Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Storingen - Problemen Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
en dan vergeet ik nog dat gezeik over die achterlijke telefoonsnoertjes die je moet kopen. Ze verkopen een auto met 2 dockingstations maar als je de snoertjes erbij wilt, moet je daarvoor betalen... echt sneu en A-merk onwaardig
Het werkt bij Tesla anders dan bij andere merken. Dat communiceren ze ook; dus jouw verwachtingspatroon was niet op Tesla ingesteld.
 
  • Disagree
Reactions: JanG007
@Soxwox
Koop / lease in ieder geval een EV... het gaat toch niet alleen om Tesla, hoewel Tesla als enige van de EV -leveranciers wel al vanaf het begin een heel duidelijke en overtuigende EV-, milieu- en energietranisitie-insteek heeft. Dat blijft bij alle forumklachten en verhalen nog wel eens onderbelicht. Als het alleen maar om geld zou gaan en zekerheid vooraf... We zitten hier niet op Wallstreet! ;)
Ik ben het eens met de stelling Koop / lease in ieder geval een EV, MAAR ik vind Tesla tov de ICE auto's de enige echte serieuze elektrische auto op dit moment in relatie tot luxe, actieradius, verbruik, veiligheid en waar voor je geld. Over een aantal jaar komen er meer serieuze elektrische auto's op de markt. Op dat moment bekijk ik of het nog steeds Tesla is of een ander merk wat mijn voorkeur heeft.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: JanG007
Het werkt bij Tesla anders dan bij andere merken. Dat communiceren ze ook; dus jouw verwachtingspatroon was niet op Tesla ingesteld.

hoezo communiceren ze dat ook? ze verkopen een auto met dockingstation voor de telefoon (zelfs nu nog als je een nieuwe besteld). Zonder snoertjes is een docking station geen docking station maar op zijn best een telefoon houder. ze hebben mij 2 maal schriftelijk toegezegd dat ze de kabels gaan leveren, de laatste keer inclusief afleverdatum, en trekken dat toch weer in.
ik vind juist dat ze niet goed communiceren. ik kan prima leven met een foutje, storing of nalevering. Maar als ik iemand spreek en ik maak een afspraak, schriftelijk bevestigd, verwacht ik dat de afspraak nagekomen wordt. Afspraken intrekken vind ik waardeloos en tijdverspilling.
 
hoezo communiceren ze dat ook? ze verkopen een auto met dockingstation voor de telefoon (zelfs nu nog als je een nieuwe besteld). Zonder snoertjes is een docking station geen docking station maar op zijn best een telefoon houder. ze hebben mij 2 maal schriftelijk toegezegd dat ze de kabels gaan leveren, de laatste keer inclusief afleverdatum, en trekken dat toch weer in.
ik vind juist dat ze niet goed communiceren. ik kan prima leven met een foutje, storing of nalevering. Maar als ik iemand spreek en ik maak een afspraak, schriftelijk bevestigd, verwacht ik dat de afspraak nagekomen wordt. Afspraken intrekken vind ik waardeloos en tijdverspilling.
Mocht dat het geval zijn, dan is dat idd niet netjes en geef ik je gelijk.
 
Mocht dat het geval zijn, dan is dat idd niet netjes en geef ik je gelijk.

Geachte heer van der Zon,

Bedankt voor de foto's.

De laadkabels worden door Mobile Service geleverd zodra deze binnen zijn. (Deze zijn helaas nog niet in voorraad volgens het systeem. De kabels zullen volgend week binnen komen).
De foto's van de schade heb ik zojuist toegevoegd aan de werkbon.

Met vriendelijke groet, kind regards
Tesla Service Amsterdam | Europe Service
Tesla Amsterdam | Burgermeester Stramanweg 122 | NL-1101 EN Amsterdam-Zuidoost
T (+31) 020-3650008



Tevens bericht via SMS gehad dat ze besteld zijn en geleverd gaan worden. Maar goed, eerste zorg is nu dat aflever lakschade gerepareerd wordt, dat geeft op dit moment al heel wat discussie. De foto's zijn blijkbaar niet duidelijk genoeg ofzo...
daarna lakschade van aanrijding laten repareren. Kabeltjes hebben even niet hoogste prio ;-)
 
Geachte heer van der Zon,

Bedankt voor de foto's.

De laadkabels worden door Mobile Service geleverd zodra deze binnen zijn. (Deze zijn helaas nog niet in voorraad volgens het systeem. De kabels zullen volgend week binnen komen).
De foto's van de schade heb ik zojuist toegevoegd aan de werkbon.

Met vriendelijke groet, kind regards
Tesla Service Amsterdam | Europe Service
Tesla Amsterdam | Burgermeester Stramanweg 122 | NL-1101 EN Amsterdam-Zuidoost
T (+31) 020-3650008



Tevens bericht via SMS gehad dat ze besteld zijn en geleverd gaan worden. Maar goed, eerste zorg is nu dat aflever lakschade gerepareerd wordt, dat geeft op dit moment al heel wat discussie. De foto's zijn blijkbaar niet duidelijk genoeg ofzo...
daarna lakschade van aanrijding laten repareren. Kabeltjes hebben even niet hoogste prio ;-)


Hier schiet jij jezelf in de voet.

Je toont hier een briefje van Tesla welk over laadkabels gaat. Telefoonkabeltjes is een ander onderwerp.
Dus haal je twee dingen door elkaar. Of je dit bewust doet of onbewust maakt niet meer uit. Je geloofwaardigheid is weg en weet ik niet wat ik nog van alle punten die jij hebt genoemd moet geloven. Zelfs krijg ik het gevoel dat je hoe dan ook negatief over Tesla wilt schrijven..

Je gaf dit aan: "en dan vergeet ik nog dat gezeik over die achterlijke telefoonsnoertjes die je moet kopen. Ze verkopen een auto met 2 dockingstations maar als je de snoertjes erbij wilt, moet je daarvoor betalen... echt sneu en A-merk onwaardig"
Mijn reactie op de telefoonsnoertjes was: "Het werkt bij Tesla anders dan bij andere merken. Dat communiceren ze ook; dus jouw verwachtingspatroon was niet op Tesla ingesteld.

Ik vind jouw communicatie over Tesla niet netjes. Jouw verhaal lijkt op een Geile Traaf verhaal die ook zaken verdraaid en daardoor (onnodig) schade toebrengt: alleen vanwege sensatiezucht en zwartmakerij om er goed aan te kunnen verdienen.

Als laatste: Laadkabels worden altijd nageleverd, zo heb ik op dit forum kunnen lezen. Eind maart begin april waren er ook problemen met het naleveren van kabels. Toen moesten ze zelfs nog uit Amerika komen. Bij mijn aflevering zaten de kabels er netjes bij. Een andere medewerker vroeg ten tijde van de aflevering of ik nog een setje kabels diende te hebben, want hij had nog drie sets over. Nee zei ik. Ook bij SeC Den Haag hebben ze meerdere keren gevraagd of ik laadkabels had gekregen.
 
Last edited:
Hier schiet jij jezelf in de voet.

Je toont hier een briefje van Tesla welk over laadkabels gaat. Telefoonkabeltjes is een ander onderwerp.
Dus haal je twee dingen door elkaar. Of je dit bewust doet of onbewust maakt niet meer uit. Je geloofwaardigheid is weg en weet ik niet wat ik nog van alle punten die jij hebt genoemd moet geloven. Zelfs krijg ik het gevoel dat je hoe dan ook negatief over Tesla wilt schrijven..

Je gaf dit aan: "en dan vergeet ik nog dat gezeik over die achterlijke telefoonsnoertjes die je moet kopen. Ze verkopen een auto met 2 dockingstations maar als je de snoertjes erbij wilt, moet je daarvoor betalen... echt sneu en A-merk onwaardig"
Mijn reactie op de telefoonsnoertjes was: "Het werkt bij Tesla anders dan bij andere merken. Dat communiceren ze ook; dus jouw verwachtingspatroon was niet op Tesla ingesteld.

Ik vind jouw communicatie over Tesla niet netjes. Jouw verhaal lijkt op een Geile Traaf verhaal die ook zaken verdraaid en daardoor (onnodig) schade toebrengt: alleen vanwege sensatiezucht en zwartmakerij om er goed aan te kunnen verdienen.

Als laatste: Laadkabels worden altijd nageleverd, zo heb ik op dit forum kunnen lezen. Eind maart begin april waren er ook problemen met het naleveren van kabels. Toen moesten ze zelfs nog uit Amerika komen. Bij mijn aflevering zaten de kabels er netjes bij. Een andere medewerker vroeg ten tijde van de aflevering of ik nog een setje kabels diende te hebben, want hij had nog drie sets over. Nee zei ik. Ook bij SeC Den Haag hebben ze meerdere keren gevraagd of ik laadkabels had gekregen.

Volgens mij ben je wat te voorbarig.
De snoertjes die @Ruudzon bedoelt zijn toch gewoon om telefoons op te laden, oftewel laadkabels.
Laadkabels is meer dan alleen een kabel om je auto mee op te laden... ;)
 
  • Like
Reactions: Ruudzon
Hier schiet jij jezelf in de voet.

Je toont hier een briefje van Tesla welk over laadkabels gaat. Telefoonkabeltjes is een ander onderwerp.
Dus haal je twee dingen door elkaar. Of je dit bewust doet of onbewust maakt niet meer uit. Je geloofwaardigheid is weg en weet ik niet wat ik nog van alle punten die jij hebt genoemd moet geloven. Zelfs krijg ik het gevoel dat je hoe dan ook negatief over Tesla wilt schrijven..

Je gaf dit aan: "en dan vergeet ik nog dat gezeik over die achterlijke telefoonsnoertjes die je moet kopen. Ze verkopen een auto met 2 dockingstations maar als je de snoertjes erbij wilt, moet je daarvoor betalen... echt sneu en A-merk onwaardig"
Mijn reactie op de telefoonsnoertjes was: "Het werkt bij Tesla anders dan bij andere merken. Dat communiceren ze ook; dus jouw verwachtingspatroon was niet op Tesla ingesteld.

Ik vind jouw communicatie over Tesla niet netjes. Jouw verhaal lijkt op een Geile Traaf verhaal die ook zaken verdraaid en daardoor (onnodig) schade toebrengt: alleen vanwege sensatiezucht en zwartmakerij om er goed aan te kunnen verdienen.

Als laatste: Laadkabels worden altijd nageleverd, zo heb ik op dit forum kunnen lezen. Eind maart begin april waren er ook problemen met het naleveren van kabels. Toen moesten ze zelfs nog uit Amerika komen. Bij mijn aflevering zaten de kabels er netjes bij. Een andere medewerker vroeg ten tijde van de aflevering of ik nog een setje kabels diende te hebben, want hij had nog drie sets over. Nee zei ik. Ook bij SeC Den Haag hebben ze meerdere keren gevraagd of ik laadkabels had gekregen.

Wat een vervelende reactie.

Tesla fanboys moeten even volwassen worden en accepteren dat mensen ook commentaar hebben op Tesla.

Toch te gek voor woorden dat mensen hier uitgemaakt worden voor leugenaar als ze negatieve ervaringen hebben met Tesla.
 
Het gaat niet om commentaar of niet, maar enige duidelijkheid is gewenst, en als er onduidelijkheid is dan mag dat wel even geduid worden, en het is best geen dingen door elkaar te halen.

Telefoonkabeltjes horen niet meer bij de standaarduitrusting, Type 2 laadkabels voor de wagen wel (maar soms is er niet genoeg stock en dan worden die nageleverd), al is het tegenwoordig een 4m en geen 7,5m Type 2 kabel meer.

Ja, de toon van de rechtzetting kon beter, maar berichten met het woordje "fanboi" en "het is te gek voor woorden"' hoeven nu ook weer niet.
 
  • Informative
Reactions: JanG007
Volgens mij ben je wat te voorbarig.
De snoertjes die @Ruudzon bedoelt zijn toch gewoon om telefoons op te laden, oftewel laadkabels.
Laadkabels is meer dan alleen een kabel om je auto mee op te laden... ;)
In het hele afgelopen half jaar zijn er problemen geweest met het leveren van laadkabels om de auto mee op te laden. De brief die hier getoond is heb ik vaker gezien (o.a. op dit forum) en ging altijd over de laadkabels om de auto op te laden.
Daarnaast is het altijd duidelijk geweest wat er met het woord/begrip laadkabel bedoeld wordt. De kabel waarmee de auto wordt opgeladen. En geen telefoonoplaadsnoertjes.
 
Last edited:
  • Disagree
Reactions: joverdijk
Wat een vervelende reactie.

Tesla fanboys moeten even volwassen worden en accepteren dat mensen ook commentaar hebben op Tesla.

Toch te gek voor woorden dat mensen hier uitgemaakt worden voor leugenaar als ze negatieve ervaringen hebben met Tesla.
Ik ben geen Tesla fanboy, maar ik vind wel dat er eerlijk moet worden gecommuniceerd. Dus gaat het niet om de negatieve ervaringen. Maar om de eerlijkheid. Ik ben zeker ook van mening dat negatieve ervaringen moeten kunnen worden gedeeld. Dat is normaal, gezond en goed te weten. Als ze maar eerlijk zijn.
 
Volgens mij ben je wat te voorbarig.
De snoertjes die @Ruudzon bedoelt zijn toch gewoon om telefoons op te laden, oftewel laadkabels.
Laadkabels is meer dan alleen een kabel om je auto mee op te laden... ;)
Reeds antwoord gegeven.
Het gaat niet om commentaar of niet, maar enige duidelijkheid is gewenst, en als er onduidelijkheid is dan mag dat wel even geduid worden, en het is best geen dingen door elkaar te halen.

Telefoonkabeltjes horen niet meer bij de standaarduitrusting, Type 2 laadkabels voor de wagen wel (maar soms is er niet genoeg stock en dan worden die nageleverd), al is het tegenwoordig een 4m en geen 7,5m Type 2 kabel meer.

Ja, de toon van de rechtzetting kon beter, maar berichten met het woordje "fanboi" en "het is te gek voor woorden"' hoeven nu ook weer niet.
Ik was idd een beetje te fel, maar ik hou er niet van als mensen zaken anders voorspiegelen dan ze zijn en dan even later ijskoud met zaken aankomen waaruit iets anders blijkt. Dat vind ik onrechtvaardig en ga ik soms (te ) ver in een boze bui.

Trouwens nooit geweten dat telefoonkabeltjes bij de standaard uitrusting behoorden, althans niet in Nederland. Was dat in België wel het geval?
 
Ruudzon schreef ook dit:
"Maar goed, eerste zorg is nu dat aflever lakschade gerepareerd wordt, dat geeft op dit moment al heel wat discussie. De foto's zijn blijkbaar niet duidelijk genoeg ofzo..."
Dit geloof ik dan wel weer van hem. Dat is zeker geen goed punt van Tesla. Ook ik heb hier mee te maken gehad. Maar dat is netjes (en meer dan ik had gezien) op kosten van en via Tesla bij Verweij schadeherstel verholpen.
Daar wens ik Ruud wel succes mee.