Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Storingen - Problemen Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Gister mijn auto weg gebracht voor een service afspraak. Wat een treurnis zeg. Ik was 2 weken geleden bij de SEC, puntjes doorgenomen, foto's die genomen zijn tijdens aflevering als bewijs laten zien en opgestuurd voor het dossier. Was geen enkel probleem, dus samen met host de afspraak voor gister gepland.
Gister einde van de dag de melding gekregen dat ze geen reparaties uitvoeren omdat er geen "aflever rapport" is. Auto staat weer klaar.... poging gedaan om ze te bellen, mailen, en bericht gestuurd, maar geen reacties. Alleen maar "auto is gereed, je kan m komen halen".... vind het echt waardeloos dat ze niet telefonisch bereikbaar zijn. Zie mezelf al weer naar SeC rijden om eea uit te leggen. Zonde van mijn tijd :-(

Ik ben al 4 afspraken verder. Hebben ze bij jou 'valt binnen de marges'-joker nog niet ingezet? Dat gaat nog komen dan.
Bij aflevering noteren ze alles en zeggen ze alles op te lossen. Dat papiertje zit al in de shredder voordat je het terrein afgereden bent.
Maarjah.
 
Gister mijn auto weg gebracht voor een service afspraak. Wat een treurnis zeg. Ik was 2 weken geleden bij de SEC, puntjes doorgenomen, foto's die genomen zijn tijdens aflevering als bewijs laten zien en opgestuurd voor het dossier. Was geen enkel probleem, dus samen met host de afspraak voor gister gepland.
Gister einde van de dag de melding gekregen dat ze geen reparaties uitvoeren omdat er geen "aflever rapport" is. Auto staat weer klaar.... poging gedaan om ze te bellen, mailen, en bericht gestuurd, maar geen reacties. Alleen maar "auto is gereed, je kan m komen halen".... vind het echt waardeloos dat ze niet telefonisch bereikbaar zijn. Zie mezelf al weer naar SeC rijden om eea uit te leggen. Zonde van mijn tijd :-(

en dan vergeet ik nog dat gezeik over die achterlijke telefoonsnoertjes die je moet kopen. Ze verkopen een auto met 2 dockingstations maar als je de snoertjes erbij wilt, moet je daarvoor betalen... echt sneu en A-merk onwaardig
 
Hoi allemaal
Mijn eerste dag op dit forum, en toch redelijk gechoqueerd door alle issues die de revue passeren. Ik sta zelf op het punt een M3 in lease te nemen, maar heb nu toch echt wel heel zware bedenkingen. Een scherm dat eens zwart wordt en gereset moet worden, tot daar aan toe, maar als dergelijke zaken dagelijkse kost worden, laat staan dat het in je wagen binnenregent, etc... Het lijkt er haast op dat 'issue management' een dagelijkse job is. En dat heb ik er toch echt niet voor over, hoe leuk ik de testrit met de M3 (en vooral dan de acceleratie, let's be honest) vond. Ook de diverse berichten over de 'zachte lak' doen mijn wenbrauwen meer dan gewenst fronsen, ik heb nl. geen zin in een fikse inleverschadebedrag (lease).
Daarom deze vraag: vallen de problemen al bij al mee, of hebben (sommigen onder) jullie spijt van de aankoop? Zouden jullie de M3 aanbevelen...? Zijn er forumleden die zo goed als géén issues hebben? En hoe zit het nu écht met die lak in de praktijk?

Mvg
Pieter (België)
 
Hoi allemaal
Mijn eerste dag op dit forum, en toch redelijk gechoqueerd door alle issues die de revue passeren. Ik sta zelf op het punt een M3 in lease te nemen, maar heb nu toch echt wel heel zware bedenkingen. Een scherm dat eens zwart wordt en gereset moet worden, tot daar aan toe, maar als dergelijke zaken dagelijkse kost worden, laat staan dat het in je wagen binnenregent, etc... Het lijkt er haast op dat 'issue management' een dagelijkse job is. En dat heb ik er toch echt niet voor over, hoe leuk ik de testrit met de M3 (en vooral dan de acceleratie, let's be honest) vond. Ook de diverse berichten over de 'zachte lak' doen mijn wenbrauwen meer dan gewenst fronsen, ik heb nl. geen zin in een fikse inleverschadebedrag (lease).
Daarom deze vraag: vallen de problemen al bij al mee, of hebben (sommigen onder) jullie spijt van de aankoop? Zouden jullie de M3 aanbevelen...? Zijn er forumleden die zo goed als géén issues hebben? En hoe zit het nu écht met die lak in de praktijk?

Mvg
Pieter (België)

Ik zit in exact hetzelfde schuitje maar ik ga hem toch nemen. Je hebt het misschien al gemerkt, men zal hier positieve antwoorden geven en eerder negatieve. Ik denk dat de waarheid in het midden zit. Dat de kwaliteit verbeterd is, geloof ik wel, ik hoop enkel dat we weer niet in een aflever rush gaan belanden in Q3 (eind Oktober, dacht ik) maar ik vrees ervoor.

Wat ik wel ga doen, is met mijn leasing verantwoordelijke bekijken op wat ik moet letten vooraleer hem te accepteren. Ik heb namelijk net zoals jij geen zin om achteraf voor de kosten op te draaien die aan Tesla te wijten zijn. Er doen ook allerlei acceptatie lijstjes hier de ronde met bepaalde punten om na te checken dus misschien eens zoeken.
 
Hoi allemaal
Mijn eerste dag op dit forum, en toch redelijk gechoqueerd door alle issues die de revue passeren. Ik sta zelf op het punt een M3 in lease te nemen, maar heb nu toch echt wel heel zware bedenkingen. Een scherm dat eens zwart wordt en gereset moet worden, tot daar aan toe, maar als dergelijke zaken dagelijkse kost worden, laat staan dat het in je wagen binnenregent, etc... Het lijkt er haast op dat 'issue management' een dagelijkse job is. En dat heb ik er toch echt niet voor over, hoe leuk ik de testrit met de M3 (en vooral dan de acceleratie, let's be honest) vond. Ook de diverse berichten over de 'zachte lak' doen mijn wenbrauwen meer dan gewenst fronsen, ik heb nl. geen zin in een fikse inleverschadebedrag (lease).
Daarom deze vraag: vallen de problemen al bij al mee, of hebben (sommigen onder) jullie spijt van de aankoop? Zouden jullie de M3 aanbevelen...? Zijn er forumleden die zo goed als géén issues hebben? En hoe zit het nu écht met die lak in de praktijk?

Mvg
Pieter (België)

De tientallen/honderden klachten die je hier leest zijn meestal terecht, maar daartegenover rijden er (tien)duizenden rond in de Benelux zonder klachten. Ik heb ook de indruk dat het afleveren van de wagen bij ons in Vlaanderen correcter gebeurt dan in Tilburg.

De slechte communicatie baart mij het meeste zorgen, maar daaromtrent verschijnen er ook al positievere berichten. Ik heb tot dusver in ieder geval geen spijt van mijn keuze. :)
 
Niet informeren wat het kost. Het spontaan afvallen van de aerodoppen heeft als oorzaak dat de metalen klemmetjes niet goed in hun plastic behuzing van de dop zitten met als gevolg dat ze nooit goed op de velg waren gemonteerd. [..]
Terecht punt inderdaad, ik heb in 'n mail om een vervangend exemplaar gevraagd, volgende maand weer naar het SEC (getik linksvoor bij 100km/h, plastic op bestuurdersportier dat los laat en ruis geeft, loszittend iets in bestuurdersportier dat rammelt) en dan zie maar eens kijken waar ze het op gooien. Ik zit hier wel op zo'n 8400km met de auto dus de doppen zaten in ieder geval enigszins vast, heb ze er verder nog niet af gehaald.
 
Hoi allemaal
Mijn eerste dag op dit forum, en toch redelijk gechoqueerd door alle issues die de revue passeren. Ik sta zelf op het punt een M3 in lease te nemen, maar heb nu toch echt wel heel zware bedenkingen. Een scherm dat eens zwart wordt en gereset moet worden, tot daar aan toe, maar als dergelijke zaken dagelijkse kost worden, laat staan dat het in je wagen binnenregent, etc... Het lijkt er haast op dat 'issue management' een dagelijkse job is. En dat heb ik er toch echt niet voor over, hoe leuk ik de testrit met de M3 (en vooral dan de acceleratie, let's be honest) vond. Ook de diverse berichten over de 'zachte lak' doen mijn wenbrauwen meer dan gewenst fronsen, ik heb nl. geen zin in een fikse inleverschadebedrag (lease).
Daarom deze vraag: vallen de problemen al bij al mee, of hebben (sommigen onder) jullie spijt van de aankoop? Zouden jullie de M3 aanbevelen...? Zijn er forumleden die zo goed als géén issues hebben? En hoe zit het nu écht met die lak in de praktijk?

Mvg
Pieter (België)

Kopen die handel, liever vandaag nog dan morgen. Niet vergeten dat er voor elke negatief bericht TIG aantal mensen zijn met positieve ervaringen, waaronder mezelf. Zou hem iedereen aanbevelen.
 
  • Like
Reactions: MusQueTear
Daarom deze vraag: vallen de problemen al bij al mee, of hebben (sommigen onder) jullie spijt van de aankoop? Zouden jullie de M3 aanbevelen...? Zijn er forumleden die zo goed als géén issues hebben? En hoe zit het nu écht met die lak in de praktijk?

Mvg
Pieter (België)
Als ik opnieuw voor de keuze zou staan zou ik het niet zeker weten of ik hem opnieuw zou nemen. De auto zelf bevalt super. Maar het bedrijf Tesla is echt een ramp. Gisteren werd ik gebeld door hun en het leek wel een jurist hoe die man mij te woord stond. Ik heb nog nooit zoveel discussies en gezeur met een dealer gehad. Waar ik inmiddels wel achter ben gekomen is dat je echt alles maar ook alles zwart op wit moet hebben. Zelfs een simpele toezegging van een medewerkers wordt kort daarna ontkent.

Voorbeeld; van de week kreeg ik te horen dat volgens Tesla mijn dak gebarsten is omdat ik geen folie tussen de dakdragers en de carrosie heb geplaatst en dat ik de handleiding beter had moeten lezen. Als ik dan een foto stuur als bewijs dat de folie weldegelijk geplaatst is verteld de man me ja meneer iedereen kan achteraf nog even een foto maken met de folie er tussen... ze hebben het glas een paar weken geleden vervangen (€1.300,- excl btw dacht ik), de belofte was dat de mobile service de dakdragers samen met mij zou monteren 2 weken terug als ze voor de stoel langs kwamen. Maar de monteur gaf toen aan nee meneer staat niet in het systeem en ik heb er geen tijd voor. De man die mij gisteren belde zei dus wij weten niets van die afspraak en kom maar langs in Duiven en u krijgt dan een factuur dat wij ze erop gaan zetten voor u. U heeft geen bewijs dat wij het toegezegd hebben.

En dan heb ik nog wel zo'n 10 voorbeelden, van 4,5 maanden wachten op autopilot, langs komen om de auto op te halen terwijl hij niet klaat is (terwijl je een paar uur daarvoor bericht hebt gehad) en dan worden de schouders opgehaald, enz enz.

Als een ander merk op dit moment een vergelijkbare auto zou leveren zou ik het wel driect weten wat ik zou doen.
 
  • Like
  • Informative
Reactions: Sahino and JanG007
Hoi allemaal
Mijn eerste dag op dit forum, en toch redelijk gechoqueerd door alle issues die de revue passeren. Ik sta zelf op het punt een M3 in lease te nemen, maar heb nu toch echt wel heel zware bedenkingen. Een scherm dat eens zwart wordt en gereset moet worden, tot daar aan toe, maar als dergelijke zaken dagelijkse kost worden, laat staan dat het in je wagen binnenregent, etc... Het lijkt er haast op dat 'issue management' een dagelijkse job is. En dat heb ik er toch echt niet voor over, hoe leuk ik de testrit met de M3 (en vooral dan de acceleratie, let's be honest) vond. Ook de diverse berichten over de 'zachte lak' doen mijn wenbrauwen meer dan gewenst fronsen, ik heb nl. geen zin in een fikse inleverschadebedrag (lease).
Daarom deze vraag: vallen de problemen al bij al mee, of hebben (sommigen onder) jullie spijt van de aankoop? Zouden jullie de M3 aanbevelen...? Zijn er forumleden die zo goed als géén issues hebben? En hoe zit het nu écht met die lak in de praktijk?

Mvg
Pieter (België)

Dag Pieter

Laat jezelf niet negatief beïnvloeden door al deze berichten. De auto is fantastisch. Zou hem direct opnieuw kopen en nu een half jaar later, heb ik nog steeds elke keer de Tesla grin.
Ik rijd ook met de moto. Sinds ik de Model 3 heb, is die geen 4 keer uit de garage geweest... Beetje zonde zelfs, maar de auto rijdt echt goed. Ik zelf had enkele aflever issues (lak en een deurrubber), maar deze zijn correct verholpen door SeC in België.
Communicatie per email loopt zelfs vlot. België is Nederland niet.
 
  • Like
Reactions: Dreistein
Hoi allemaal
Mijn eerste dag op dit forum, en toch redelijk gechoqueerd door alle issues die de revue passeren. Ik sta zelf op het punt een M3 in lease te nemen, maar heb nu toch echt wel heel zware bedenkingen. Een scherm dat eens zwart wordt en gereset moet worden, tot daar aan toe, maar als dergelijke zaken dagelijkse kost worden, laat staan dat het in je wagen binnenregent, etc... Het lijkt er haast op dat 'issue management' een dagelijkse job is. En dat heb ik er toch echt niet voor over, hoe leuk ik de testrit met de M3 (en vooral dan de acceleratie, let's be honest) vond. Ook de diverse berichten over de 'zachte lak' doen mijn wenbrauwen meer dan gewenst fronsen, ik heb nl. geen zin in een fikse inleverschadebedrag (lease).
Daarom deze vraag: vallen de problemen al bij al mee, of hebben (sommigen onder) jullie spijt van de aankoop? Zouden jullie de M3 aanbevelen...? Zijn er forumleden die zo goed als géén issues hebben? En hoe zit het nu écht met die lak in de praktijk?

Mvg
Pieter (België)

Hier een andere zeer tevreden Tesla rijder sinds maart. Geen enkele issue gehad bij ophalen. Scherm is al 3 maanden niet meer op zwart geweest, binnenregenen is bij mij niet, laatst weer eens getest met harde regen. Wellicht dat er 1 druppeltje inglijdt met de achterklep open. Ik was met de hand en merk niets anders aan die lak.

Achterklep sluit iets minder sjiek dan m'n BMW. Deuren zijn lichter en hebben een minder mooie 'klak' bij dichtgooien. Verder is alles beter inclusief rijervaring. Kopuh!

toevoeging serviceervaringen:

Bij Tesla 1x een toezegging gehad per mail en deze zijn ze nagekomen. 1x op de bonnefooi langsgereden bij SEC Amsterdamzuid-oost omdat een software update niet meer kon worden uitgevoerd. Ik moest 15 minuten wachten en eenmaal geholpen keek de medewerker gelijk in het systeem en had het ter plekke opgelost.

Bij een BMW dealer in Amstelveen zou ik op de bonnefooi langsrijden niet proberen. Een afspraak maken is minstens 5 weken in de toekomst. Mijn service ervaringen daar zijn zeer wisselend waarbij 2x een bandenwissel niet goed is gegaan. (1x banden verkeerd, 1x was op 2 banden LV en op 2 banden RV geschreven..). Ook rekenen ze hoge bedragen, toezeggingen hoe laat de auto klaar is (hij is om 14:00 klaar meneer!) zijn nog nooit waargemaakt zodat je daar weer zit te wachten, leenauto kost 50-70 euro per dag, enkele mails die nooit zijn beantwoord, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Wellicht omdat ik een particulier ben? Rekenen ze leasemaatschappijen hogere onderhoudsbedragen? Ik ben in ieder geval blij dat ik daar vanaf ben.
 
Last edited by a moderator:
Gister mijn auto weg gebracht voor een service afspraak. Wat een treurnis zeg. Ik was 2 weken geleden bij de SEC, puntjes doorgenomen, foto's die genomen zijn tijdens aflevering als bewijs laten zien en opgestuurd voor het dossier. Was geen enkel probleem, dus samen met host de afspraak voor gister gepland.
Gister einde van de dag de melding gekregen dat ze geen reparaties uitvoeren omdat er geen "aflever rapport" is. Auto staat weer klaar.... poging gedaan om ze te bellen, mailen, en bericht gestuurd, maar geen reacties. Alleen maar "auto is gereed, je kan m komen halen".... vind het echt waardeloos dat ze niet telefonisch bereikbaar zijn. Zie mezelf al weer naar SeC rijden om eea uit te leggen. Zonde van mijn tijd :-(
Als particuliere koper heb ik bij de aflevering op 30 maart zelf een afleverrapport gemaakt, verzocht om deze in het dossier te doen en gevraagd om een kopie. Daarbij aangegeven dat ik wellicht nog niet alle problemen en aandachtspunten had gezien en dat ik daarom verwachtte dat alles op een later tijdstip wel netjes afgehandeld moest worden. Een paar uur later heb ik er soortgelijk mailtje incl digitaal exemplaar van het afleverrapport richting Tesla gestuurd. De dagen daarna de auto nagelopen en bijna alle punten schriftelijk door gegeven. Vervolgens naar het SeC Den Haag gegaan en samen met hen en uiteindelijk ook met de Mobile Service alle punten opgelost. Ze hebben zelfs punten opgelost die ik niet had gezien. Alles is in alle vriendelijkheid heel prettig verlopen. Ik kan niet anders aangeven dat het mij heel goed is bevallen. Maar dat heeft misschien wel zijn oorzaak:
- Sinds 2014 kwam ik een paar keer per jaar bij de Shop en het Service Center Den Haag, toonde mijn interesse, bouwde een prettige en leuke relatie op met de medewerkers,
- Ik gaf altijd mijn beweegredenen om een tesla te kopen aan; namelijk CO2 afbouw en de milieuproblematiek,
- Particuliere koper,
- Als er een probleem is dan vraag en overleg ik dat in alle openheid en vriendelijk en ga niet zeuren, maar blijf wel stellig op mijn punt staan en geef daarbij gegronde en redelijke redenen,
- Ik bevestig zaken schriftelijk,
- Vaak ga ik op de bonne foie langs, geef meteen aan het begin mijn VIN door, blijf zakelijk en communiceer efficiënt en effectief; zodat de medewerkers er snel mee aan de slag kunnen en ook weer snel er mee klaar kunnen zijn. Dat waarderen ze,
- Als laatste. Zie ik iets in de Shop of nav het bezoek aan het SeC dan vraag ik naar de prijs. En beslis dan of ik het koop of niet. Ëen keer heeft een vaste medewerker mij iets aangeboden, maar heb ik er toch de helft voor betaald omdat ik het niet gratis wilde hebben. Per slot van rekening zijn de producten gewoon voor de verkoop en niet om weg te geven.

Mbt de aflevering zelf op 30 maart. Piekfijn. Er stonden een paar honderd leasegebruikers te wachten op de aflevering. Ik gaf meteen bij binnenkomst aan dat ik een particulere koper was en werd binnen 5 minuten geholpen. Ik kreeg ruim de tijd om de auto na te kijken en vragen te stellen. Alles bij elkaar 45 minuten in beslag genomen, maar dat kwam echt door mijzelf.

Ook de telefonische communicatie vooraf aan de aflevering ging goed; alleen soms wat langer wachten voordat je een medewerker aan de lijn kreeg.

Het enige minpunt wat ik heb ervaren was de aflever wachttijd en dat tot twee keer toe de afleverafspraak werd verzet.

Ergo: Ik kan niet anders zeggen dat mij de After Sales en Service heel goed bevallen. Vaak nog beter dan ik van te voren had verwacht.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: MusQueTear
All
De tientallen/honderden klachten die je hier leest zijn meestal terecht, maar daartegenover rijden er (tien)duizenden rond in de Benelux zonder klachten. Ik heb ook de indruk dat het afleveren van de wagen bij ons in Vlaanderen correcter gebeurt dan in Tilburg.

De slechte communicatie baart mij het meeste zorgen, maar daaromtrent verschijnen er ook al positievere berichten. Ik heb tot dusver in ieder geval geen spijt van mijn keuze. :)

Hi Paco
Ik ben mij vanzelfsprekend bewust van het feit dat je hoofdzakelijk de negatieve verhalen te lezen krijgt, en dat er bij andere merken/modellen ook al eens een en ander niet in orde is. De hoeveelheid en ernst van de mankementen zijn echter toch wel van een andere orde. Ik hoef je ongetwijfeld niet te vertellen dat alle Tesla-fora bulken van de kwaliteits- en laktopics... filmpjes etc...
Dus, hoe graag ik 'm echt wel wil, ik wil het mij niet beklagen na pakweg drie maand of 2 jaar... Het wordt dus nog even hard piekeren...
Groeten, ook uit de Vlaamse Ardennen
Pieter
 
  • Like
Reactions: JanG007 and Paco
Bij ons in eerste instantie ook forse twijfel, mede op basis ervaringen op dit forum, toch de knoop door gehakt. Ik houd echter een knoop in m'n maag tot het moment dat de auto zonder problemen op de oprit staat. Dat is waarschijnlijk binnen nu en 2 weken;)

Over rij ervaring hoor ik alleen maar super positieve verhalen.
 
Bij ons in eerste instantie ook forse twijfel, mede op basis ervaringen op dit forum, toch de knoop door gehakt. Ik houd echter een knoop in m'n maag tot het moment dat de auto zonder problemen op de oprit staat. Dat is waarschijnlijk binnen nu en 2 weken;)

Over rij ervaring hoor ik alleen maar super positieve verhalen.
De knoop in de maag had ik, vanwege alle verhalen, vooraf aan de aflevering ook. Bleek achteraf helemaal niet nodig geweest.
 
  • Informative
Reactions: JanG007
Ook hier tevreden gebruikers van de Model 3. Qua rijden is het echt top en zou ik niet terug willen naar een ouderwetse plofmoter. Ik vind het rijden zo relaxed dat ik besloten heb aankomende mei vakantie naar Lecce (Zuid-Italie) te rijden ipv te gaan vliegen (vrouwlief vliegt wel met een kind). Onze model 3 heeft geen issues. En de lak, die zou echt wel wat zachter zijn dan normaal. Tesla heeft daar een verklaring voor (milieu technisch), alleen ik verwacht ik dat door alle aandacht de lak als slechter wordt ervaren dan hij in werkelijkheid is.
 
All


Hi Paco
Ik ben mij vanzelfsprekend bewust van het feit dat je hoofdzakelijk de negatieve verhalen te lezen krijgt, en dat er bij andere merken/modellen ook al eens een en ander niet in orde is. De hoeveelheid en ernst van de mankementen zijn echter toch wel van een andere orde. Ik hoef je ongetwijfeld niet te vertellen dat alle Tesla-fora bulken van de kwaliteits- en laktopics... filmpjes etc...
Dus, hoe graag ik 'm echt wel wil, ik wil het mij niet beklagen na pakweg drie maand of 2 jaar... Het wordt dus nog even hard piekeren...
Groeten, ook uit de Vlaamse Ardennen
Pieter

@Soxwox
Koop / lease in ieder geval een EV... het gaat toch niet alleen om Tesla, hoewel Tesla als enige van de EV -leveranciers wel al vanaf het begin een heel duidelijke en overtuigende EV-, milieu- en energietranisitie-insteek heeft. Dat blijft bij alle forumklachten en verhalen nog wel eens onderbelicht. Als het alleen maar om geld zou gaan en zekerheid vooraf... We zitten hier niet op Wallstreet! ;)