Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Storingen - Problemen Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Sinds een klein maandje rijd ik in een Tesla M3 SR+, mijn eerste EV. Inmiddels ook een laadpas van de zaak ontvangen (EVBox) maar ik heb de grootste moeite om de auto op te laden bij de laadpalen in mijn straat (Vattenfall/EVBox). Ik heb het bij 4 verschillende palen geprobeerd maar met geen is het gelukt. Het licht knippert paar keer groen en knippert daarna gelijk rood en het scherm geeft een error melding weer (ben even vergeten wat precies). Ik weet bijna zeker dat de palen wel werken aangezien ik andere EV's wel zie opladen bij deze palen.

Vandaag voor het eerst bij mijn ouders in de straat geprobeerd en dit werkte wel na een aantal pogingen (eerste drie keer werkte niet), dus het lijkt dat het niet aan de oplaadkabel of oplaadkaart ligt. Net bij thuiskomst weer geprobeerd bij de paal in mijn straat en het werkt weer niet. Tesla superchargers en Fastned werken trouwens wel prima.

Iemand anders met deze ervaring of weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen? Zou het aan de oplaadkabel kunnen liggen (meegekregen van Tesla)? Moet ik wellicht een setting veranderen op het scherm? Elke tip is welkom! Het begint me nu aardig te frustreren dat ik thuis niet kan opladen..
 
Sinds een klein maandje rijd ik in een Tesla M3 SR+, mijn eerste EV. Inmiddels ook een laadpas van de zaak ontvangen (EVBox) maar ik heb de grootste moeite om de auto op te laden bij de laadpalen in mijn straat (Vattenfall/EVBox). Ik heb het bij 4 verschillende palen geprobeerd maar met geen is het gelukt. Het licht knippert paar keer groen en knippert daarna gelijk rood en het scherm geeft een error melding weer (ben even vergeten wat precies). Ik weet bijna zeker dat de palen wel werken aangezien ik andere EV's wel zie opladen bij deze palen.

Vandaag voor het eerst bij mijn ouders in de straat geprobeerd en dit werkte wel na een aantal pogingen (eerste drie keer werkte niet), dus het lijkt dat het niet aan de oplaadkabel of oplaadkaart ligt. Net bij thuiskomst weer geprobeerd bij de paal in mijn straat en het werkt weer niet. Tesla superchargers en Fastned werken trouwens wel prima.

Iemand anders met deze ervaring of weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen? Zou het aan de oplaadkabel kunnen liggen (meegekregen van Tesla)? Moet ik wellicht een setting veranderen op het scherm? Elke tip is welkom! Het begint me nu aardig te frustreren dat ik thuis niet kan opladen..

Ik heb vorige week mijn druppel vervangen omdat het hang gedeelte afgebroken was. Nieuwe druppel gekregen en die geeft exact hetzelfde probleem zoals jij beschrijft. Druppel is van nee motion en de palen zijn van heijmans/vattenval. Na onderzoek bij heijmans bleek dat de druppel een authentication failed geeft bij aanmelden paal. Lease maatschappij gaf daarna aan dat er een storing is geweest waardoor het aanmelden van nieuwe druppels vorige week in een of andere centrale database niet goed is gegaan. Zal je niet met de details vermoeien.

Ik wacht nu in ieder geval op een nieuwe druppel. Daarmee zou probleem verholpen moeten worden. Voor jou misschien ook goed om gewoon een nieuwe druppel aan te vragen?
 
Zit de oplaadkabel er wel helemaal goed in aan beide kanten? Dat is best wel kritisch. Eerst kabel aansluiten, daarna pas het laden starten.

Oplaadkabel zit er goed in ja, scherm geeft zelf aan dat de auto 'Ready to charge' is.

Bij mij was een reset nodig, toen ik in deze situatie zat. Gaspedaal, linker en rechter knop indrukken, pas weer loslaten als het Tesla-logo wordt getoond.

Dit zal ik zo proberen dan, thanks!

Ik heb vorige week mijn druppel vervangen omdat het hang gedeelte afgebroken was. Nieuwe druppel gekregen en die geeft exact hetzelfde probleem zoals jij beschrijft. Druppel is van nee motion en de palen zijn van heijmans/vattenval. Na onderzoek bij heijmans bleek dat de druppel een authentication failed geeft bij aanmelden paal. Lease maatschappij gaf daarna aan dat er een storing is geweest waardoor het aanmelden van nieuwe druppels vorige week in een of andere centrale database niet goed is gegaan. Zal je niet met de details vermoeien.

Ik wacht nu in ieder geval op een nieuwe druppel. Daarmee zou probleem verholpen moeten worden. Voor jou misschien ook goed om gewoon een nieuwe druppel aan te vragen?

Ik heb twee druppels (EVBox en NewMotion) en het vreemde is dat beide niet werken. Het zou erg toevallig zijn als beide druppels last hebben van dezelfde storing. Ik zal morgen in ieder geval even rondbellen bij de partijen en hopelijk word ik daar iets wijzer van. Desnoods inderdaad nieuwe druppel aanvragen. Dank voor de tip!
 
Oplaadkabel zit er goed in ja, scherm geeft zelf aan dat de auto 'Ready to charge' is.
Dat kan misleidend zijn. Vorige week situatie gehad dat zowel de laadpaal als de auto zeiden dat ze tot laden bereid waren maar het laden toch niet startte omdat de kabel er inderdaad niet ver genoeg inzat!
Ik heb twee druppels (EVBox en NewMotion) en het vreemde is dat beide niet werken. Het zou erg toevallig zijn als beide druppels last hebben van dezelfde storing. Ik zal morgen in ieder geval even rondbellen bij de partijen en hopelijk word ik daar iets wijzer van. Desnoods inderdaad nieuwe druppel aanvragen. Dank voor de tip!

De kans dat 2 druppels kapot zijn is zo ongeveer nul tegenover niet correct ingestoken kabel of defecte kabel. Is de EVBox druppel niet ook een Newmotion druppel? Bij mij wel.
 
Niet per se een storing maar zeker wel een probleem. Heb al sinds dat ik mijn Model 3 SR+ heb (Juni vorig jaar) erg slecht netwerkbereik als ik de grens passeer en in bepaalde grensgebieden van België zit. Zie dan altijd meteen de verbinding wisselen van 4G naar E. Misschien niet echt een probleem als je af en toe daar komt, maar ik kom er elke dag voor mijn werk dus ik ervaar het toch als erg vervelend. Heb namelijk totaal geen toegang tot de auto via de app, krijgt geen verbinding gemaakt. Dit terwijl mijn telefoon wel gewoon 4G+ aangeeft. Nu met deze warme dagen is dit niet echt fijn, kan dan de climate control niet tijdig aanzetten. Stap dan altijd in een auto die soms wel als 40-50 graden voelt, vooral dankzij de zwarte bekleding. :rolleyes: En dan zijn de ramen al getint maar dat helpt niet echt als die de hele dag in de zon staat te bakken. ;) Krijg ook geen meldingen vanuit Sentry als alarm eens afgaat. Ook heb ik nog altijd wat problemen met de rechterspiegel (het in- en uitklappen) bij dit slechte netwerkbereik. Dit met de spiegel is gelukkig minder irritant na een fix vanuit Tesla maar dus nog steeds niet compleet verholpen. Als dit netwerkprobleem eens verholpen zou kunnen worden, dan is er verder ook geen probleem meer met mijn spiegel. :)

Vraag me af of meer mensen hier last van hebben dat ze steeds een E verbinding hebben in de grensgebieden? Waarom kan een telefoon wel makkelijk wisselen tussen netwerken en steeds 4G hebben en mijn Tesla niet?
 
Niet per se een storing maar zeker wel een probleem. Heb al sinds dat ik mijn Model 3 SR+ heb (Juni vorig jaar) erg slecht netwerkbereik als ik de grens passeer en in bepaalde grensgebieden van België zit. Zie dan altijd meteen de verbinding wisselen van 4G naar E. Misschien niet echt een probleem als je af en toe daar komt, maar ik kom er elke dag voor mijn werk dus ik ervaar het toch als erg vervelend. Heb namelijk totaal geen toegang tot de auto via de app, krijgt geen verbinding gemaakt. Dit terwijl mijn telefoon wel gewoon 4G+ aangeeft. Nu met deze warme dagen is dit niet echt fijn, kan dan de climate control niet tijdig aanzetten. Stap dan altijd in een auto die soms wel als 40-50 graden voelt, vooral dankzij de zwarte bekleding. :rolleyes: En dan zijn de ramen al getint maar dat helpt niet echt als die de hele dag in de zon staat te bakken. ;) Krijg ook geen meldingen vanuit Sentry als alarm eens afgaat. Ook heb ik nog altijd wat problemen met de rechterspiegel (het in- en uitklappen) bij dit slechte netwerkbereik. Dit met de spiegel is gelukkig minder irritant na een fix vanuit Tesla maar dus nog steeds niet compleet verholpen. Als dit netwerkprobleem eens verholpen zou kunnen worden, dan is er verder ook geen probleem meer met mijn spiegel. :)

Vraag me af of meer mensen hier last van hebben dat ze steeds een E verbinding hebben in de grensgebieden? Waarom kan een telefoon wel makkelijk wisselen tussen netwerken en steeds 4G hebben en mijn Tesla niet?

Niemand? Ik zal toch niet de enige zijn met dit probleem neem ik aan. :rolleyes: Vandaag weer hele tijd proberen via app verbinding te krijgen om die climate control gewoon heel even aan te kunnen zetten maar lukt gewoon niet. Auto blijft constant E verbinding houden op mijn werkplek net over de grens in België. Vorig jaar kon ik nog wel gewoon regelmatig ondanks die E verbinding contact krijgen (af en toe ook niet), nu dus helemaal niet meer. Schijnbaar heeft een software update het dus nog even erger gemaakt. ;)