Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Storingen - Problemen Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Iemand anders deze melding wel is gehad? Reboot heeft niet geholpen. Als ik in het menu de stopmodus op rollen zetten is de melding weg. Als ik hem daarna weer op stoppen zet is hij meteen terug.

Vehicle Hold niet beschikbaar
DI_a245
 

Attachments

  • 20200413_192413.jpg
    20200413_192413.jpg
    385.4 KB · Views: 104
Tip: Probeer eens een ander Service Center.
Ik begrijp dat de vriendelijkheid in Amsterdam soms ver te zoeken is maar het kan toch niet zo zijn dat ze bij het SeC in Amsterdam geen kennis van zaken hebben?

Ik wil graag weten of meerdere mensen op dit forum dezelfde foutmelding hebben gehad en zo ja of het uiteindelijk verholpen is, heb internationaal wel wat kunnen vinden maar niet dat het opgelost was.
 
Mijn model 3 heeft al vanaf 20 januari de melding Gearbox fluid service recommended. De auto is al bij de SeC geweest met deze melding maar heb mijn auto toen de volgende dag weer opgehaald en kreeg te horen dat ze deze melding niet konden reproduceren en ik zag aan de km stand dat ze 60km met mijn auto hebben gereden.

Ik vraag mij af of deze melding wijdverspreid is en of dit een sensor/software probleem is of daadwerkelijk iets met de hardware te maken heeft.

Woensdag as heb ik weer een afspraak bij de SeC in Amsterdam maar als er dan weer 60km mee word gereden zonder oplossing zie ik het nut er niet zo van in.View attachment 531942
had je dit draadje al gevonden?

Gearbox oil service recommended-ok to drive. | Tesla
 
  • Like
Reactions: Roden787
Ja heb ik gezien, maar bedankt voor het reageren.

Het lijkt toch een niet al te wijdverspreid probleem te zijn gezien de geringe info die er online staat.

Ik heb morgen een afspraak bij de SeC in Amsterdam dus hopelijk kunnen ze er wat aan doen, ik neem toch aan dat deze storingen in een log staan van de auto zodat er niet weer nodeloos rond word gereden in mijn auto.
 
Vandaag, na iets meer dan een jaar probleemloos met mijn model 3 performance te hebben gereden, hoor op de afrit van de snelweg ineens een soort plof onder de auto. Het klonk een beetje het zelfde als de plof die ik weleens hoor tijdens het superchargen.
Ik verloor meteen al mijn power, kon geen gas meer geven en kon de auto enkel nog uit laten rollen en aan de kant zetten met de melding “Your car suffered a failure and will no longer drive.”
Het viel me ook op dat bij het aanzetten van mijn waarschuwingslichten, enkel rechts achter het nog maar deed.

Ik heb een aantal keer een hard reset gedaan, maar niks hielp. Kreeg de auto ook niet meer in D of N en kon hem ook niet weg duwen.

Uiteindelijk de ANWB moeten bellen en na een kleine 1.5u van leedvermaak door mede weggebruikers arriveerde de takelwagen en is hij afgevoerd richting Tesla in Tilburg.

Volgens de gast van de takelwagen was het al zijn 6e model 3 in twee weken met een soortgelijk probleem, maar ik heb er hier nog niks over gelezen.

Zijn er meer mensen met soortgelijke ervaringen?
 

Attachments

  • 9C290AAA-DEC3-42CA-9994-D2732DB1CE25.jpeg
    9C290AAA-DEC3-42CA-9994-D2732DB1CE25.jpeg
    339.8 KB · Views: 87
  • D083EA6F-B8B1-477C-861F-CDFC0ECCCCAA.jpeg
    D083EA6F-B8B1-477C-861F-CDFC0ECCCCAA.jpeg
    1 MB · Views: 85
Vandaag, na iets meer dan een jaar probleemloos met mijn model 3 performance te hebben gereden, hoor op de afrit van de snelweg ineens een soort plof onder de auto. Het klonk een beetje het zelfde als de plof die ik weleens hoor tijdens het superchargen.
Ik verloor meteen al mijn power, kon geen gas meer geven en kon de auto enkel nog uit laten rollen en aan de kant zetten met de melding “Your car suffered a failure and will no longer drive.”
Het viel me ook op dat bij het aanzetten van mijn waarschuwingslichten, enkel rechts achter het nog maar deed.

Ik heb een aantal keer een hard reset gedaan, maar niks hielp. Kreeg de auto ook niet meer in D of N en kon hem ook niet weg duwen.

Uiteindelijk de ANWB moeten bellen en na een kleine 1.5u van leedvermaak door mede weggebruikers arriveerde de takelwagen en is hij afgevoerd richting Tesla in Tilburg.

Volgens de gast van de takelwagen was het al zijn 6e model 3 in twee weken met een soortgelijk probleem, maar ik heb er hier nog niks over gelezen.

Zijn er meer mensen met soortgelijke ervaringen?
Tip : in dit soort situaties de auto in veilige stilstand (steen achter wiel bij helling) z.s.m. via het servicemenu in tow-mode (sleep modus) zetten, voordat de 12v is uitgeschakeld.. (scheelt schade aan de motoren en maakt het de sleper makkelijker)
 
Na wat zoeken nav mijn vorige post kwam ik de volgende thread tegen, wat exact hetzelfde probleem lijkt als wat ik gisteren had (zowel het geluid als de meldingen op mijn scherm komen exact overeen): Loud pop, Model 3 died?

In dat geval bleek het een probleem met de Right Body Control Module te zijn. Heb weinig verstand hiervan, maar wellicht verklaard dat waarom de waarschuwingslampen aan de ene kan van de auto het nog wel deden en de andere kant niet?

Even afwachten wat ze er in het SeC in Tilburg van zeggen.
 
View attachment 495203 Afgelopen dagen heen en weer naar Parijs geweest.
Kreeg zowel heen als terug bij de SuC Lille een foutmelding.
Laden lukte wel, maar na wegrijden verscheen BMS_a036_SW (voertuig start mogelijk niet opnieuw, voertuig heeft onderhoud nodig)
Verder geen problemen, kon gewoon doorrijden en na ca 15 minuten verdween de melding weer, maar voelde niet heel comfortabel. De 2e keer volgde ook nog een spontane reset (zwart scherm) tijdens het rijden.
Laden bij andere Suc’s gaf geen foutmeldingen.
M3, softwareversie 2019.40.50.1

Meer mensen ervaring mee?

inmiddels ruim 4 maanden verder, gisteren ineens opnieuw deze melding, tijdens het rijden.
Alleen verdween de melding niet meer en na geparkeerd te hebben was de Tesla op geen enkele manier meer aan de praat te krijgen. Softe en harde reset geen effect.
Melding: “auto is bezig om het systeem opnieuw op te starten”, alleen bleef hij daar inhangen.
Na 20 minuten werd deze melding aangevuld met een waarschuwing, “ let op sterk gereduceerd batterijvermogen, auto start mogelijk niet meer”

Tesla gebeld, en na enige on-line reset pogingen de mededeling: “we need to take Your car to a service center”
2 uur later (inmiddels 20:00 uur) afgesleept en een Mercedes GLC 200 als loaner.

vandaag staat de auto al de hele dag in service-mode op de app, ik ben benieuwd...........
Km.stand 11.500
 
Eerder deze week had ik de 3 opgeladen aan de UMC thuis en deze lager ingesteld qua amperage op 7 ampere.
Nu wilde ik vandaag laden aan publieke laadpaal en daar kon ik nu ook niet hoger instellen dan 7 ampere terwijl dat natuurlijk om max 16 zou moeten kunnen. Vanalles geprobeerd maar hij wilde niet hoger qua amperage.

Toen ik thuis kwam meteen even geprobeerd of ik via de UMC wel weer meer ampere kon instellen en dat was het geval. Kon nu gewoon doorplussen naar de 16A.
Het leek wel of hij de laatste amperage instelling van de UMC onthoud en dan op een publieke laadpaal ook niet hoger kan.
Iemand dit wel eens gezien of weet wat ik fout doe?
 
Vandaag, na iets meer dan een jaar probleemloos met mijn model 3 performance te hebben gereden, hoor op de afrit van de snelweg ineens een soort plof onder de auto. Het klonk een beetje het zelfde als de plof die ik weleens hoor tijdens het superchargen.
Ik verloor meteen al mijn power, kon geen gas meer geven en kon de auto enkel nog uit laten rollen en aan de kant zetten met de melding “Your car suffered a failure and will no longer drive.”
Het viel me ook op dat bij het aanzetten van mijn waarschuwingslichten, enkel rechts achter het nog maar deed.

Ik heb een aantal keer een hard reset gedaan, maar niks hielp. Kreeg de auto ook niet meer in D of N en kon hem ook niet weg duwen.

Uiteindelijk de ANWB moeten bellen en na een kleine 1.5u van leedvermaak door mede weggebruikers arriveerde de takelwagen en is hij afgevoerd richting Tesla in Tilburg.

Volgens de gast van de takelwagen was het al zijn 6e model 3 in twee weken met een soortgelijk probleem, maar ik heb er hier nog niks over gelezen.

Zijn er meer mensen met soortgelijke ervaringen?
Hoe is dit uiteindelijk afgelopen?
 
inmiddels ruim 4 maanden verder, gisteren ineens opnieuw deze melding, tijdens het rijden.
Alleen verdween de melding niet meer en na geparkeerd te hebben was de Tesla op geen enkele manier meer aan de praat te krijgen. Softe en harde reset geen effect.
Melding: “auto is bezig om het systeem opnieuw op te starten”, alleen bleef hij daar inhangen.
Na 20 minuten werd deze melding aangevuld met een waarschuwing, “ let op sterk gereduceerd batterijvermogen, auto start mogelijk niet meer”

Tesla gebeld, en na enige on-line reset pogingen de mededeling: “we need to take Your car to a service center”
2 uur later (inmiddels 20:00 uur) afgesleept en een Mercedes GLC 200 als loaner.

vandaag staat de auto al de hele dag in service-mode op de app, ik ben benieuwd...........
Km.stand 11.500

Na een week de auto weer terug,
Iets met een losse stekker in 12v circuit. (Waarschijnlijk al vanaf dag 1)
Schade dusdanig dat 12v accu vernieuwd moest worden.
 
Eerder deze week had ik de 3 opgeladen aan de UMC thuis en deze lager ingesteld qua amperage op 7 ampere.
Nu wilde ik vandaag laden aan publieke laadpaal en daar kon ik nu ook niet hoger instellen dan 7 ampere terwijl dat natuurlijk om max 16 zou moeten kunnen. Vanalles geprobeerd maar hij wilde niet hoger qua amperage.

Toen ik thuis kwam meteen even geprobeerd of ik via de UMC wel weer meer ampere kon instellen en dat was het geval. Kon nu gewoon doorplussen naar de 16A.
Het leek wel of hij de laatste amperage instelling van de UMC onthoud en dan op een publieke laadpaal ook niet hoger kan.
Iemand dit wel eens gezien of weet wat ik fout doe?
Deze heb ik ook regelmatig, maar dan dacht ik in eerste instantie omdat ik ooit een keer amperage aan een AC-lader op t werk lager gezet. Wat ik daarna meemaak is dat-ie start op een hoog amperage en na enige tijd gaat dat omlaag, alleen wijt ik dat dan aan meer het feit dat er in de loop van de ochtend meer auto's beginnen te laden. Als ik om 7 uur begin ben ik de enige en om 12 uur zijn er 12 aan het laden.
 
  • Informative
Reactions: DeHakkelaar
Ik heb een probleem met het updaten van de laatste software. Onlangs ben ik naar een SC gereden om daar verbinding te maken met de Wifi. Dit ging erg traag en was geen succes. Daarna ben ik weggereden, maar mijn auto bleef de melding geven dat die nog aan het downloaden is. Nu ben ik thuis verbonden met een Wifi netwerk, maar het lijkt net alsof de update vast is gelopen en niet meer verder download.

reboot (zonder rem), uitschakelen via scherm was beide geen succes. Hebben jullie nog een ander idee?
 

Attachments

  • DF0FA0C2-BB0F-4857-B7ED-1F3D8D1A7DE0.jpeg
    DF0FA0C2-BB0F-4857-B7ED-1F3D8D1A7DE0.jpeg
    385.6 KB · Views: 73
Ik heb een probleem met het updaten van de laatste software. Onlangs ben ik naar een SC gereden om daar verbinding te maken met de Wifi. Dit ging erg traag en was geen succes. Daarna ben ik weggereden, maar mijn auto bleef de melding geven dat die nog aan het downloaden is. Nu ben ik thuis verbonden met een Wifi netwerk, maar het lijkt net alsof de update vast is gelopen en niet meer verder download.

reboot (zonder rem), uitschakelen via scherm was beide geen succes. Hebben jullie nog een ander idee?

Via de app verzoeken om software update te pushen. Zo geregeld.