SparkyM3LR4WD
Elbert
Te triest voor woorden.
En gisteren onder het rijden; opeens een zwart scherm.........om te huilen, snik, snik, snik....
Screensaver
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Te triest voor woorden.
En gisteren onder het rijden; opeens een zwart scherm.........om te huilen, snik, snik, snik....
Haal je hart op in deze reddit post...Aangezien ik hierover niet zoveel lees; hebben jullie kersverse M3 rijders nou nog veel last van phantom braking?
Update, geprobeerd aan een andere publieke laadpaal. Ging even goed maar kreeg al snel weer de foutmelding. Tesla bellen ben ik bang. Nogmaals dank voor het meedenken in ieder geval.
Ik was laatst bij het SeC in Duiven en die gaven aan dat geluid uit de wielkasten een zeer bekend probleem is en ze het bij mijn M3 zouden fixen.
Iemand hier tips over de volgende zaken. Bij tesla wordt ik van het kastje naar de muur gestuurd, idem bij de leasemaatschappij. Ben nu al uren bellen en mailen verder al ruim 1.5 maand. Ik wordt zogenaamd teruggebeld, problemen die niet in een case verschijnen en ineens weet niemand nergens van bij tesla. Er wordt lacherig over gedaan en na elke keer 30-45 min in de wacht te staan kan ik alles opnieuw uitleggen en wordt er soms gewoon opgehangen waardoor je opnieuw kan beginnen. Schandalig, stressvol en hoogst frustrerend ondertussen....
- deuken, krassen over de hele auto en vieze vingers en vlekken op de hemelbekleding.
- Raam en achterbak rubbers die bollen en niet goed aansluiten.
- een chargeport klep die een beetje uitsteekt.
- De achterdeuren zijn niet goed uitgelijnd.
- Raam is over de chromen lijst heem geschoven waardoor schade.
- achterklep kieren die niet gelijk zijn. En wat er lelijk uitziet.
- ontbrekende autpilot waar wel voor betaald is
- een laadkabel van 2 meter..Dus moet de hele tijd insteken
Arghh#&&$(@(^@%%!&*##
Iemand hier tips over de volgende zaken. Bij tesla wordt ik van het kastje naar de muur gestuurd, idem bij de leasemaatschappij. Ben nu al uren bellen en mailen verder al ruim 1.5 maand. Ik wordt zogenaamd teruggebeld, problemen die niet in een case verschijnen en ineens weet niemand nergens van bij tesla. Er wordt lacherig over gedaan en na elke keer 30-45 min in de wacht te staan kan ik alles opnieuw uitleggen en wordt er soms gewoon opgehangen waardoor je opnieuw kan beginnen. Schandalig, stressvol en hoogst frustrerend ondertussen....
- deuken, krassen over de hele auto en vieze vingers en vlekken op de hemelbekleding.
- Raam en achterbak rubbers die bollen en niet goed aansluiten.
- een chargeport klep die een beetje uitsteekt.
- De achterdeuren zijn niet goed uitgelijnd.
- Raam is over de chromen lijst heem geschoven waardoor schade.
- achterklep kieren die niet gelijk zijn. En wat er lelijk uitziet.
- ontbrekende autpilot waar wel voor betaald is
- een laadkabel van 2 meter..Dus moet de hele tijd insteken
Arghh#&&$(@(^@%%!&*##
Ik kreeg hem gisteren, na de update 2019.16.2.Inmiddels hier ook de SOS melding ontvangen.
Ik heb sinds 13 mei bij een Ecotap laadpaal het dichtst bij mijn huis problemen met laden en ik weet niet of het aan Ecotap ligt of aan mijn Model 3, ik krijg de melding "Unable to charge, voltage to high: try a different power source", bij een Ecotap paal een straat verder kan ik wel laden.
View attachment 412001
Ik heb het gemeld bij Ecotap en elke week nog een keer geprobeerd zonder succes, daarna weer contact opgenomen en doorgekregen dat anderen al de gehele week zonder problemen kunnen laden. Volgens Ecotap was het enige verschil met de paal waar ik wel kan laden de firmware, dus ze hebben de firmware van de paal geüpdatet en gevraagd of ik het de volgende dag weer wil proberen.
De volgende dag geprobeerd en na een paar keer proberen is het uiteindelijk gelukt om met 2 kW te laden. Ik kreeg verschillende meldingen voordat het lukte en ik heb ook met de Charge Current zitten spelen om te kijken of dat wat veranderde, op 5A (de laagste stand) lukte het, daarna stapje voor stapje omhoog gedaan en bij 12A kapte die ermee. Vervolgens opnieuw geprobeerd en kreeg ik gelijk de melding:
"Maximum charge rate is reduced, check external power source".
View attachment 412000
Charge Current veranderen deed geen verschil meer en het laadvermogen bleef hangen 2 kW.
Bij het steeds opnieuw proberen was een van de meldingen ook "Car needs service, unable to charge" dus ik heb via de app ook een service afspraak gemaakt met het hele verhaal, maar de komende dagen ga ik ook nog wat andere palen proberen omdat ik toch wel het vermoeden heb dat het aan de laadpaal ligt, de eerste mogelijkheid voor de afspraak is pas 16 juli.
View attachment 411998
Ja, ja, het is geen bug, het is een feature. Ik vind het gewoon een dikke ontwerpfout. Bij mijn MS loopt het klepje strak met de stroomlijn mee en die kan ik gewoon 2mm indrukken om open te gaan. Verhaal van de M3 laadklep lijkt me een typisch gevalletje #geenzin.Dat is geen fabricagefout; vroeger stak die minder uit en hadden mensen problemen om hem open te tikken. Op een Service Centre liep ik langs tien Tesla’s met erg uiteenlopende VINs, en ze hebben het allemaa.
Er is wel meer mis met de stroomlijning van de auto. Als je je vinger langs de zijkanten trekt blijf je hangen aan de bumper, chargeport en alle portieren. De boel is dus niet glad aansluitend afgewerkt. Ik zie best wel behoorlijke kwaliteitsproblemen bij de m3 en het probleem is dat je er nu extra op gaat lettenJa, ja, het is geen bug, het is een feature. Ik vind het gewoon een dikke ontwerpfout. Bij mijn MS loopt het klepje strak met de stroomlijn mee en die kan ik gewoon 2mm indrukken om open te gaan. Verhaal van de M3 laadklep lijkt me een typisch gevalletje #geenzin.
Die bij mij sluit anders perfect aan en steekt niet meer uit. Is hersteld door SEC.De charge port steekt trouwens achteraan altijd een drietal millimeter uit, om ingeduwd te kunnen worden zodat hij zichzelf opent.
Niet alle. Bij mij stak er 1 uit. Is inmiddels ook hersteld door SEC.Als ik mijn Model 3 haalde was iemand anders aan het zeuren over de voorlichten die onderaan enkele mm uitsteken. Eveneens op alle wagens zo.