Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Storingen - Problemen Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Kan ook een loszittende afdekplaat onder de auto zijn. Daar waren klachten over, al hoor ik dat laatste tijd niet meer. Voor en achter de batterij.

@TM3LR Probeer de auto ergens even op een brug te zetten en bekijk de onderkant. Dit waren oa. mijn onderkantfoto's toen ik op zoek was naar 'extra geluidsoverlast'. Een enkel boutje ontbrak van die onderkantplaten, voor en achter waar @Michel3 het over heeft. Als het goed is heeft SeC R'dam dat ook gefixt. De M3 is nou ook niet een auto waar je zomaar even onder kruipt... Bij mij ontbraken dus echt teveel van die pushpins van de wielkastbekleding.

20190516_100814 8er.jpg 20190516_100918 RA.jpg 20190516_100937 nr8er bodemplaat.jpg 20190516_101547 nrVoren.jpg
 
  • Like
Reactions: Michel3
Sinds vandaag werkt AP niet meer. Ik zie ook geen (grijze) lijnen van de weg en ook geen grijs snelheid symbool. Boven de auto.
Reeds met reset ( twee knoppen aan stuur) het beeldscherm opnieuw opgestart, maar geen verbetering. Zit op 2019.16.2. Iemand een tip?
 
Ik had afgelopen maandag een bizar probleem. Na een nachtje laden en hevige regen, stapte ik in de auto. Daar was de SOS-melding weer. Niet meer gehad na de reset op dag 2 en de subsequente software updates. Maar niet getreurd, vol goede moed een harde reset uitgevoerd. Daarna was ik alle audio kwijt. Geen enkel geluid werd meer geproduceerd, noch van de bluetooth, noch van de navigatie, noch van de clignoteurs, etc...
Dan nog maar een reset, en kiezen voor uitschakelen. Niks, nada noppes geluid. Toen ben ik maar gaan rijden en heb onderweg 30 min in de wacht gehangen bij Tesla. Daar kreeg ik road side assistance aan de lijn, die mij instrueerde om alle usb connecties en 12 volt connecties te verbreken, de auto uit te schakelen en dan 5 min stil te blijven zitten in de auto. Niks aanraken, want anders kan hij weer opstarten. Na 5 min nog steeds niks. Uiteindelijk moest ik maar naar een SeC gaan. Uit slechte ervaringen met Amsterdam wijs geworden en omdat ik toch in het oosten van het land was, besloot ik ‘s-middags naar Duiven te gaan. Daar werd ik meteen geholpen. Binnen 20 min kon ik weer, met geluid, op weg maar huis. Ze hadden het over een electronische zekeringbox die van slag was geraakt en die ze, door de auto geheel spanningsloos te maken (dat mocht hij mij eigenlijk niet vertellen, maar ik heb doorgevraagd) kon alles weer opnieuw geïnitialiseerd worden. Een klassiek geval van je pc van de power halen, dat hielp in de jaren 80 ook altijd prima....
Kudo’s voor SeC Duiven, daar ga ik voortaan heen.
 
Klaas, Autopilot en cruise control werken sinds vandaag bij ons ook niet meer. ELDA gelukkig ook niet meer, heeft ook al voor een paar bijna accidenten gezorgd omdat het systeem niet met fietssuggestiestroken overweg kan....
Zojuist iemand via klantenondersteuning gesproken. Hij denkt dat het door software versie 2019.16.2 wordt veroorzaakt en het verholpen is met 2019.16.3 en zou het service center een bericht sturen. Verder adviseerde hij een reset met het rempedaal ingetrapt tot het logo weer verschijnt. Er was een kans dat dat het ook zou verhelpen. Maar dat was niet het geval
 
Een uur geleden de software update 2019.16.3.2 ontvangen. N a deze update functioneert AP en cruise control weer normaal!
Ik dacht dat het telefonisch contact met de klantenondersteuning en hun bericht naar service center deze update vervroegd heeft doen aanbieden. Maar zie nu in het draadje 'software versie 9.0' vanavond bij meer personen de update aangeboden, kan dus ook toeval zijn.
 
Last edited:
Na de update naar 16.3.2 heb ik mijn audio-kaput probleem (en sos) weer terug. Lijkt daarmee toch weer iets hardwaregerelateerds te zijn. Balen, gaat weer een hoop tijd kosten. Morgen weer naar de SeC...
Begin langzaamaan beetje genoeg te krijgen van deze auto. Autopiloot die rare fratsen uithaalt, afwerking van de auto beroerd, al diverse onderdelen moeten laten vervangen, hoop windgeruis, nu dit weer.
Begin langzaamaan te genezen van mijn aanvankelijke enthousiasme. Het enige dat nog overblijft is het goede eco-gevoel en de superieure weglegging en acceleratie (zonder AP en TACC rijdt ie echt super). Of dit voldoende is om Tesla-ambassadeur te blijven weet ik niet.
 
Na de update naar 16.3.2
...1) hoop windgeruis...
...2) het goede eco-gevoel en de superieure weglegging en acceleratie (zonder AP en TACC rijdt ie echt super)

Met 2) natuurlijk helemaaaaal eens en mbt 1) hoop windgeruis... misschien goed om te vermelden dat wij daar na 3 jaar Leaf ook aan moesten wennen. Met de Leaf reden wij max 105 echte GPS km/h op de snelweg ( je wilt immers je bestemming graag halen.. ) waar we nu met Model 3 vaak gewoon tot 130km/h rijden... Tja, maar gelukkig mag dat niet overal. :) Verder hebben we ( echtgenote Annemieke en ik en ook een speciale SeC R'dam proefrit ) nogal wat gemeten en vergeleken ( zie onze link over de Tesland M3 Noise Reduction Kit in het dak ) en recent alle deurrubbers nog eens echt goed met een deurrubberstick ingesmeerd ( Halfords Valma € 5,- smeert t lekkerst.. ). Conclusie boven de 100km/h maken wind en windrichting enorm veel uit. Wij hebben hier in Zeeland heel veel wind... Wij hebben dit punt nu afgevinkt als Okay, geen klachten of vragen meer! Het zat blijkbaar letterlijk tussen de oren.
Suc6
 
Na de update naar 16.3.2 heb ik mijn audio-kaput probleem (en sos) weer terug. Lijkt daarmee toch weer iets hardwaregerelateerds te zijn. Balen, gaat weer een hoop tijd kosten. Morgen weer naar de SeC...
Begin langzaamaan beetje genoeg te krijgen van deze auto. Autopiloot die rare fratsen uithaalt, afwerking van de auto beroerd, al diverse onderdelen moeten laten vervangen, hoop windgeruis, nu dit weer.
Begin langzaamaan te genezen van mijn aanvankelijke enthousiasme. Het enige dat nog overblijft is het goede eco-gevoel en de superieure weglegging en acceleratie (zonder AP en TACC rijdt ie echt super). Of dit voldoende is om Tesla-ambassadeur te blijven weet ik niet.
Hmmmm, klinkt niet heel goed allemaal voor een nieuwe auto.
Heb jij nu net specifiek problemen of zijn het algemeen bekende problemen die jij hebt.
Moet de mijne nog ophalen, maar geen behoefte aan zoveel problemen..
 
Hmmmm, klinkt niet heel goed allemaal voor een nieuwe auto.
Heb jij nu net specifiek problemen of zijn het algemeen bekende problemen die jij hebt.
Moet de mijne nog ophalen, maar geen behoefte aan zoveel problemen..
ik herken weinig van deze hardware-problemen met auto zelf. Wel baal ik dat in ondanks vele mails en klachten nog steeds geen 9 maand ipv 6 maand gratis Superchargen heb en daarop ook geen antwoord, de kentekenplaten na Sec-bezoek (met meer dingen) nog steeds scheef zitten, ik geen normale trekhaak kan laten retrofitten. Maar alle software gerelateerde issues: da’s een kwestie van tijd en veel data. Ik kijk echt uit naar werkende FSD en blijf wat dat betreft wel een believer want zeg nou eerlijk. Dat vermogen alleen al. Ik rij nu overigens een maand in chill-mode en dat is al rap genoeg voor mij (behoudens inhalen op 2-baans wegen, dan gaat ie naar standaard). Scheelt heel veel KwH’s En bandeslijtage vermoed ik.
Ben de 12000 km net gepasseerd en geen seconde spijt van de aankoop. Kan zijn dat ik makkelijker tevreden ben. Maar terug naar een ICE : nooit! Ander merk EV: Voorlopig kan niks hieraan tippen! Wel moet de service 100% beter. Maar daar rij ik niet in..
 
1) ...nog steeds geen 9 maand ipv 6 maand gratis Superchargen heb..
2) ...Maar alle software gerelateerde issues: da’s een kwestie van tijd en veel data. Ik kijk echt uit naar werkende FSD en blijf wat dat betreft wel een believer want zeg nou eerlijk....

Re 1) misschien al gezien maar voldoe je hieraan Ik heb de handdoek wat dit betreft in de ring gegooid.. :(

en re 2) ... in principe wel mee eens, maar ondertussen rij je erin ( een hoofdreden dus dat wij even nog geen EAP etc wilden .. ) maar dat suffe versie 2019.16.x ELDA gedoe is gewoon heel heel onverstandig van Tesla. Terwijl het zo simpel op lossen is. Tesla bied gewoon een OFF optie aan, en niet Default ON, simpel toch... Het zou jammer zijn als oom Elon verandert in Hoofdmeester Elon die het ALTIJD beter weet, waar dan ook ter wereld. :mad:
 
Tijdens superchargen hoorde ik van de week ineens een paar keer tijdens de 20 minuten die ik stond een soort knal / bonkend geluid uit de vloer komen (mijn aanname uit het accupakket dus) en vervolgens reed ik een tijdje rond de 150 en hoorde ik het weer. Lijkt iets met laden / ontladen te maken hebben. Ik schrok er wel van, daarna niet meer gehoord maar ook niet meer gesupercharged. Iemand dit ooit gehad?

Model 3 LR AWD half Feb geleverd inmiddels 7k gereden.
 
Tijdens superchargen hoorde ik van de week ineens een paar keer tijdens de 20 minuten die ik stond een soort knal / bonkend geluid uit de vloer komen (mijn aanname uit het accupakket dus) en vervolgens reed ik een tijdje rond de 150 en hoorde ik het weer. Lijkt iets met laden / ontladen te maken hebben. Ik schrok er wel van, daarna niet meer gehoord maar ook niet meer gesupercharged. Iemand dit ooit gehad?

Model 3 LR AWD half Feb geleverd inmiddels 7k gereden.
Het bonken is bekend. Dat doet een plaat die warm wordt. Die klapt wat in of uit.
 
  • Like
Reactions: Michel3
ik herken weinig van deze hardware-problemen met auto zelf. Wel baal ik dat in ondanks vele mails en klachten nog steeds geen 9 maand ipv 6 maand gratis Superchargen heb en daarop ook geen antwoord, de kentekenplaten na Sec-bezoek (met meer dingen) nog steeds scheef zitten, ik geen normale trekhaak kan laten retrofitten. Maar alle software gerelateerde issues: da’s een kwestie van tijd en veel data. Ik kijk echt uit naar werkende FSD en blijf wat dat betreft wel een believer want zeg nou eerlijk. Dat vermogen alleen al. Ik rij nu overigens een maand in chill-mode en dat is al rap genoeg voor mij (behoudens inhalen op 2-baans wegen, dan gaat ie naar standaard). Scheelt heel veel KwH’s En bandeslijtage vermoed ik.
Ben de 12000 km net gepasseerd en geen seconde spijt van de aankoop. Kan zijn dat ik makkelijker tevreden ben. Maar terug naar een ICE : nooit! Ander merk EV: Voorlopig kan niks hieraan tippen! Wel moet de service 100% beter. Maar daar rij ik niet in..
Hoezo scheelt chill mode KwH's?
Het is met name de max snelheid die je rijdt die het verbruik bepaalt.
Niet hoe snel je optrekt.
 
  • Helpful
  • Like
Reactions: Michel3 and Klaas
Re 1) misschien al gezien maar voldoe je hieraan Ik heb de handdoek wat dit betreft in de ring gegooid.. :(
Ik voldoe aan de eisen voor 3 maand extra. Besteld 30/1 met referral van John (zonder issues) proefrit afgezegd .
Btw ik heb nu ook weer een referral voor 7500 km. Ben benieuwd hoe dat gaat interfereren met het nog lopende halfjaar. Neem toch aan dat ze wachten met die 7.500 tot het half jaar voorbij is anders heb ik er niks aan!
 
Bij mij liet vandaag de kunststof plaat onder de auto op een paar aanhechtingsplaatsen los. Iemand iets dergelijks al laten repareren? Plaatsen ze dan een verbeterde aanhechting? Ik kon het zelf (tijdelijk) wel terug klikken.
 
Bij mij liet vandaag de kunststof plaat onder de auto op een paar aanhechtingsplaatsen los. Iemand iets dergelijks al laten repareren? Plaatsen ze dan een verbeterde aanhechting? Ik kon het zelf (tijdelijk) wel terug klikken.

Jawel dat is een bekend 'iets', zie
Not even 500 miles : TeslaModel3
Tesla Model 3 design flaw results in sand and water getting stuck in underbody - Electrek
Zelf bij de buurman de auto op de brug gezet en mbt de beplating voor en achter de accu gelukkig slechts een enkele losse bout ontdekt, maar in de wielkasten ontbraken bij mij dan weer diverse zgn. pushpins, zie oa. mijn post en foto's hier
Storingen - Problemen Model 3

Bij veel modder enzo op de weg, kan dus mn. die loszittende onderbeplating achter modder happen. Meteen vast(laten) zetten lijkt me!
Suc6

PS Enig idee waarom het ineens los ging, ontbraken er sowieso al boutjes? Niet goed aangedraaid ? Ook niet een plek waar je dagelijks even kijkt natuurlijk.. Tesla SeC R'dam kon in mijn geval ook niet vertellen waarom die wielkasten pushpins ontbraken. Dat is nog redelijk gemakkelijk te zien vanaf de zijkant.