Last edited: