Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Storingen - Problemen Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Een nieuwe...

Enkele weken geleden deden de ruitenwissers het niet meer na een software-update. Naar het SeC ermee, en na het weekend was het opgelost. Mijn vrouw had de wagen opgehaald en ik rij er enkel in de weekends mee, dus ik schonk er verder geen aandacht aan.

Vrijdag is mijn vrouw uit het land dus neem ik de Model 3 om ermee te gaan rijden, merk ik dat de zetelinstellingen helemaal fout staan op mijn profiel. Ik corrigeer, maar merk dat ik het telescopische stuur niet verder dan een centimeter wil uitschuiven.

Telefoontje naar het Contact Centre, ze hebben nog nooit van dit probleem gehoord. Afspraak bij het SeC, na 2 uurtjes zoeken weten ze het ook niet en ze gaan het remote oplossen en navragen bij Tilburg/Fremont.

Zover ik voel is de calibratie gewoon fout, maar ik heb de hercalibratieprocedure nog niet gevonden...
 
Vorige week zaterdag mijn M3 opgehaald. Geen grote gebreken, maar wel grote vraagtekens bij het volgende: Onderstaand een foto van de wielkasten achter mijn voorbanden. Dat kan toch niet de bedoeling zijn? Ik zie allemaal gevoelig materiaal dat volledig aan de elementen wordt overgelaten. Verder naar beneden zie ik nog meer electronica en spul dat straks onder het vuil, modder en ander troep zit. Om maar niet te spreken van de pekel over een paar maanden. Mist hier iets? Of ziet het er bij jullie ook zo 'open' uit?

IMG_20190705_113209.jpg
 
Vorige week zaterdag mijn M3 opgehaald. Geen grote gebreken, maar wel grote vraagtekens bij het volgende: Onderstaand een foto van de wielkasten achter mijn voorbanden. Dat kan toch niet de bedoeling zijn? Ik zie allemaal gevoelig materiaal dat volledig aan de elementen wordt overgelaten. Verder naar beneden zie ik nog meer electronica en spul dat straks onder het vuil, modder en ander troep zit. Om maar niet te spreken van de pekel over een paar maanden. Mist hier iets? Of ziet het er bij jullie ook zo 'open' uit?

View attachment 426632

Nagenoeg elke moderne auto met remschijven en ABS heeft per wiel:
  • Remleiding ("hydrauliek")
  • ABS sensor (=rotatie/blokkeren van wiel detecteren)
  • Slijtage indicator remblokken (melding als remblokken aan einde levensduur komen)
Dit zit allemaal in weer, wind en pekel. Bij elke auto ;)
 
Nagenoeg elke moderne auto met remschijven en ABS heeft per wiel:
  • Remleiding ("hydrauliek")
  • ABS sensor (=rotatie/blokkeren van wiel detecteren)
  • Slijtage indicator remblokken (melding als remblokken aan einde levensduur komen)
Dit zit allemaal in weer, wind en pekel. Bij elke auto ;)

Sluit me helemaal aan bij de vorige 2 antwoorden.
Dit zijn mijn M3 foto's ( net even gemaakt ). Altijd interessant even IN de wielkasten te kijken....!
Linksvoor OP de band genomen, en de 2e links daarvan.
Sinds feb is onze M3 oa. bij SeC Rdam op de brug geweest voor ontbrekende pushpins ( loop dat wel even allemaal na, zoek anders in dit draadje op pushpins en wielkasten ) en recent ook bij de KwikFit ( AllSecure zomercheck ! ). Dus dit beeld is okay. Binnenkort daar wel verse vliegroest zichtbaar.... brbrbrrrr

Re ...Slijtage indicator remblokken... op de brug bij de Kwikfit werd ik erop attent gemaakt dat er ook heel gewone goed zichtbare klipjes zitten die 'als het remblokje tot zover gesleten is' aangeven dat nieuwe remblokjes nodig zijn. De gemiddelde leasperiode is dan wel voorbij schat ik! Voor privérijders die hun M3 oprijden blijft het opletten geblazen.

20190705_194042.jpg 20190705_194106.jpg
 
Mijn model 3 (P) gaspedaal is heel erg licht waardoor ik een beetje kramp krijg van het terughouden van mijn been. Iemand hier ook last van of zou dit specifiek mijn auto zijn? Zou dit bij te stellen zijn? Dank.
 
Sluit me helemaal aan bij de vorige 2 antwoorden.
Dit zijn mijn M3 foto's ( net even gemaakt ). Altijd interessant even IN de wielkasten te kijken....!
Linksvoor OP de band genomen, en de 2e links daarvan.
Sinds feb is onze M3 oa. bij SeC Rdam op de brug geweest voor ontbrekende pushpins ( loop dat wel even allemaal na, zoek anders in dit draadje op pushpins en wielkasten ) en recent ook bij de KwikFit ( AllSecure zomercheck ! ). Dus dit beeld is okay. Binnenkort daar wel verse vliegroest zichtbaar.... brbrbrrrr

Re ...Slijtage indicator remblokken... op de brug bij de Kwikfit werd ik erop attent gemaakt dat er ook heel gewone goed zichtbare klipjes zitten die 'als het remblokje tot zover gesleten is' aangeven dat nieuwe remblokjes nodig zijn. De gemiddelde leasperiode is dan wel voorbij schat ik! Voor privérijders die hun M3 oprijden blijft het opletten geblazen.

View attachment 426717 View attachment 426718

Okay, helder, niks 'vergeten' dus daar. Mijn dank voor de reacties!
 
Mijn model 3 (P) gaspedaal is heel erg licht waardoor ik een beetje kramp krijg van het terughouden van mijn been. Iemand hier ook last van of zou dit specifiek mijn auto zijn? Zou dit bij te stellen zijn? Dank.
Probeer de voorkant van de zetel eens een beetje naar beneden bij te stellen. Soms wordt hierdoor de toevoer naar het onderbeen te veel bekneld.
 
De eerste week met de M3 erop en 1000 kilometer verder.
Vandaag ritje naar Antwerpen en terug - beviel super. Ging mij wel steeds meer irriteren aan een rameltje bij linkerwielkast vandaan.
Zag zojuist dat er een pushpin ontbreekt op de overgang van de wielkastbekleding naar de skirt die de rammel lijkt te veroorzaken.

Probeerde net via de app een afspraak in te plannen bij Tesla om dit op te lossen, eerste mogelijkheid over meer dan een maand!
Ik ga daarvoor op vakantie en wil dit wel graag opgelost zien.

Denk dat ik zelf maar ergens pushpins vandaan gaan halen. Zullen ze deze meegeven bij een servicecenter als je erom vraagt? Alternatief natuurlijk Brezan oid, wellicht Tesland?
 
Ik heb mijn auto 2 weken geleden opgehaald, dezelfde dag 300 KM gereden en de auto geparkeerd met een range van ongeveer 370 ofzo. Niet aan de lader (nog niet geïnstalleerd thuis) en zondag met het vliegtuig op vakantie gegaan. Tijdens de vakantie af en toe even gekeken en de laatste keer dat ik connectie kon krijgen was 01-07 en de range was nog ongeveer 300 KM. Na die datum kon ik de auto niet bereiken en vandaag bij thuiskomst kon ik niet in de auto komen. Gebeld, servicemonteur erbij gehad. Niet aan de praat gekregen. De 12 volt accu was nagenoeg leeg en hij heeft alles uitgeprobeerd maar niks lukte. Nu wordt hij maandag met een takelwagen weg gehaald (omdat slepen niet gaat, hij staat op een zeer lastige plek). Ik wil eigenlijk gelijk een nieuwe want dit is niet zomaar een klein storinkje.
 
All, ik neem toch aan dat in de gaatje pushpins gestoken horen te zijn?
View media item 120022

Zie mijn post
Storingen - Problemen Model 3
identiek beeld van bij ons ontbrekende pushpins. Er ontbraken er nog meer her en der...
Is verholpen door SeC R'dam. Daar horen dus ECHT WEL pushpins in.
Ook op de Model 3 partscatalog is eea te vinden.
En tot slot zoals ook ergens hier door mij met fotootjes gepost, bleek bij recent KwikFit bezoek ( de gratis AllSecur Zomercheck.. ) met auto op de brug ( dat kijkt toch wat gemakkelijker in de wielkasten en van onderen ) dat er alweer een andere a.h. loskomen was. Eenvoudig weer vast te pushen, maar toch...
 
Last edited: