Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Storingen - Problemen Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Zit bij jullie ook altijd de laadpoort op het verkeerde moment dicht of vergrendeld? Als ik ergens parkeer om te laden doe ik vanaf het scherm alvast de laadpoort open, dan stap ik uit, deur dicht, ik haal mijn laadkabel uit de frunk, loop naar de laadpoort en vervolgens is die al veel te snel dicht gegaan, en nog vervelender, gaat hij ook niet meer open, ik moet dus of weer in de auto stappen of via de app openen.

Krijg nu de volgende melding:
error_charge_port.jpeg


Toch maar even een melding ervan gemaakt bij een bestaande service afspraak voor iets anders die ik al had staan in januari.
 
Vraag me af of iemand hier dezelfde ervaringen heeft gehad?

Bij mij hebben de parkeersensoren (geluid, terwijl geluid van de parkeersensor aan staat) nooit gewerkt (M3 SR+). Op het scherm 1 x gehad dat er proximiteitsindicaties werden weergegeven en daarna ook nooit meer. Sinds gister ook de storing dat ultrasone sensoren niet werken, lane change werkt nooit.

Iemand die een mogelijke oplossing heeft?



Alvast bedankt

(Eerder gepost onder een andere thread, maar deze thread is toepasselijker)
 
DF2CB7D6-571E-419F-A67A-0DAE9D50C035.jpeg
Afgelopen dagen heen en weer naar Parijs geweest.
Kreeg zowel heen als terug bij de SuC Lille een foutmelding.
Laden lukte wel, maar na wegrijden verscheen BMS_a036_SW (voertuig start mogelijk niet opnieuw, voertuig heeft onderhoud nodig)
Verder geen problemen, kon gewoon doorrijden en na ca 15 minuten verdween de melding weer, maar voelde niet heel comfortabel. De 2e keer volgde ook nog een spontane reset (zwart scherm) tijdens het rijden.
Laden bij andere Suc’s gaf geen foutmeldingen.
M3, softwareversie 2019.40.50.1

Meer mensen ervaring mee?
 
View attachment 495203 Afgelopen dagen heen en weer naar Parijs geweest.
Kreeg zowel heen als terug bij de SuC Lille een foutmelding.
Laden lukte wel, maar na wegrijden verscheen BMS_a036_SW (voertuig start mogelijk niet opnieuw, voertuig heeft onderhoud nodig)
Verder geen problemen, kon gewoon doorrijden en na ca 15 minuten verdween de melding weer, maar voelde niet heel comfortabel. De 2e keer volgde ook nog een spontane reset (zwart scherm) tijdens het rijden.
Laden bij andere Suc’s gaf geen foutmeldingen.
M3, softwareversie 2019.40.50.1

Meer mensen ervaring mee?

Ik ben gisteren ook over en weer naar Parijs gereden en 2 maal in Rijsel geladen. Kreeg deze melding niet te zien dus.
 
  • Informative
Reactions: Gast68
Afgelopen week (opgehaald en gebracht door leasemaatschappij) mn nieuwe M3 gekregen. Paar schoonheidsfoutjes maar dat overleef ik wel. Heb wel gelijk een Service call ingeschoten want:
- KM stand blijft op 0 staan (leuk, altijd een ‘nieuwe auto’ :-()
- verbruiksoverzichten werken niet

kon na 35 pagina’s hier doorgeakkerd te hebben nog niks vinden, dus maar even zo... iemand die dit probleem ook heeft (en opgelost)? Sec kan ik pas mid februari terecht...
Kilometerstand op 0 betekend onbeperkte garantie? Houden zo! Je kunt hem ook buiten de bijtelling houden want je rijdt geen 500km privé.
 
  • Funny
Reactions: SR89
hebben meer mensen last van een "Knal" of een geluid dat lijkt op iets uitdeuken als die an de supercharger staat@? Gebeurt na een minuut of 2, laden doet hij wel gewoon.

Hoort erbij ;) is metaal-uitzetten van het pack door warmte.

Sla maar eens met vuist in beenruimte van achterpassagiers op de vloer, ter hoogte van de middenconsole, in het midden voor de achterbank zeg maar....
Dat metaal KLAK geluid bedoel je ;)
 
Hoort erbij ;) is metaal-uitzetten van het pack door warmte.
Stukje va Google:

Tesla heeft een Service Bulletin uitgebracht waarin een oplossing voor de Supercharger ‘KLONK’ beschreven staat. Ipv de consensus die er tot nu toe was dat dit het thermisch uitzetten van een metalen plaat was, blijkt het veroorzaakt te worden door drukverschil in de batterij ten gevolge van verwarming of afkoeling ten opzichte van de druk buiten de batterij. Door de HV Battery Breather te vervangen door een nieuwere versie wordt deze ‘KLONK’ voorkomen doordat de nieuwere versie beter en sneller druk uitbalanceert.
 

Attachments

  • tesla_sb-19-16-010_model_3_thunk_during_supercharging.jpg
    tesla_sb-19-16-010_model_3_thunk_during_supercharging.jpg
    87.5 KB · Views: 51
  • Informative
Reactions: Gast68
Vraag me af of iemand hier dezelfde ervaringen heeft gehad?

Bij mij hebben de parkeersensoren (geluid, terwijl geluid van de parkeersensor aan staat) nooit gewerkt (M3 SR+). Op het scherm 1 x gehad dat er proximiteitsindicaties werden weergegeven en daarna ook nooit meer. Sinds gister ook de storing dat ultrasone sensoren niet werken, lane change werkt nooit.

Iemand die een mogelijke oplossing heeft?



Alvast bedankt

(Eerder gepost onder een andere thread, maar deze thread is toepasselijker)

Bij mij werkten ze vanaf dag 1 ook niet. Ik kreeg ook meteen de meldingen van niet werkende ultrasone sensoren. Bij het service center bleek dat ergens een kabelbreuk zat. Nieuwe kabelboom besteld en een week of drie later is deze er in gezet. Sindsdien geen problemen meer gehad.
 
  • Like
Reactions: Tezlaowner
Bij mij werkten ze vanaf dag 1 ook niet. Ik kreeg ook meteen de meldingen van niet werkende ultrasone sensoren. Bij het service center bleek dat ergens een kabelbreuk zat. Nieuwe kabelboom besteld en een week of drie later is deze er in gezet. Sindsdien geen problemen meer gehad.


Dank voor je reactie, weet je nog ongeveer hoe langs de installatie duurde? Bij mij is het kennelijk ook hoogstwaarschijnlijk dezelfde oorzaak.

Ik heb Sec onlangs ook gebeld om te vragen of ze remote konden checken wat er aan de hand was. Hij kon me niet meer vertellen dan wat de auto al vertelde: geen communicatie tussen de sensoren. En dat dit probleem niet of nauwelijks voorkomt (lijkt me sterk), dus hij kon ook niet een indicatie geven van wat ik kon verwachten.
 
Dank voor je reactie, weet je nog ongeveer hoe langs de installatie duurde? Bij mij is het kennelijk ook hoogstwaarschijnlijk dezelfde oorzaak.

Ik heb Sec onlangs ook gebeld om te vragen of ze remote konden checken wat er aan de hand was. Hij kon me niet meer vertellen dan wat de auto al vertelde: geen communicatie tussen de sensoren. En dat dit probleem niet of nauwelijks voorkomt (lijkt me sterk), dus hij kon ook niet een indicatie geven van wat ik kon verwachten.
Installatie duurde een uur of twee.

Het onderzoek tijdens mijn eerste bezoek duurde iets langer, omdat ze toen meteen mijn auto van v9 naar v10 hadden geüpgraded.
 
  • Like
Reactions: Tezlaowner
Ik heb sinds begin december en nieuwe M3.
Ik merk dat de linker achter gordelhouder niet goed zit. (waar de gordel in gaat) Die zit een beetje onder de zetel waar door de gordel moeilijk vast te klikken is en ik vrees voor beschadiging aan de zetel.

Is binnengeweest na service afspraak, en de technieker heeft het wat proberen te repareren, maar ik krijg te horen: ja, ze hebben dit probleem bijna allemaal, ik kan er niks aan doen.
Die in de showroom in Zaventem heeft duidelijk dat probleem niet.

Heeft iemand nog dit probleem om de achtergordel in te klikken?